Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni muu pettyi The Last Jedi -elokuvaan?

Vierailija
04.03.2018 |

Kuulun niihin, jotka tykkäsivät Episodi 7:stä, ja odotin The Last Jedia sitä kuin kuuta nousevaa. Etenkin, kun sitä hehkutettiin ennalta niin paljon. Lupailtiin jotain uutta, erikoista ja mielikuvituksekasta. Sen sijaan...

Olin jopa vihainen katseltuani elokuvan. Katselin sen vielä varmuuden vuoksi pari kertaa (kyllä, olen niitä Star Wars -faneja, jotka käyvät leffan katsomassa yleensä monen monta kertaa) mutta mielipiteeni ei muuttunut. En tajua, miksi kyseistä elokuvaa hehkutetaan. Se oli mielestäni HUONO. Ei vain surkea Star Wars -elokuvana ja Skywalker-saagan jatkona - mistä voisin kirjoittaa romaanin - vaan huono ja laiska ihan vain elokuvana, ja myös jatko-osana The Force Awakensiin. TLJ kutisti koko trilogian tarinan niin mitättömäksi, että ainoa, mikä enää kiinnostaa, on se, päätyykö Rey ja Kylo yhteen vai ei vai kuoleeko jälkimmäinen. Tai kiinnostaisi, ellei elokuva olisi tehnyt noistakin kahdesta niin tylsiä ja kaksiulotteisia hahmoja.

Yksin en mielipiteideni kanssa ole, sen verran olen vihaista tekstiä elokuvan tiimoilta lukenut, mutta löytyykö tältä palstalta muita pettyneitä?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pettynyt starwarsseihin Episode 1:stä lähtien, ei niissä vaan ole sitä samaa "taikaa" enää mitä vanhemmissa. Toki nuoremmat voi olla eri mieltä ja minähän olen vain tällainen vanha jäärä jonka mielestä ennen oli kaikki paremmin.

Vierailija
2/31 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Last Jedi oli ylivoimaisesti surkein elokuva sarjassa. Oikeastaan se oli todella surkea elokuva ylipäätänsä.

Juoni täysin epälooginen, jätetään kertomatta paljon asioita, liian pitkä, sekä se ylitsepursuava feminismi.

Nainen on tässä nyt koska hän on nainen ja naiset on mahtavia ja miehet ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pettynyt starwarsseihin Episode 1:stä lähtien, ei niissä vaan ole sitä samaa "taikaa" enää mitä vanhemmissa. Toki nuoremmat voi olla eri mieltä ja minähän olen vain tällainen vanha jäärä jonka mielestä ennen oli kaikki paremmin.

Minä olen kait sen verran lapsenmielinen, että tykkäsin Episodeista 1-3 aikanaan ihan tarpeeksi - vasta jälkeenpäin tajusin, että eivät ne kovin erinomaisia olleet elokuvina. Mutta hauskaa oli katsellessa. Sama oli The Force Awakensin kanssa. Nautin lapsenomaisesti siitä kokemuksesta, vaikka jälkeenpäin tajusinkin, että elokuvana sillä oli suuria puutteita.

The Last Jedi sen sijaan oli mielestäni puuduttava ja kylmä elokuva, ja soti kaikkea sitä vastaan, mitä olen Star Warsissa lapsesta asti rakastanut. Olen harvoin ollut noin pettynyt. Melkein nieleskelin itkua popkorni suussa.

4/31 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä käynyt katsomassa kyseistä rainaa, mutta hyvä tietää, että en sitten pety!

Rogue One oli kyllä loistava...

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
5/31 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

En ole vielä käynyt katsomassa kyseistä rainaa, mutta hyvä tietää, että en sitten pety!

Rogue One oli kyllä loistava...

Rogue One oli minustakin hyvä. Myös toukokuussa tuleva Solo vaikuttaa mielenkiintoiselta, vaikken aiemmin ollutkaan siitä yhtään innostunut. Mutta pähkäilen tässä, miten paljon haluan tukea Disneyn Star Warsia The Last Jedin totaalisen katastrofin jälkeen...

No, kaipa minä Solon käyn katsomassa, jos en muuten niin Joonas Suotamon takia :)

Vierailija
6/31 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidin siitä. Mielestäni tekivät loistavaa työtä tehdessään elokuvan joka ei ole pelkkä muinaismuisto mutta on silti aito SW -elokuva, ja myös viihdyttävä. Niin paljon kuin nautinkin Force awakensin katsomisesta, oli se aika nolo kierrätyskokoelma alkuperäisen trilogian parhaita kohtauksia. Last jedi myös käsittelee syvällisesti tiettyjä narratiivisia konventioita ja trooppeja ja onnistuu tuomaan niihin uuden näkökulman.

Vierailija
7/31 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Last Jedi oli ylivoimaisesti surkein elokuva sarjassa. Oikeastaan se oli todella surkea elokuva ylipäätänsä.

Juoni täysin epälooginen, jätetään kertomatta paljon asioita, liian pitkä, sekä se ylitsepursuava feminismi.

Hmm, en tiedä miksi kommenttini joutui moderoitavaksi, mutta yritetään uudelleen tiivistettynä:

The Last Jedin naishahmot Reystä prinsessa Leiaan olivat niin tyhjänpäiväisesti ja persoonattomasti kirjoitettuja, että en tiedä, miten feministiseksi tätä leffaa oikein voin kutsua. 

Vierailija
8/31 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan kanssa käytiin katsomassa, ja eikös nuo star wars -jutut parhaiten uppoa lapsiin muutenkin. Itse meinasin nukahtaa, tosin loppua kohti leffa vähän piristyi. Olihan siinä niitä söpöjä elukoita. 

Vierailija
9/31 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aivan varmasti ylivoimainen enemmistö faneista pitää alkuperäistä trilogiaa tähtitieteellisesti parempana kuin mitään uusia, ja lähes kaikki vihaavat episodeja 1-3. Eli et kovinkaan eroa muista tässä asiassa. Monet kuitenkin pitävät episodeja 7 ja 8 hyvinä ja joka tapauksessa paljon parempina kuin 1-3:a.

Vierailija
10/31 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pidin siitä. Mielestäni tekivät loistavaa työtä tehdessään elokuvan joka ei ole pelkkä muinaismuisto mutta on silti aito SW -elokuva, ja myös viihdyttävä. Niin paljon kuin nautinkin Force awakensin katsomisesta, oli se aika nolo kierrätyskokoelma alkuperäisen trilogian parhaita kohtauksia. Last jedi myös käsittelee syvällisesti tiettyjä narratiivisia konventioita ja trooppeja ja onnistuu tuomaan niihin uuden näkökulman.

No, olen eri mieltä. Minun mielestäni The Last Jedi kierrätti yhtä paljon Imperiumin vastaiskua ja Jedin paluuta, mutta teki sen tavalla, jolla ei loppujen lopuksi ollut mitään muuta sanottavaa kuin "ähäkutti, katsojat".

En myöskään ymmärrä, miksi uuden näkökulman tuomisen pitäisi tarkoittaa sitä, että miljoonien ihmisten rakastama hahmo (Luke) dekonstruoidaan totaalisti. Ikäänkuin olisi jotenkin auttamattoman vanhanaikaista ja typerää tykätä Luke Skywalkerista sellaisena, mikä hahmosta alunperin teki niin rakastetun.

Mutta tämä on toki vain minun mielipiteeni.

Vierailija
11/31 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, en tiedä miksi kommenttini joutui moderoitavaksi, mutta yritetään uudelleen tiivistettynä:

The Last Jedin naishahmot Reystä prinsessa Leiaan olivat niin tyhjänpäiväisesti ja persoonattomasti kirjoitettuja, että en tiedä, miten feministiseksi tätä leffaa oikein voin kutsua. 

Todennäköisesti se, että ison budjetin elokuvan päärooleissa/näkyvissä rooleissa on yli 2 naista, riittää joillekin kokemukseksi ylitsepursuavasta feminismistä. Vaikka eihän sillä hahmojen sukupuolella pitänyt olla väliä...

Vierailija
12/31 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, olen eri mieltä. Minun mielestäni The Last Jedi kierrätti yhtä paljon Imperiumin vastaiskua ja Jedin paluuta, mutta teki sen tavalla, jolla ei loppujen lopuksi ollut mitään muuta sanottavaa kuin "ähäkutti, katsojat".

En myöskään ymmärrä, miksi uuden näkökulman tuomisen pitäisi tarkoittaa sitä, että miljoonien ihmisten rakastama hahmo (Luke) dekonstruoidaan totaalisti. Ikäänkuin olisi jotenkin auttamattoman vanhanaikaista ja typerää tykätä Luke Skywalkerista sellaisena, mikä hahmosta alunperin teki niin rakastetun.

