Miksi Kokoomusta dissataan?
Mielestäni on väärin, että politiikkaan lainkaan perehtymättömät pitävät Kokoomusta jonkinlaisena arkkipahana. Kokoomuksen tavoite on lisätä hyvinvointia koko Suomessa, ja taata kaikille mahdollisuudet kehittää itseään. Ajatelkaa vaikka seuraavia kysymyksiä: Tahtoisitko maksaa vähemmän veroja? Tahtoisitko lahjakkaiden oppilaiden saavan koulussa tasoaan vastaavaa opetusta? Tahtoisitko päättää itse omasta elämästäsi? Tahdotko nähdä ympärilläsi menestystarinoita? Jos vastaat myöntävästi yhteenkin näistä kysymyksistä, suosittelen sinua äänestämään vaaleissa Kokoomusta. Sen sijaan jos toivot esimerkiksi tasapäistämistä, toimimattomia terveyspalveluita tai verovarojen haaskaamista laiskotteluun, on vaihtoehtosi kenties joku vasemmistopuolue, vaikka olisi varmasti muita ajatellen järkevämpää jättää kokonaan äänestämättä.
Kommentit (25)
Vieläkö on kirjoitustaitoisia ihmisiä, jotka eivät tajua, että Kokoomus on ainoastaan suurpääoman asialla?
Kokoomus ajaa 1800-luvun tyylisen vieraskielisen eliitin hallitseman luokkayhteiskunnan palauttamista. Jos satut kuulumaan väestön varakkaimpaan prosenttiin, niin silloin kannattaa äänestää Kokoomusta.
Kokoomus on pelkkä rahaeliitin ohjailema sätkynukkejoukkio. On muuten pahimman luokan tukiloinen koko porukka.
Anteeksi rakas ap, mutta se huonojen vitsien ketju oli tässä https://www.vauva.fi/keskustelu/2774987/kerrotaan-huonoja-vitseja?page=…
Tuonnehan sä tän tarkoitit eikö?
Olen opiskellut politiikkaa ja pidän kokoomusta pahana. Olen myös seurannut kokoomuksen sanomisia ja tekemisiä 20 vuotta ja pidän kokoomusta pahana.
Kokoomus on perseestä, siksi. En pidä ihmisistä jotka vastustavat julkisia palveluita ja sitä että ihminen voisi pärjätä elämässä kotitaustasta riippumatta. Kokoomuslaisilla arvoilla Suomi muuttuu Venäjäksi, minä en halua elää sellasessa Suomessa. Kannatanb poihjoismaista tasa-arvoa ja sosialidemokratiaa, jossa köyhänkin penska voi käydä kouluja ja syöpäpotilas tulla hoidetuksi vaikka olisi köyhä kuin kirkonrotta.
ps. En vastannut yhteenkään kysymykseesi kyllä. Veroilla yhteiskunta pyörii, vain tyhmä oikeistolainen ajattelee että veroja alentamalla ja tekemällä kaikesta yksityisiä maksuullisia palveluja julkisten palvelujen sijaan, kukaan säästäisi mitään.
Mutta tietysti oikeistolainen ajatteleekin vain saavansa itse rahaa.. mutta kalliiksi se käy kokkareellekin jos veroja lasketaan.
Oikeistob logiikka on niin älyvapaata, ettei sitä tavallinen ihminen voi käsittää.
Muutahan Jaana Venäjälle, löydät kokoomustaivaasi sieltä puolen itärajaa.
Miksi meillä on puoluetoiminta edes sallittu, kun se on demokratian esteenä ja niin harva kansasta kuitenkaan kuuluu mihinkään puolueeseen, josta seuraa, että hyvin harva on päättämässä asioista ja käytännössä vain puolueen päällikkö sanoo, mitä tehdään ja alamaiset sitten toistavat tätä mantraa. Jos pelkästään Kokoomusta katsotaan, niin ihan oikeasti nyt Stubb, Katainen, Orpo pomoina, vaikka siellä olisi ihmismäisempiäkin ehdokkaita tarjolla esim. Eija-Riita Korhonen, Elina Lepomäki, Harkimo ja voi olla joku muukin, mutta ei, pitää vaan valita noita sätkyukkoja.
Äänestäisin kyllä Kokoomusta, jos vaalit olisivat nyt. Hesarin Orpo-artikkeli oli sen verran puoleensa vetävä.
Jaana kirjoitti:
Tahtoisitko lahjakkaiden oppilaiden saavan koulussa tasoaan vastaavaa opetusta?
Vastaan tähän "kyllä", ja vieläpä niin, että kaikilla lahjakkailla lapsilla, vanhempien varallisuudesta riippumatta, olisi mahdollisuus saada tasoaan vastaavaa opetusta. Siinä yksi syy minulle olla äänestämättä Kokoomusta.
Ja vielä enemmän toivon, että ne joilla on syystä tai toisesta oppimisvaikeuksia, saavat niihin tukea. Että varattomillakin olisi mahdollisuus kouluttautua. Että vanhempien resurssit ja koulutustausta eivät ratkaisevasti vaikuttaisi siihen, miten jälkikasvu koulussa pärjää.
Kokoomuslainen on ahne ja keskustalainen on sutki. Nämä kun ovat hallituksena niin huonosti siinä käy suomelle.
