Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan saanut avoimella hakemuksella töitä?

Vierailija
04.03.2018 |

Kannattaako sellaisten lähettäminen? Lukeeko niitä kulaan?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
22/46 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistunut avoimella hakemuksella töitä saada. Niihin olisi vissiinkin pitänyt kirjoittaa edes oma nimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti avoimella hakemuksella, mutta kaikki työpaikkani olen saanut haun ulkopuolella. Eli olen vain laittanut hakemuksia haluamiini paikkoihin ja niissä on sattunut olemaan sillä hetkellä syystä tai toisesta henkilöstövajausta ja minut suorastaan revittiin töihin. Yhteenkin paikkaan kun pääsin haastatteluun, minut otettiin töihin heti. Siis kirjaimellisesti heti, eihän mulla ollut edes eväsleipiä mukana, joten kävin lähihuoltiksella syömässä.

Vierailija
24/46 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
25/46 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimman osan olen saanut avoimen hakemuksen myötä eikä ole ollut sitä suurta hakuprosessia. Yhtä paikkaa en edes hakenut mutta silti minut löydettiin.

Vierailija
26/46 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä soittamalla kysyin ja sain vakipaikan. Toki se paikka oli auki. Jutusteltiin puhelimessa, kävin näyttämässä todistukset ja siinä avautui työpaikka.

Vierailija
27/46 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen.

Vierailija
28/46 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan saa soittamalla

Vierailija
29/46 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka olette onnistuneet löytämään työpaikan soittamalla - miten olette käytännössä tehneet sen? Miten olette avanneet keskustelun? Miten prosessi on edennyt puhelusta? 

Vierailija
30/46 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
31/46 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoimen hakemuksen täytyy olla napakymppi rekrytoivan esihenkilön tarpeeseen. Todennäköisyys onnistua riippuu tehtävästä ja markkinatilanteesta. Olen kerran onnistunut saamaan asiantuntijapaikan avoimella hakemuksella. Paikka oli vasta tulossa auki ja hain juuri oikealla hetkellä ja sovin täydellisesti tehtävään.

Olen seurannut sivusta useammassa firmassa miten vaikeaa on saada paikkoja avattua haettavaksi. Hirveää vääntöä onko varaa palkata. Avoin hakemus ehkä huomioidaan myöhemmin jos tulee sopiva paikka auki.

Vierailija
32/46 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perään kysymys milloin, siis mikä vuosi, sait avoimella hakemuksella töitä?

Aina Avoimella

vuosina

1989

1990,1992,1993,1995,1996,1998

2014,2015,2017,2018

Vain kerran ei tyonhakuni ole onnistunut siina vaiheessa kun olen lahettanyt kirjeen.

Taytyy kylla rehellisyyden nimissa lisata, etta nykyaan olen saanut soiton ennen hakua, etta haluaisitko hakea tanne toihin.

Siis pätkätöitä olet saanut.

Vierailija
33/46 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurimman osan olen saanut avoimen hakemuksen myötä eikä ole ollut sitä suurta hakuprosessia. Yhtä paikkaa en edes hakenut mutta silti minut löydettiin.

Niin nämä on niitä piilotyöpaikkoja, joista vauvapalstalla on viime aikoina paljon keskusteltu. Niitä joihin työllistytään avoimella hakemuksella. Niitä on paljon, hakemuksesta täytyy käydä ilmi mitä osaat ja mitä tarjoudut tekemään.

Useimmilla yrityksillä on tarve henkilöistä, jotka osaavat jotain ja jotka ovat halukkaita myös tekemään jotain. Työpaikan hakuun laittamalla yritys ei välttämättä tavoita niitä, jotka ovat halukkaita jotain tekemään - ehkä pikemminkin niitä, jotka ovat halukkaita saamaan vakituisen työsuhteen (joka mahdollistaa saikuttamisen). Työpaikkoja kuitenkin on pilvin pimein, työn tekemiseen oikeasti halukkaita vähemmän - näin rekrytoijan näkökulmasta. Jos saikuttaminen olisi irtisanomisperuste, niin työpaikkoja olisi paljon paljon enemmän auki.

Vierailija
34/46 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
35/46 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi kai tuntea kaikki avoimen hakemuksen lähettäneet, jotta tähän kysymykseen voisi vastata. Outo kysymys.

Vierailija
36/46 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oikeastaan parikin, toiseen laitoin meiliä, että olisin muuttamassa X ajankohtana kys paikkakunnalle ja kiinnostunut työskentelemään heillä, kerroin koulutuksestani ja työkokemuksestani, ja soitettiin perään ja kysyttiin, milloin voisin tulla tutustumaan. 

Toiseen myös meilitse, hain ensin opintoihini liittyvään työharjoitteluun, josta jäin samaan paikkaan kesätöihin ja sen jälkeen vakkariksi.

Vierailija
37/46 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
38/46 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä niin päin että minut on bongattu rekrysivuilta. En ole mikään erikoisosaaja mutta oli sopivaa kokemusta. Olen teknisen alan assari. Sain itse asiassa toisenkin asiallisen tarjouksen mutta sen homman koin liian haastavaksi. 

Vierailija
39/46 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoinhakemus jää sille yritykselle ja jos ei löydy parempaa hakijaa niin ne palkkaa sinut. Vähän sama kuin urheiluseurojen pelaajat niin ne valitaan paremmuus järjestyksessä. Viimeiset pelaajat jää ulkopuolelle.

Vierailija
40/46 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän