Kuinka paljon saat etuuksia per kuukausi?
Kommentit (57)
Lapsilisä yhdestä lapsesta, oliko nyt 94€.
Syksyllä alan ehkä opiskella, sitten haen opinto- ja koulumatkatukea.
764 €, eläke + takuueläke. Minä vain.
Ohhoh, koskaan en ole saanut yhtään mitään...
Lapsilisä n. 95 euroa yhdestä lapsesta.
Ansiosidonnaista nettona 700-800e vähän riippuen töiden määrästä. Tuo siis netto, bruttosummat noihin sitten se n. 25% päälle. Palkkatulot jotakuinkin samaa nettoluokkaa. Ja toki sitten verovähennyksinä työmatkakuluja ja joku lainakin siellä taisi olla.
Yksinasuvana opiskelijana sain yhteensä 471€. Opintolaina sitten tähän lisäksi, mutta sehän ei ole etuus.
Työttömänä avomiehen kanssa asuessani sain 500€
Nyt olen töissä, enkä tarvitse etuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Yksinasuvana opiskelijana sain yhteensä 471€. Opintolaina sitten tähän lisäksi, mutta sehän ei ole etuus.
Työttömänä avomiehen kanssa asuessani sain 500€
Nyt olen töissä, enkä tarvitse etuuksia.
Paitsi, että enpäs saanutkaan 2 kuukauden mittaisen työttömyysjakson aikana kertaakaan täyttä työmarkkinatukea kun tein muutamia tunteja töitä. Suurin määrä, mitä työmarkkinatukea tuolloin sain, oli 380€.
0 euroa. 2 aikuista, 2 lasta, jotka ovat kirjoilla eksällä. Maksan eksälle 300e/kk
Ihan elän omalla palkallani ilman tulonsiirtoja kuten kunnon kansalaisen kuuluukin.
0 EUR, mutta maksan sen sijaan palkastani 43,5% kaikenmaailman etuuspummeille.
2500 nettona, sisältää asumistuen, lapsilisät ja elatustuen (5 lasta)
O euroa. Äiti, isä ja kaksi teiniä.
Nykyisin kolmehenkinen perhe, kumpikin vanhempi töissä ja lapsi 19 vuotta, joten ei saada senttiäkään suoria tukia, lapsilisäkin loppui jo kaksi vuotta sitten. Välillisesti tietenkin lapsi opiskelee maksutonta lukiota, kulkee verovaroin subventoidulla julkisella liikenteellä ja terveyskeskuspalveluista maksetaan vain 20€ käyntimaksu, kadulta aurataan lumeet ja kesällä lakaistaan hiekoitushiekat pois ilman eri maksua jne.
Vuoroviikkoisä, 3 lasta. En penniäkään.
16,82e asumistukea, ei muuta ja yksin asun
Korotettu vammaistuki, n. 200e. Asumistuki 200e. Lapsilisät yh-korotuksella 300e. Elatustuki kelasta 300e. Tonnin siis, 2 lasta.
Käyn kokopäivätyössä.