Kokoomuslaiset voivat maksaa itse kalliit syöpähoitonsa ja eläkkeensä ja opiskelunsa, jos halauavat kannattaa yksilön vastuuta elämästään yksin. Ai mikseivät maksa?
Mietipä kokoomuslaista ihanneperhettä Mikkosia. Mites siinä lopulta kävikään? Timo T.A. makasi sairaana yhteiskunnan hoidettavana, rouva ei mennyt töihin vaan loisi yhteiskunnan tuilla kotona ja yhteiskunta on saanut syytää kaikenlaista tukea perheelle. Yrittäminen sujui huonosti ja yhteiskunta kelpasi hyvin maksumieheksi, vaikka oltiin niin upseeriainesta ja parempaa väkeä olevinaan.
Vierailija kirjoitti:
Äänestäisin kyllä Kokoomusta, jos vaalit olisivat nyt. Hesarin Orpo-artikkeli oli sen verran puoleensa vetävä.
Orpo unohti rajapuomin auki ja sanoi vaan hupsista jäljestäpäin, olisihan ne tulijat voitu Ruotsiinkin palauttaa, mutta eipä palautettu.
Samalla lailla kyttää hillotolppaa Euroopasta kuten Stubbi ja Käteinen.
Vierailija kirjoitti:
Jaana kirjoitti:
Tahtoisitko lahjakkaiden oppilaiden saavan koulussa tasoaan vastaavaa opetusta?
Vastaan tähän "kyllä", ja vieläpä niin, että kaikilla lahjakkailla lapsilla, vanhempien varallisuudesta riippumatta, olisi mahdollisuus saada tasoaan vastaavaa opetusta. Siinä yksi syy minulle olla äänestämättä Kokoomusta.
Ja vielä enemmän toivon, että ne joilla on syystä tai toisesta oppimisvaikeuksia, saavat niihin tukea. Että varattomillakin olisi mahdollisuus kouluttautua. Että vanhempien resurssit ja koulutustausta eivät ratkaisevasti vaikuttaisi siihen, miten jälkikasvu koulussa pärjää.
Miettikääpä kuinka tyhmä maasta tulisi, jos vaan joillain trumppien jälkeläisillä olisi mahdollisuus jatko-opintoihin, johtoasemiin ja parhaimpiin työpaikkoihin.
Siksihän sitä jätetään äänestämättä kokoomusta, kun ollaan kiinnostuneita politiikasta ja halutaan vahvistaa demokratiaa ja päätöksenteon läpinäkyvyyttä. Lobbareiden hyysäämisen, korruption, salailun ja pyöröovien paukkeen ei tarvitse olla välttämättömiä osia suomalaista poliittista kulttuuria.
Jaana kirjoitti:
Mielestäni on väärin, että politiikkaan lainkaan perehtymättömät pitävät Kokoomusta jonkinlaisena arkkipahana. Kokoomuksen tavoite on lisätä hyvinvointia koko Suomessa, ja taata kaikille mahdollisuudet kehittää itseään. Ajatelkaa vaikka seuraavia kysymyksiä: Tahtoisitko maksaa vähemmän veroja? Tahtoisitko lahjakkaiden oppilaiden saavan koulussa tasoaan vastaavaa opetusta? Tahtoisitko päättää itse omasta elämästäsi? Tahdotko nähdä ympärilläsi menestystarinoita? Jos vastaat myöntävästi yhteenkin näistä kysymyksistä, suosittelen sinua äänestämään vaaleissa Kokoomusta. Sen sijaan jos toivot esimerkiksi tasapäistämistä, toimimattomia terveyspalveluita tai verovarojen haaskaamista laiskotteluun, on vaihtoehtosi kenties joku vasemmistopuolue, vaikka olisi varmasti muita ajatellen järkevämpää jättää kokonaan äänestämättä.
Voi näitä "puolue-uskovais-hurahtaneita" Surullista millaisen aivopesun kohteeksi ihmiset nuoresta iästä lähtien joutuvat. Terveyspalvelut tulevat yksityistämisen myötä olemaan toimimattomammat kun hinnat nousevat kattoon ja yhteiskunnan maksama lasku yksityisistä terveyspalveluista nousee kestämättömäksi. Suurimmat yritykset hyötyvät yksityistämisestä eniten, kun taas julkisissa terveyspalvelussa a) maksetaan verot normaalisti Suomeen b) työ teetetään todennäköisemmin suomalaisilla c) suurempi osa kansasta pääsee terveyspalvelujen piiriin kohtuullisilla hinnoilla. Käytännössä nämä olivat ennen ilmaisia julkisia palveluja. Tulevaisuudessa tuskin näin on. Kaikesta pyritään tekemään kannattavaa bisnestä yksityistävässä politiikassa. Veronvälttelijöille se onkin tavoite! On jopa todella huolestuttavaa, miten terveyspalveluiden yksityistämisessa näkyy tuo rahan edessä niiaaminen, ei suinkaan että terveydenhoito itsessään olisi se ensisijainen tavoite.
Kokoomus on suurin puolue seuraavissa vaaleissa. Sanokaa minun sanoneen.
Vitsihän tuo oli, eikös vaan. Mutta aloitetaan vaikka siitä, että minä en halua maksaa veroja vähemmän, vaan yhteiskunnan, joka on toimiva ja turvallinen.