Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

PMS - Ä R S Y Y N T Y M I N E N

Vierailija
05.03.2018 |

Olisin kiinnostunut lukemaan kokemuksia PMS-ärsyyntymisen hoidosta. Tuntuu, että ärsyyntymiselläni ei ole mitään rajaa, enkä saa sitä mitenkään hallintaan. Häpeän ja vihaan itseäni, sillä raivopäisyyteni on pilannut avioliittoni ja lapset kärsivät. Rakastan miestäni todella (ja ihme kyllä hänkin minua), mutta hänen tietyt luonteenpiirteet, saavat minut raivon partaalle kuukautisten aikaan. Huudan, puhun rumasti, itken, olen aggressiivinen jopa. Lapsille hermostun herkästi, mutta en huuda tai ole aggressiivinen. Muiden ihmisten toiminta ärsyttää, joskus voin jopa heille sanoa rumasti. Haluaisin kadota kuukautisten ajaksi, sillä mikään kotihoitokeino ei ole auttanut minua hillitsemään näitä ylitse meneviä tunteitani. Olen ottanut asian puheeksi joskus gynekologikäynnillä, mutta en ole saanut apua. Onko todella niin, että tälle ei voi mitään? Itse on osaa/kykene hallitsemaan tilanteita.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sille voi, eikä tarvita lääkäreitä eikä lääkkeitä.

Vierailija
2/3 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on hormoneista ja niiden heittelystä, eli sitä kautta voit helpottaa. Olen ollut ja olen osittain edelleen samassa liemessä, mutta näillä on helpottanut

- hormonikierukka lopetti menkat kokonaan ja lievensi pms-oireita. Kyllä, vaikka ei ole menkkoja, on silti pms neljän viikon välein. ei kuitenkaan niin raju.

- B6 ja magnesiumia toimii minulla

- rauhallinen liikunta, kuten reipas kävely luonnossa

- yksinolo. kirjoja lukien, tv:tä katsoen, musiikkia kuunnellen tai mikä kenellekin on mieluisaa tekemistä

- suklaa. en tiedä kuvittelenko, mutta suklaa helpottaa... se vapauttaa endorfiinejä kuten liikunta, joten olisiko siinä

Tsemppiä. Omalla kohdalla tuo alkaa raivolla jota seuraa synkkyys ja alakulo. Ja ei, niille tunteille ei voi mitään, vain niiden purkautumista voi yrittää hallita esim vetäytymällä omiin oloihin ja rauhoittamalla elämää niin paljon kuin mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Myös minulla on hormonikierukka (toinen), en osaa kuitenkaan sanoa sen vaikutuksesta tähän ongelmaan minun kohdalla. B6 ja magnesium voisin kokeilla (jos muistaakseni B12 testannut). Liikunta auttaa hetkeksi, mutta valitettavasti teho aika lyhyt. Yksinolo; sillä varmasti onkin kaikista paras vaikutus! Jospa vain voisinkin muuttaa viikoksi omaan woman cageen, mutta isossa perheessä yksinolo on vaikeaa. Suklaa tai vastaavat jutut tuo myös hetken helpotuksen, mutta näkyvät ikävästi keskivartalolla ;). 

Kirjoituksesi toi hyvänolon tunteen, vertaistuki on tärkeää! Jostakin luin, että tutkimuksen mukaan joka kolmas on koko ajan ärtynyt. Siinä lienee kuitenkin kyse silloin vähäisemmästä tuohtumisesta tai närkästymisestä? Omalla kohdalla ärtyneisyys nousee vihaksi asti. Ja kun ei ole "se aika kuukaudesta", en kyllä kärsi ärtyneisyydestä juuri lainkaan.

Voimia sinullekin!