Mitä tehdä kun mikään harrastus ei kiinnosta?
Aina tutustuessani uusiin ihmisiin, tämä kysymys on kiusallinen, koska en harrasta mitään. Eikä mikään harrastus kiinnosta. Mitä teen?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä tajua ihmisiä, joita ei kiinnosta mikään. Mitä sä ap oikeasti teet vapaa-ajallasi? Ei kai kenenkään aika voi kulua vain ikkunasta ulos tuijotellessa?
No johan mä sanoin. Yksin ollessani palstailen, miesystävän kanssa juttelen, oleilen ja harrastan seksiä :)
ap
No, mitä te sitten teette tai sinä teet silloin kun oleilette? :D Kai te sentään jotain teette hengittämisen lisäksi, esim. kuunteletteko radiota, täytät bullet journalia? Jos sopivan välimatkan päässä on vaikka kansalaisopistoa, niin varmaan siellä on edes joku kurssi, joka sinua edes vähäsen voisi kiinnostaa. Voit sitten sanoa, että "vakituisesti harrastan oleilua ja saunomista, nyt hiljattain kävin hennamaalauskurssin".
Jos vaikka se saunominen on sinulle oikein mielekästä, voithan opetella sitomaan erilaisia vihtoja. Tai jos jollakulla on häntä oikein kiehtova työ, niin voihan siitäkin puhua harrastuksista kysyttäessä.
Lamisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä tajua ihmisiä, joita ei kiinnosta mikään. Mitä sä ap oikeasti teet vapaa-ajallasi? Ei kai kenenkään aika voi kulua vain ikkunasta ulos tuijotellessa?
No johan mä sanoin. Yksin ollessani palstailen, miesystävän kanssa juttelen, oleilen ja harrastan seksiä :)
ap
No, mitä te sitten teette tai sinä teet silloin kun oleilette? :D Kai te sentään jotain teette hengittämisen lisäksi, esim. kuunteletteko radiota, täytät bullet journalia? Jos sopivan välimatkan päässä on vaikka kansalaisopistoa, niin varmaan siellä on edes joku kurssi, joka sinua edes vähäsen voisi kiinnostaa. Voit sitten sanoa, että "vakituisesti harrastan oleilua ja saunomista, nyt hiljattain kävin hennamaalauskurssin".
Jos vaikka se saunominen on sinulle oikein mielekästä, voithan opetella sitomaan erilaisia vihtoja. Tai jos jollakulla on häntä oikein kiehtova työ, niin voihan siitäkin puhua harrastuksista kysyttäessä.
Jos mä sanon ton tummennetun lauseen ni voisin saada hieman ihmettelyä osakseni kun ei noi ole harrastuksia :D
Mutta joo, lähinnä miesystävän kanssa jutellaan, katsellaan youtube-videoita ja kuunnellaan musiikkia. Ei nämäkään nyt varsinaisesti harrastuksia ole, vaan ajan viettoa. Olla möllöttämistä.
Kaikki kansalaisopiston kurssit kuulostaa kuolettavan tylsiltä. Samoin joku vihtojen sitominen :D Kai mä vaan olen perusluonteeltani sellainen että ei mua yksinkertaisesti kiinnosta mikään.
ap
Mitä te teette vapaa-ajalla sitten? Mulla oli yksi työkaveri, joka ei ehtinyt harrastaa mitään, kun aika meni kotitöihin. Kaksi lasta ja rivitalokämppä. Mä totesin sit hänelle, että siivoaminen on sun harrastus.
Vierailija kirjoitti:
Mitä te teette vapaa-ajalla sitten? Mulla oli yksi työkaveri, joka ei ehtinyt harrastaa mitään, kun aika meni kotitöihin. Kaksi lasta ja rivitalokämppä. Mä totesin sit hänelle, että siivoaminen on sun harrastus.
Kuten olen jo pariin kertaan todennut, niin yksin palstailen ja miesystävän kanssa jutellaan, katsellaan youtube-videoita ja kuunnellaan musiikkia. Eli olla möllötetään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten olen jo pariin kertaan todennut, niin yksin palstailen ja miesystävän kanssa jutellaan, katsellaan youtube-videoita ja kuunnellaan musiikkia. Eli olla möllötetään.
ap
Miten kenelläkään voi kulua aika pelkässä möllöttämisessä. Monta tuntia päivässä pelkkää youtube-videoiden katselua ja toisen juntin kanssa "juttelua". Luulisi että tulee aika pitkäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Miten kenelläkään voi kulua aika pelkässä möllöttämisessä. Monta tuntia päivässä pelkkää youtube-videoiden katselua ja toisen juntin kanssa "juttelua". Luulisi että tulee aika pitkäksi.
Tällaista mun oleminen on ollut jo yli 10 vuotta eikä vieläkään ole käynyt aika pitkäksi :D Joskus nuorempana kävin baareissa mutta se oli tylsää. Mitä sitten itse teet?
ap
Jos elossaolo ylipäätään kiinnostaa enemmän kuin vaihtoehto, miksi pitäisi huolestua jonkin harrastuksen puutteesta tai haluttomuudesta sellaiseen?
Leikittelen itsekin ajoittain ajatuksella kaiken maailman kansalaisopistokursseista ym. mutta loppupeleissä aikatauluihin kuristettu harrastaminen ja vapaa-aika ahdistaa enemmän kuin innostaa.
Luen, palstailen, kävelen tai vain ihmettelen elämää. Olkoon ajelehtimista jonkun mielestä, mutta omapahan on valintani.
Ei tarvitse olla mitään 'harrastusta'. (Jos kysyjä on sama henkilö joka sanoi pelaavansa pelejä, niin kyllä videopelien pelaaminen käy harrastuksesta vaikka ei pelaisi samoja pelejä kuin toinen, tai vaikkei olisi pitkään aikaan mitään pelannut.)
Oikeasti voi vaikka sanoa ettei ole löytänyt mieleistään harrastusta. Tai voi kääntää kysymyksen takaisin ja kysyä mitä toinen harrastaa. Ei kannata hankkia 'harrastusta' vain uusien ihmisten tapaamista varten. Voi myös sanoa että nauttii rauhaisten koti-iltojen viettämisestä enemmän kuin turhasta näpertelystä, ja se on ihan kelpo vastaus.
Itselläni on useampi harrastus, mutta elämässä tapahtuu ja suunnitelmat menevät usein uusiksi, joten usein huomaan että on mennyt kuukausia ilman että olen onnistunut viettämään yhtään aikaa harrastusten parissa. Tavallaanhan voisi kysyä että onko oikeasti harrastuksia jos ei niitä ehdi toteuttamaan. Ei se ole ollenkaan paha asia että voi viettää aikaa itsekseen tai kumppanin kanssa ilman että täytyy koko ajan olla jotain 'tekemistä'. Ihan hyvä että osaa elää ilman että täytyy koko ajan olla jotain erityistä ajanvietettä.
Kuitenkin kun joku kysyy että mitä harrastaa, tavoite on vaan tutustua ihmiseen, ja voit kyllä kertoa itsestäsi ilman että selvität mitä kaikkea vapaa-ajallasi teet.
Perheenäitinä on helppo verhoutua sen taakse ettei ehdi harrastaa mitään. Se on toki totta, mutta en oikeasti edes haluaisi harrastaa mitään, joku kansalaisopisto ei vois vähempää kiinnostaa. Olen kohta 40 ja oikein hyvin pärjännyt koko elämäni harrastamatta varsinaisesti mitään ihmeellistä. Olen toki käynyt uimassa, jumpissa, laskettelemassa mutta nämä oli ennen lasten saamista enkä niitäkään erityisesti kaipaa. Nuorempana kirjoitin paljon, joskus novellejani jopa julkaistiin naisten lehdissä.
Koen että elämäni on varsin antoisaa ilman harrasteita, tykkään käydä kirpparilla ja kirjastossa ja se riittää tällä hetkellä mukavaan elämään. En vaan ole ikinä tykännyt mistään aikataulutetusta harrastamisesta, se vain ahdistaa.
:D Symppikseltä toi kuulostaa!