Miten lopetit tupakanpolton?
Kauanko poltit ja miten pääsit yli tupakanhimosta?
Kommentit (36)
Piti lopettaa samalla kahvin juominen pariksi kuukaudeksi. Aamukahvi ilman röökiä tuntui aluksi kidutukselta. Mäyskytin hirveät määrät nikotiinipurkkaa ja imuttelin nikotiini-inhalaattoria. Niin paljon koko ajan nikotiinia veressä, että röökiin jos sortui lensi laatta varmasti. Nikotiinista oli sitten myöhemmin helpompi vierottautua kuin itse tavasta tupakoida. Nyt kuusi vuotta ilman tupakkaa. Poltin kahdeksan vuotta.
Poltin 30 vuotta ja lopetin 45-vuotiaana. Yritin lopettaa nikotiinilaastarilla, -inhalaattorilla, -purkalla ja -pillereillä. Lopulta ostin 4 vuotta sitten sähköhöyrystimen ja pääsin tupakasta eroon ensi yrittämällä ja vieläpä helposti.
Olen 34-vuotias.
Aloitin polttamisen joskus 17 vuotiaana. Lopetin 33 vuotiaana.
Olen siis polttanut askin päivässä noin 16vuoden ajan.
Olen yrittänyt lopettamista 16v aikana arviolta 15 kertaa.
1-5 päivän lakkoja kunnes taas repsahti. Viimevuosina alkoi tulla tupakasta terveysongelmia, hengenahdistusta, todella heikko olo, nukkuminen vaikeutui yms.
Päätin sitten vaan yks päivä että nyt loppu. Ekat 5 päivää oli vaikeita.
Nyt ollu savuttomana reilun vuoden. Päästä se lopettaminen on kiinni.
Toki lopettamiselle täytyy olla oikeat olosuhteet.
En pistänyt enää spaddua suuhun.
Olin polttanut 10 vuotta, 14-vuotiaasta. Oli korkea aika lopettaa.
Luin myös kirjan Stumppaa tähän!, mikä valmensi henkisesti.
Ongelma on nikotiini. Himo johtuu siitä. Jos käyttää korvikkeita, veressä on edelleen nikotiinia. Kiusaat itseäsi. Kun lopettaa cold turkey, nikotiini poistuu verestä nopeammin. Sen jälkeen riippuvuus on henkistä.
30 vuotta poltin, nyt ilman 9 vuotta.
Champix lääkitys tehosi tosi hyvin. Täyttää ilmeisesti nikotiinireseptorit, jolloin se ei aiheuta mielihyvää.
Useita yrityksiä sitä ennen, myös korvaushoidon avulla.
Saa polttaa samaan aikaan kuurin kanssa, mutta aika nopeasti alkaa tupakat unohtumaan.
Alkaa kerta kaikkiaan maistumaan siltä, kuin olisi juuri polttanut monta savuketta peräkkäin.
Jos haette reseptin, pyytäkää lääkärin merkkaamaan reseptiin " riippuvuuden hoitoon" niin saatte täydet kelakorvaukset.
25 vuotta poltin sitten höyryttelin sähkötupakkaa 4 vuotta ja nyt nikotiini - pussi +tabletti 2kk. Tuo sähköröökin lopettaminen on vaikeampaa kuin oikean ja tuntuu ettei nikotiini korvikkeet auta.
Kovalla päättäväisyydellä lopetin.
Olin polttanut 11 vuotta ja vähintään askin päivässä. En koskaan ollut edes kokeillut lopettamista tai lakkoa. Lopettaminen ei olisi onnistunut, jos en olisi ollut niin totaalisen kyllästynyt siihen touhuun ja jatkuvaan tupakalta haisemiseen ja vaatteiden tuulettamiseen.
En käyttänyt mitään korvaavia tuotteita apunani. Vaikeinta oli kahvin ja ruokailun jälkeiset hetket. Ne hetket jolloin normaalisti sen tupakan olisin vetänyt. Siihen hetkeen piti ana heti keksiä jotain muuta ajateltavaa ja tekemistä. Se oli kerrasta poikki.
Lopettaminen on suurimmaksi osaksi pelkästään päästä kiinni.
Ne vieroitusoireet kestää max 2 viikkoa.
Nytkin kun entisenä polttajana lukee tätä ketjua, niin tulee mieleen että nyt maistus savut.
Onneksi se himo kestää maks 30sekuntia.
Nicorette mainokset on sellasia jotka laukasee kans entiselle polttajalle tupakanhimon.
Poltin 15 vuotta, yritin vuotta aiemmin lopettaa tuloksetta kunnes päätin että nyt lopetan ja vaihdan tavan johonkin terveellisempään.
Kaksi viikkoa meni hammasta purren ja välillä jopa itkien, siinä oli perheellä kestämistä mutta kaksi viikkoa on loppupeleissä naurettavan lyhyt aika.
Kun pahin oli ohi niin alotin salilla käynnin, liikunnasta tuli niin hyvä olo, joka kerta vaan parempi kun huomas että on helpompi hengittää ilman röökiä jota oli aiemmin mennyt aski päivässä. Motivaattoriksi latasin puhelimeen sovelluksen joka auttoi myös ja näki paljon säästi rahaa kuussa, sillä summalla ostin itselle jotain uutta kivaa sitten joka kuukausi.
Nyt 1v 8kk ilman tupakkaa ja näytän terveemmältä ja nuoremmalta kun 2v sitten.
Ikää 30v.
Vierailija kirjoitti:
Lopettaminen on suurimmaksi osaksi pelkästään päästä kiinni.
Ne vieroitusoireet kestää max 2 viikkoa.
Nytkin kun entisenä polttajana lukee tätä ketjua, niin tulee mieleen että nyt maistus savut.
Onneksi se himo kestää maks 30sekuntia.
Nicorette mainokset on sellasia jotka laukasee kans entiselle polttajalle tupakanhimon.
Mulla tupakanhimo ilmaantuu maksimissaan neljänä päivänä vuodessa. Ne on aina ne päivät, kun ilmassa tuoksuu ensimmäistä kertaa uusi vuodenaika. En oikein tiedä mikä helvetti siinä on. Jotenkin vaan niin vahvana muistaa juuri ne aamut kun on kahvikupin kanssa mennyt parvekkeelle tupakalle ja haistanut ilmasta että ahaa nyt on ilmeisesti talvi vaihtunut kevääksi/kesä syksyksi yms.
Tupakoin 30vuotta ja vaihdoin 7 vuotta sitten höyrykkeeseen. 4 vuotta höyryttelin, kokoajan laskien nikotiinia alemmas. Lopulta nikotiini oli nollissa ja vuoden ajan höyryttelin pelkkää nollaa, koko ajan vähemmän ja vähemmän, kunnes höyryke jäi itsekseen kokonaan pois käytöstä. Mitään vieroitusoireita ei ollut koko aikana.
Vaikein hetki on ruokailun jälkeen kun tekisi niiiiiiiin mieli mennä tupakalle.
on toi tupakka kyllä melkosta myrkkyä ja kallista. Aski maksaa jo noin 7euroa.
En aio alottaa enää koskaan päivittäistä polttamista. Joskus saatan viihteellä suoda itselleni muutaman savut illassa. Se ei ole enää vaarallista. Menee jo ihan nautinnosta sillo.
Jos polttaa askin päivässä, niin suurin osa niistä röökeistä on ihan turhia, ei tule edes nautintoa.
Poltin 2 vuotta, alussa epäsäännöllisesti ja lopussa säännöllisesti. Lopetin tupakoinnin 2krt. Olin puolivuotta polttamatta, nyt lopettanut ja yli kuukauden polttamatta enkä aio enää polttaa.
Syyni polttamiseen ovat olleet tupakoiva seura ja alkoholi. Nyt parisuhteen löydettyäni en enää polta enkä myöskään käytä alkoholia.
En koe tarvitsevani päihteitä, minä ja kumppanini mielummin urheilemme ja elämme terveellisesti kuin notkuisimme baarin edustoilla syöpäkääryle huulessa. :)
Ensimmäinen viikko vaikein, sitten helpotti.
En vain enää yksinkertaisesti laittanut tupakkaa suuhuni.
Vierailija kirjoitti:
Tämä kiinnostaa minuakin. Kertokaa myös, minkä ikäisinä lopetitte!
28 v. Oli supervaikeaa mutta onnistuin. Meni 2,5 v. Ennen kuin kadulla jonkun polttama tupakka ei enää haissut hyvältä. Meni varmaan 7 v., että lakkasin näkemästä tupakointiunia.
Aloitin tupakoinnin 22-v ns partypolttajana, 10 vuotta käryttelin enemmän ja vähemmän, yksi kaunis päivä päätin lopettaa, en käyttänyt mitään nikotiinipurkkaa yms, 5 ensimmäistä päivää oli vaikeaa, sitten helpotti... elämäni paras päätös!!! Aloitin urheilun vastapainoksi ja kunto kasvoi huimaa vauhtia.
Aloitin tupakoimisen 12-13vuotiaana ,säännöllisesti poltin 15 vuotiaasta 22v . Ei siinä ole muuta keinoa kun ei vaan polta. Aluksi oli hermo kireellä..vaikeinta ruuan ja kahvin jälkeen, piti keksiä heti jotain tekemistä, imeskelin mynthonia..nyt olen ollut ilman vuodesta -90 paras päätös ikinä!
Poltin 40 vuotta noin askin päivässä Sairastuin vuosi sitten Marbellassa kovaan yskään ja tupakka ei maistunut. Lopetin silloin ilman mitään apuvälineitä.
Säilytin askin jossa oli 3 tupakkaa ja sytkäri 9 kk. Heitin pois kun muutin. Ei vaan enää tehnyt mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
28 v. Oli supervaikeaa mutta onnistuin. Meni 2,5 v. Ennen kuin kadulla jonkun polttama tupakka ei enää haissut hyvältä. Meni varmaan 7 v., että lakkasin näkemästä tupakointiunia.
Eikö se jännä niis unis ,että harmitti niin hirveesti kun oli alkanut polttaa , ja mikä helpotus kun se olikin unta