Millainen ihminen syö monta kertaa viikossa kaupan valmisruokaa?
Pakasteperunoita, kalafileitä, jauhelihapihvejä, pastaa yms. yms.
Kommentit (33)
Sairas joka ei oireiltaan ja kivuiltaan oikeasti jaksa tehdä ruokaa. Kyllästyttää tämä valmisruokien demonisointi. Ei ne kaikki ole mitään eineshamppareita vaan ihan kunnon ruokaakin saa valmiina, esim. Kokkikartanon ruuat.
Usein ei jaksa kokata kun en siitä juuri pidä siivoamisen takia.
Kaikilla kun ei ole tiskikonetta, niin käsin tiskatessa on paljon helpompaa tiskata yksi haarukka ja lasi, kuin kattilaa, leikkuulautaa, veistä, kuppia ja kippoa ym.
Ja jos syö "oikeaa" ruokaa eikä vaan vilja&maitotuotteita suurimmaksi osaksi, niin ei sitä ruokaa oikein voi tehdä "viikoksi kerrallaan" ilman jotain noidan kattilaa JA pakastinta.
Esim. 400g jauhelihaa syö helposti kerralla, korkeintaan kahdella aterialla lisukkeiden lisäksi.
Itse syön lähinnä kanaa lihana ja ~1kg koivista jää syötävää 1-2 aterialle.
1kg lohifileen syö 2-3 aterialla.
Ja kun päivässä syö vaikkapa 4-5 ateriaa = pitäisi kerralla tehdä joku 4-5kg kanaa että se riittäisi oikeasti edes puolet viikosta.
Toki tiskikoneen + pakastimen omaava 50kg henkilö joka ei urheile pärjää pitempään kun syö niin vähän oikeaa ruokaa.
Viikon verran ollut selkäkipu (alkaa jo paranemaan), joten ruuanlaitto oli muutaman alkupäivän (3-4 päivää) hieman haasteellista. Sen takia söin tämän yhden viikon aikana aika paljon kaupan valmisruokaa, josta osa oli hyvää ja osa olisi tehnyt mieli heittää maistamisen jälkeen roskiin, mutta en viitsinyt haaskata. Tykkään kokkaamisesta ja olen ihan tyytyväinen, että voin jo taas tehdä itse.
Varmaan kaikki tämä palstan vaativan asiantuntijatyön tekijät. Koska samalla palstalla niin paljon laihdutukseen liittyviä juttuja.
Ainiin unohdin kilpirauhasen ja kiireet ja stressin. Niin ja ne hormoonit.
Eli he niitä syö koska ei voi tehdä muutakaan, ikinä.
Väsynyt ihminen.
Ja jjuri se ihminen, ketä varten ne ruuat vamistetaan kauppaan myytäviksi.
Vastasit jo kyssärissä: valmisruokaa!
Mä söin työssäkäyvänä opiskelijana töissä. Muuten taas söin opiskelijaruokalassa tai laitoin itsekin. Mutta jos menee opiskelupäivän jälkeen töihin, niin ei voi oikein eväitä välttämättä kantaa mukanaan aamusta saakka, siksi töissä valmisruoat. Minulla muuten valmisruoat assosioituu töissä syömiseen, vapaalla ei koske niihin pitkällä tikullakaan. Nyt en ole enää opiskelija, söin vielä pitkään töissä ensin valmisruokia kunnes keksin ostaa kotiin pienen pakastimen ja nyt pakastan ruokaa ja syön töissä itse tehtyjä, pakastettuja ruokia.
Ymmärrän myös sellaisia ihmisiä, joilla on kiire aamusta iltaan, ei siinä välttämättä vaan ole aikaa laittaa niitä viikon ruokia pakkaseen silloin.
Kuka mitenkin... Höpshrtkökin...
En uskalla vastata ton kummemin, ettei anoppi hyökkää arvostelemaan.
Esimerkiksi minä. Olen projektitöissä vieraalla paikkakunnalla ja asun hotellissa useita päiviä viikossa. En halua syödä ravintolassa joka ilta, joten ostan lähikaupasta valmissalaatin ja muutamia hedelmiä ja syön ne hotellihuoneessa.
Kamalan paljon selityksiä "Käyn töissä, niin ei jaksa tehdä ruokaa, ei ole tiskikonetta, niin ei sitten viitsi, kun tulee paljon tiskiä." Olen töissä ja on pitkiä päiviä, eikä ole tiskikonetta, mutta en TODELLAKAAN kuvittelisi syöväni mautonta valmis ruokaa. Onneksi ei tarvinnut lapsena olla huonossa perheessä, missä vanhemmat työnsivä ruuan mikron kautta nokan eteen.
Yksin asuva mies, jota ei huvita työpäivän jälkeen alkaa kokkailla, vaan haluaa vain saada mahantäytettä nopeasti ja helposti. Problem?
Miten esim. mainitsemasi kalafilee muuttuu huonoksi jos se on valmisruokana?