Joo toki, samoin tuo on vain minun mielipiteeni :)

En kuitenkaan näe että LJ:n Luke jotenkin pilaisi suhtautumisen alkuperäisen trilogian Luken. Kyllähän nuorta Lukea voi edelleen rakastaa, ja kyllähän ihmiset usein muuttuvat vanhetessaan, etenkin jos maailma muuttuu.

Ai mutta joo. Mullekin se että SPOILER ALERT Luke oli yrittänyt tappaa Benin oli niin vaikea niellä että melkein kielsin koko kohtauksen olemassaolon. Eli ymmärrän kyllä ajatuksesi.

Vierailija
13/31 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä uudet ovat ihan perseestä!

Force Awakens oli muunnelma New Hopesta:

-kypäräpelle-pahis, joka alussa kuulustelee kapinallisia

-sankari lähtee aavikkoplaneetalta kohti kohtaloaan Millenium Falconilla

-Kuolontähti, joka tuhoaa planeetan

-vanha sankari kuolee pahiksen toimesta

-kapinalliset hoitelevat kuolontähden

Star Wars:lle oli kirjoitettu kunnon jatkoa ennen näitä uusia elokuvia, jotka eivät noudata niitä aiempaa

kaanonia.

Vierailija
14/31 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta pähkäilen tässä, miten paljon haluan tukea Disneyn Star Warsia The Last Jedin totaalisen katastrofin jälkeen...

Oletko siis ap, joka kävi katsomassa inhoamansa leffan kolme kertaa?

Vierailija
15/31 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo toki, samoin tuo on vain minun mielipiteeni :)

En kuitenkaan näe että LJ:n Luke jotenkin pilaisi suhtautumisen alkuperäisen trilogian Luken. Kyllähän nuorta Lukea voi edelleen rakastaa, ja kyllähän ihmiset usein muuttuvat vanhetessaan, etenkin jos maailma muuttuu.

Ai mutta joo. Mullekin se että SPOILER ALERT Luke oli yrittänyt tappaa Benin oli niin vaikea niellä että melkein kielsin koko kohtauksen olemassaolon. Eli ymmärrän kyllä ajatuksesi.

Joo, tuo oli minullekin se juttu. Ei se, etteikö Luke voisi olla vanhoilla päivillään elämäänsä pettynyt ja pahantuulinen. Kovat kokemukset masentavat ketä tahansa. En vain pysty ymmärtämään, miten se tuntemani Luke "pelastan galaksin toiseksi pahimman miehen pimeältä puolelta" Skywalker yrittäisi tappaa Leian nuoren pojan sen sijaan, että edes yrittäisi ensin häntä auttaa. Etenkin, kun kyseinen poika ei ollut vielä tehnyt mitään pahaa.

Vierailija
16/31 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä uudet ovat ihan perseestä!

Force Awakens oli muunnelma New Hopesta:

-kypäräpelle-pahis, joka alussa kuulustelee kapinallisia

-sankari lähtee aavikkoplaneetalta kohti kohtaloaan Millenium Falconilla

-Kuolontähti, joka tuhoaa planeetan

-vanha sankari kuolee pahiksen toimesta

-kapinalliset hoitelevat kuolontähden

Star Wars:lle oli kirjoitettu kunnon jatkoa ennen näitä uusia elokuvia, jotka eivät noudata niitä aiempaa

kaanonia.

Mutta, jos vanhaa kaanonia oltaisiin noudatettu, Chewbacca olis kuollut!?

Vierailija
17/31 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta pähkäilen tässä, miten paljon haluan tukea Disneyn Star Warsia The Last Jedin totaalisen katastrofin jälkeen...

Oletko siis ap, joka kävi katsomassa inhoamansa leffan kolme kertaa?

Joo olen :D

Näillä spekseillä siis luultavasti käyn katsomassa Solon ainakin viisi kertaa.

Puolustuksekseni sanottakoon, että jos olisin tykännyt The Last Jedistä, olisin luultavasti nähnyt sen 20 kertaa.

Vierailija
18/31 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

K18 Jango tai Boba Fett elokuva olisi mahtava.

Vierailija
19/31 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sontaahan se oli mutta oli yllätys että niin huonoa sontaa. Hopealautasella tarjottiin mahdollisuutta vähän syvempään  tarinankerrontaan mutta joka ainoa mahdollisuus oli mutiloitu pelkäksi ketjuksi comedy relief aivopieruja.

Vierailija
20/31 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nähnyt sen missä Han Solo kuolee kerran, menee sekaisin näissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän