Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fjällrävenin untuvatakki?

Vierailija
04.03.2018 |

Onko kenellä kokemuksia Fjällrävenin talvitakeista? 7 vuotta käytössä ollut Joutsenen untuvatakki alkaa kulumaan puhki hihoista. Uusissa Joutsenen malleissa ei ole karvareunusta hupuissa, enkä halua Canada Goosen takkia. Karvareunusteinen huppu suojaa paremmin tuulelta ja lumisateelta.

Muitakin lämpöisiä takkeja saa ehdottaa. Hinta max 800€. Haussa siis monen talven kestävä takki.

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin Fjällrävenillä ja Joutsenella on erittäin tarkkaan kuvattu ja valvottu eettisen untuvan tuotantoketju. Voi itse tutustua nettisivuilla. Ei eläinsuojelijat ketään siinä hyödytä, että väittävät kaikkia untuvia raaoin keinoin hankituksi. Sittenhän ei eläinten tilanne ainakaan parane, jos untuvan eettisyydellä ei muka ole mitään väliä.

Karvareunuksia voi muuten hommata kirppareilta. Jos olisin ap, niin veisin vanhan takin ompelijalle.

Vierailija
42/78 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutko Lapissa tai muualla, missä on kylmä? Etelä-Suomessa untuvatakille ei ole mitään tarvetta. Tai no joo, tämä vuosi oli siitä poikkeuksellinen, että pakkasta oli jopa kokonaisen viikon...

Kuule, on ihmisiä jotka palelee jopa kesällä kuten mä. Ap:n kysymys oli asiallinen, mutta kettutytön perusteeton puheenvuoro vetää pohjat. Liikun aktiivisesti, mutta koska ylimääräistä rasvakerrosta ei ole, niin minäkin tarvitsen kunnon takin ja kengät. Ärsyttää, että maailmanparantajat kieltävät untuvankäytön, mutteivat anna konkreettisia esimerkkejä. Pelkät materiaalit eivät vakuuta, kun mallia ja merkkiä ei kerrota. Ja kyllä, Fjällräven, The North Face ja Arc'teryx ovat loistavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on fjällrevenin takki, oisko ollu tova/tove/tmv. ollut jokusen vuoden ja on mun ainut takki, jossa ei jäädy kun pakkasta -15 tai enemmän. maksoi kamalasti, mutta oli sen arvoinen.

Vierailija
44/78 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ostanut hyväntekeväisyyskirpputorilta muutaman käytetyn talvitakin, jotka ovat palvelleet useita vuosia. Takit ovat synteettisiä materiaaleja ja ne ovat lämmittäneet hyvin.

Siis miten synteettiset matskut lämmittää -25  C? Nyt tais kyllä tulla sammakko suusta. Kiva, kun mainostat untuvattomia materiaaleja, eikä sulla ole hajuakaan siitä mitkä toimii ja mitkä ei.

Peakin synteettisistä materiaaleista tehty takki lämmitti hyvin yli 25 asteen pakkasessa.

OK, mallin nimi kiitos. Mun puna-musta Haltin synteettisistä materiaaleista tehty laskettelutakki lämmitti kaksi talvea ja oli sitten roskiskamaa. Aika kallis lompakolle ja luonnolle. Että silleen.

Vierailija
45/78 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko kehuu FR:n Nuuk:iaan.

Vierailija
46/78 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei sinne talvitakin alle voi pukea pahimmilla pakkasilla vaikkapa ylimääräistä collegetakkia? Kannattaa suosia kerrospukeutumista.

Vierailija
47/78 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei sinne talvitakin alle voi pukea pahimmilla pakkasilla vaikkapa ylimääräistä collegetakkia? Kannattaa suosia kerrospukeutumista.

Jos on oikein kylmä niin itse laitan esim hupparin ja sitten untuvatakki. Ei palella. Ei se yksi paita riitä jos takki on kehno. Toisaalta hyvän takin kanssa pärjää usein pakkasessa t-paidalla. Untuva on ihan paras!

Vierailija
49/78 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laitan kyllä merinovillaisen aluspaidan  (non-mulesing) ja päälle norjalaisen villapaidan. Päällimmäisimpänä pitkä untuvatakki. Eikä palele.

Vierailija
50/78 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.vauva.fi/keskustelu/2587905/kuluttajien_harhaan_johtaminen_…

Mitä väliä. Eläimistä on otettu hyödykettä maailmasivu. On syöty ja nyljetty. Edelleen luonnonmateriaalit on usein parasta. Turha nipottaa.

Vierailija
51/78 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun suojaa päänsä, estää ankaran lämpöhukan muusta kehosta, neuvoo Rintamäki. Vanha sääntö on se, että 80 prosenttia lämmöstä karkaa paljaan pään kautta. Tämä pitää paikkansa yhä."

Lähde:

https://yle.fi/uutiset/3-8616729

Vierailija
52/78 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä täällä on epäempaattista porukkaa. Toivottavasti teillä ei ole lapsia!

Vierailija
53/78 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kysyi asiaa ja jotkut mielensäpahoittajat aloittivat järjettömän öyhötyksensä. Antakaa ihmisten keskustella untuvatakeista ja pysykää aiheessa kiitos.

Vierailija
54/78 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lämmin ja pehmeä, vanuvuoritettu Radalla-talvitakki pelastaa koleammallakin ilmalla! Kevyesti A-linjainen leikkaus luo mukavaa väljyyttä. Takkimallin hiha on kapeahko eli väljä takki näyttää päällä suhteellisen sirolta. 

Takissa on vetoketju ja nepparit. Edessä on kaksi isoa taskua ja hihojen käänteissä heijastinnauha. Kangas on käsitelty myrkyttömällä sääsuojausaineella, joka tekee takista kosteutta ja likaa hylkivän. 

Takki on valmistettu Virossa piensarjana eettisten ja ekologisten standardiemme mukaisesti. Arvostamme kestävää vaatetuotantomallia ja pidämme koko tuotantoketjun läpinäkyvänä. 

Materiaali: 

- Kierrätetty, korkealaatuinen, alkuperäiskäytöstä poistettu eurooppalainen sairaalatekstiili

- 50% puuvilla, 50 % polyesteri

- 100% vegaani"

https://www.weecos.com/fi/item/radalla-talvitakki-1

Vierailija
55/78 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kun suojaa päänsä, estää ankaran lämpöhukan muusta kehosta, neuvoo Rintamäki. Vanha sääntö on se, että 80 prosenttia lämmöstä karkaa paljaan pään kautta. Tämä pitää paikkansa yhä."

Lähde:

Päähine on tärkeä. Samoin kengät, mutta kyllä lämmin takki on silti ihan ehdoton. Eivät sulje toisiaan pois. Lisäksi takki vaikuttaa todella paljon siihen miten lämpimältä tuntuu.

Vierailija
56/78 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.vauva.fi/keskustelu/2587905/kuluttajien_harhaan_johtaminen_…

Ja niin KUINKA ajattelit suosia tuota kotimaista tuotantoa omilla valinnoilla? Ostat vaatteesi kirpparilta? Norjassa oli muuten todella vaikea ostaa NORJALAISTA villapaitaa. Mitenköhän Suomessa? Mistä muuten ostat kotimaista lammasta? Ja mistä se tulee? Mä tiedän.

Vierailija
57/78 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenellä kokemuksia Fjällrävenin talvitakeista? 7 vuotta käytössä ollut Joutsenen untuvatakki alkaa kulumaan puhki hihoista. Uusissa Joutsenen malleissa ei ole karvareunusta hupuissa, enkä halua Canada Goosen takkia. Karvareunusteinen huppu suojaa paremmin tuulelta ja lumisateelta.

Muitakin lämpöisiä takkeja saa ehdottaa. Hinta max 800€. Haussa siis monen talven kestävä takki.

Kannattaa viedä takki ompelimoon ja korjauttaa hihat. Se olisi ainakin ympäristöystävällinen ratkaisu. Samalla tukee suomalaista pienyrittäjyyttä.

Vierailija
58/78 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde:

Täällä kyllä eräät pitävät itseään ainutkertaisina ja viisaina sekä muita tyhminä.

Vierailija
59/78 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on Elvinen takki, malli Monica. Olen ollut todella tyytyväinen, ostettu tänä talvena vasta mutta vaikuttaa laadukkaalta. Lämmin ja tuulenpitävä, huppu myös suojaa hyvin. Lämpimin takki koskaan, eikä untuvaa mikä oli itselleni ehtona.

Vierailija
60/78 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten joku voi maksaa vietnamilaisesta Fjällrävenistä kamalasti, Canada Goose on sentään tehty vielä Kanadassa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi