Taas itketään, kun ei Kelan etuuden ole tulleet tileille heti aamulla.
Kun laskut pitää maksaa juuri sillä sekunnilla, eikä esim iltapäivällä. Huoh.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Olen pienituloinen yksinhuoltaja, mutta en vaan kykene ymmärtämään kenellä on oikeasti tili tyhjänä oikeastaan koskaan. En asu Suomessa ja täällä ei edes sos.turva ole lähelläkään Suomen tasoa, joten siinäkin mielessä Suomen työttömien pitäisi vain olla kiitollisia! Mulla tänään palkkapäivä mutta eipä tyypilliseen tapaan rahoja näy omalla tilillä varmaan ennen keskiviikkoa; tosin olen osannut laskea 1+1 ja rahaa on vielä edellisestä palkasta. En hassaa kaikkea. Simple.
En kykene ymmärtämään miten jotkut tyytyvät elämään pienituloisina yyhoina... Olisit varmaan paljon tyytyväisempi jos hankkisit kunnollisen työn josta maksetaan (palkat ajallaankin).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pienituloinen yksinhuoltaja, mutta en vaan kykene ymmärtämään kenellä on oikeasti tili tyhjänä oikeastaan koskaan. En asu Suomessa ja täällä ei edes sos.turva ole lähelläkään Suomen tasoa, joten siinäkin mielessä Suomen työttömien pitäisi vain olla kiitollisia! Mulla tänään palkkapäivä mutta eipä tyypilliseen tapaan rahoja näy omalla tilillä varmaan ennen keskiviikkoa; tosin olen osannut laskea 1+1 ja rahaa on vielä edellisestä palkasta. En hassaa kaikkea. Simple.
Eipä sen tilin nollilla tarvitse olla vaikka siellä ei olisikaan tyhjänpanttina riittävästi vuokraan ja laskuihin. Mutta oletpa hieno ihminen, tapu tapu. Miten tuollainen talousnero onkaan tuohon tilaan ajautunut.
Mihin tilaan, yksinhuoltajaksi? Mies kuoli.
T. Se kenelle vastasit
Pienituloiseksi, samaan aikaan kun päivittelet itseäsi pienituloisempia.
Kyllä mulle tuli tt-tuki jo viime viikolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä vähän olin tiliä katsoessani huolissani kun vuokraan tarvittavia rahoja ei eräpäivänä näkynyt, kun ei ollut vielä tietoa milloinkahan tulevat. Tuilla eläessä ei vaan voi olla sen verran ylimääräistä, että edellisen kuun rahoista voisi maksaa seuraavan kuun menoja, ja ihan normaalia tavallisella asiansa hoitavalla ihmisellä lie vähän huolestua jos näyttää siltä ettei laskuja saa maksettua ajallaan. Ihan sama toki tuo viivästys jos tänään kuitenkin tulevat. Tuskimpa ne parjatuimmat edes heräävät ennenkuin nuo rahat ovat jo tulleet.
Ei nykyään toimeentulotukeen tarvita tiliotteita. Rahaa tulee summa Y päivänä X, vaikka edellisen kuun summa Y:stä olisi vielä jäljellä. Kaikkea ei ole pakko törsätä.
Viestisi ei nyt oikein mitenkään liittynyt tähän. jos tilille tulee kerran kuussa 800, ei siitä makseta kahdesti 400 euron vuokraa + laskuja vaikka kuinka säästeliäästi eläisi. Ja mitä selität tiliotteista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä sen tilin nollilla tarvitse olla vaikka siellä ei olisikaan tyhjänpanttina riittävästi vuokraan ja laskuihin. Mutta oletpa hieno ihminen, tapu tapu. Miten tuollainen talousnero onkaan tuohon tilaan ajautunut.
T. Se kenelle vastasitPienituloiseksi, samaan aikaan kun päivittelet itseäsi pienituloisempia.
Koska en näe elämänlaadussani ongelmaa. Saan pienelläkin palkalla kituuttamalla ostettua kaiken tarpeellisen, en vain pidä tarpeettomia menoja ja kymmeniä osamaksuja enkä vedä kaljaa. Matkustelemme myös, sillä pienestäkin palkasta on lupa säästää. Tykkään elää näin.
Täällä tämä keskivertoa pienempi palkkani on matalampi kuin Suomen sos.tuet, joten tuskin olette minua pienituloisempia.
Vierailija kirjoitti:
tulee jotain... jos ei sitten vasta huomenna,
Aamulla pitäisi ehkä saada viikonlopun aikana tyhjentyneeseen kaappiin ruokaa. Ei saa, koska tilillä nolla euroa. Huomaat asian vasta kaupan kassalla. Palautat kopallisen ruokaa, kävelet kotiin ja ihmettelet, että mitä ihmettä?
Kokemusta on ja ei ole kivaa mutaman paastopäivän jälkeen :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Se kenelle vastasitPienituloiseksi, samaan aikaan kun päivittelet itseäsi pienituloisempia.
Koska en näe elämänlaadussani ongelmaa. Saan pienelläkin palkalla kituuttamalla ostettua kaiken tarpeellisen, en vain pidä tarpeettomia menoja ja kymmeniä osamaksuja enkä vedä kaljaa. Matkustelemme myös, sillä pienestäkin palkasta on lupa säästää. Tykkään elää näin.
Täällä tämä keskivertoa pienempi palkkani on matalampi kuin Suomen sos.tuet, joten tuskin olette minua pienituloisempia.
En enää ihmettele yhtään miksi et pärjää kummemmin. Menosikin ovat varmaan samankokoiset kuin kaikilla muilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä tämä keskivertoa pienempi palkkani on matalampi kuin Suomen sos.tuet, joten tuskin olette minua pienituloisempia.En enää ihmettele yhtään miksi et pärjää kummemmin. Menosikin ovat varmaan samankokoiset kuin kaikilla muilla.
Millä osa-alueella pärjään huonosti? Saan kaikki laskuni maksettua ajallaan eikä pöydästäni koskaan puutu ruokaa.
Olen töissä hammashoitajana, palkka nyt vain on pieni. Ei haittaa itseä yhtään.
Vierailija kirjoitti:
---
Joten kyllä, jos sen maksatus viivästyy päiviä, on hätä kädessä.
Oi voi...
https://img0.etsystatic.com/173/0/8009202/il_340x270.1138196624_coc1.jpg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä tämä keskivertoa pienempi palkkani on matalampi kuin Suomen sos.tuet, joten tuskin olette minua pienituloisempia.En enää ihmettele yhtään miksi et pärjää kummemmin. Menosikin ovat varmaan samankokoiset kuin kaikilla muilla.
Millä osa-alueella pärjään huonosti? Saan kaikki laskuni maksettua ajallaan eikä pöydästäni koskaan puutu ruokaa.
Olen töissä hammashoitajana, palkka nyt vain on pieni. Ei haittaa itseä yhtään.
Mutta sun persettä kutittaa muiden asiat silti? Et taatusti ole tyytyväinen elämääsi, nimittäin jos olisit, et mollaisi toisia. Mitä saat tuosta itsesi ylentämisestä, ellei sinulla ole alemmuudentuntoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan käsittämättömän huonoa elämänhallintaa, jos tuollaisella on merkitystä. Ettei sen vertaa ole säästössä, että pystyy asiansa hoitamaan milloin tahansa. On epämiellyttävää, että jotkut oikein kärkkyvät joitain etuuksia ja tietävät, milloin ne tulevat tilille. Vielä uskomattomampaa, että asiasta uutisoidaan. Antaa todella huonon kuvan ihmisistä.
Jotkut on oikeesti köyhiä ja elää kädestä suuhun. Jos asiasi on hyvin, niin ole hiljaa. Itselläni on asiat hyvin, mutta tunnen monia, joilla ei ole.
Vaikka eläisi kädestä suuhun, ei muutaman tunnin myöhästymisellä voi olla merkitystä. Mutta saatiinpahab taas aihe valittaa elämän epäoikeudenmukaisuutta.
Joku voi tarvita rahan heti aamulla esim. bussilippuun, bensaan, ruokaan....
90 luvun alussa oli helppoa olla ns sossu pummi. Sossu maksoi 1000 markan vuokran ja sai vielä melkein 2000 markkaa käyttörahaa tilille. Siitä 1000 markkaa biletyksiin yms ja ruoka maksoi n 400 markkaa kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
90 luvun alussa oli helppoa olla ns sossu pummi. Sossu maksoi 1000 markan vuokran ja sai vielä melkein 2000 markkaa käyttörahaa tilille. Siitä 1000 markkaa biletyksiin yms ja ruoka maksoi n 400 markkaa kuukaudessa.
Ei yksinäinen ihminen ole koskaan saanut 2000 markkaa tilille. Itse olin pari vuotta 90-luvulla sossun elättinä ja jäi vuokran (jota ei makseta kokonaan) jälkeen 300 mk. Silloin tosin ruokakin oli halvempaa ja markalla sai enemmän. Ruokaan meni 20 markkaa vrt nyt 20 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yksinäinen ihminen ole koskaan saanut 2000 markkaa tilille. Itse olin pari vuotta 90-luvulla sossun elättinä ja jäi vuokran (jota ei makseta kokonaan) jälkeen 300 mk. Silloin tosin ruokakin oli halvempaa ja markalla sai enemmän. Ruokaan meni 20 markkaa vrt nyt 20 euroa.
Minä ainakin sain.
T. Se kenelle vastasit