Raskaana töissä. Miten onnistuu?
Olen mahan kanssa aika hidas, pakko kävelläkin hitaasti, ja kaikki kumartelua vaativa vie nyt varmaan viisinkertaisen ajan kuin ennen raskautta. Pomo ei kuitenkaan suostu siihen, että voisin tehdä vähemmän töitä vaan vaaditaan samaa työtahtia mitä ennenkin ja mitä muiltakin (jotka eivät ole raskaana). Mitenhän tämä oikein onnistuu? Työ ei ole fyysisesti erityisen raskasta, vaikka jonkun verran kävelemistä, kumartelua ja sellaista työhön kuuluu kyllä.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Itse aion ainakin tehdä tulevan mahani kanssa vain niitä firman kevyimpiä työtehtäviä.
Minulla ei ole koulutusta niihin tehtäviin, jotka meidän firmassa vaatisi vaikka vain istumista koneella kaikki päivät. Mutta minulle on määrätty tietty vastuualue aikarajoineen, josta siis yksin vastaan, ja se pitäisi kuulemma nyt raskaana ollessakin kyetä normaalilla tavalla hoitamaan. En minä voi omin luvin keksiä itselleni muita työtehtäviä täällä kuin se mihin minut on palkattu ja koulutettu. Ap.
Jos et jaksa tehdä töitäsi, hae sairauslomaa.
Jos pomosi ei ymmärrä, että se ei onnistu, niin sinun täytyy varmasti pyytää neuvolan terveydenhoitajalta todistus, jossa sanotaan, että et pysty liikkumaan samalla tavalla kuin silloin, kun et ollut raskaana. Mutta täytyy kyllä sanoa, että esimiehesi on aika daiju.
Vierailija kirjoitti:
Jos pomosi ei ymmärrä, että se ei onnistu, niin sinun täytyy varmasti pyytää neuvolan terveydenhoitajalta todistus, jossa sanotaan, että et pysty liikkumaan samalla tavalla kuin silloin, kun et ollut raskaana. Mutta täytyy kyllä sanoa, että esimiehesi on aika daiju.
Kyllä pomo periaatteessa ymmärtää ja näkee, että olen hidas. Ja on hänellä itselläänkin lapsia, joten tietää kyllä mitä se on kun on raskaana. Mutta kuulemma ei voi vaikuttaa tilanteeseen, kun ylin johto vaatii että sovitut työt pitää hoitaa (ja ylin johto taas istuu jossain kaukana muualla, en tapaa heitä). Ap.
Lapsen ja oma terveys sen edelle, että pomosi on selkeästi joko ymmärtämätön tai välinpitämätön. Käy juttelemassa lääkärin kanssa ja tarvittaessa pyydä saikkua, jos et saa kevyempiä työtehtäviä. Tsemppiä :)
Itse aion ainakin tehdä tulevan mahani kanssa vain niitä firman kevyimpiä työtehtäviä.