Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Merkittävästi ylipainoisen liikunta

Vierailija
19.04.2006 |

Elikkäs asiasta tietäviltä, kokemusta omaavilta toivoisin kommenttia:

Painoindeksini on tällä hetkellä 30,6 (alaspäin mennään) ja olen nyt ottanut tavakseni lenkkeillä 3-4 x vko n. 45 min-1 h ja viimeiset kerrat hölkäten. Kaikkialla (liikunta aiheisissa artikkeleissa) kuitenkin lukee, että näin lihavat eivät " saisi" hölkätä/juosta. Pelkään kovasti, etten saa mitään vammoja niveliini. Kokemuksia?

Hölkkään hitaalla tahdilla, vain hieman ripeää kävelyä nopeammin.

Sinänsä matkaa " lievään ylipainoon" enää 2,5 kg- eikös hölkkäily ole silloin jo ok?

Lisäksi, minulla ei ole ollut tällaista ylipainoa aiemmin, kyse on raskausakana kertyneestä painosta. eli nivelet eivät varmaankaan ole valmiiksi kauhean kuluneita?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jopa Ari, jolla indeksi oli jotain omaa luokkaansa.

Mä olen ajatellut aloittaa juoksemisen uudestaan, kunhan vaan pääsen liikkeelle ja saan nuhani hoidettua pois. Painoindeksini on nyt 29,6 joten aika samoissa mennään - minä tosin olen vain lievästi ylipainoinen ;)

Juokse ihmeessä jos hyvältä tuntuu! Kyllä ne nivelet pettää laihemmillakin, jos niissä vikaa on.

Vierailija
2/5 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuntele itseäs. mulla ei tullu mitään vikoja. mut jos arveluttaa niin uinti ei käy niveliin. ja kuntopyörä olis tylsä ja turvallinen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

2:lle, aika äkkiä tämä kunto kasvaa- eli takana vajaa pari kk liikuntaa ja nyt jaksan siis helposti hölkätä sen 45 min-1 h - toivottavasti juoksenkin vielä.

ap

Vierailija
4/5 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuntele vaan kehoasi ja panosta hyviin kenkiin!!

Oletko ajatellut uintia yhtenä lajina tai vesijuoksua/kävelyä. Ei ainakaan käy niveliin ja on miellyttävää, kun ei hiki tule...

Vierailija
5/5 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap