Tehokas naamasaippua?
Olen mies, jonka ongelmana on runsas talineritys nenän ja poskipäiden ihohuokosista. Olen kokeillut Sebamedin ja Nivean puhdistusaineita, mutta niillä ei näytä olevan vaikutusta. Millä saan möhnän pois pilaamatta ihoa?
Kommentit (8)
Lumene syväpuhdistava puhdistusgeeli on ihan hyvä. Ja sitten käyttäisin kasvovettä, jossa on glykolihappoa, kuorii ihoa hellävaraisesti ja poistaa mustapäitä, esim. Mario Badescu glykolihappoa sisältävä kasvovesi tai Pixi glow tonic. Sitte tretinoilvoide on yksi, mitä voisi kokeilla. Sitten koittaisin aktiivihiiltä sisältäviä tuotteita.
Sori vähän ympäripyöreä vastaus.
Toi on aika vaikeaa, koska moni tuote on liian vahva ja pilaa ihon.
Pelkkä kylmä vesi. Ei mitään kosmetiikkaa ei voiteita eikä kuivattavia pesuaineita. Pidemmän päälle huomaat että iho rauhoittuu ja ongelma poistuu.
Minkä ikäinen olet? Kuvaile hieman miksi koet, että kokeilemasi puhdistusaineet eivät ole toimineet? Millainen ihosi on (kasvoilla) muuten, hilseileekö, punoittaako tms? Miten paljon olet valmis tekemään ihosi eteen, rahallisesti ja ajallisesti, voisitko ajatella käyttäväsi esim kasvovettä, seerumeita, naamioita? Miten hoidat kasvojesi ihoa muuten, käytätkö esim kasvovoidetta?
Etsi tuotteita jotka ovat tarkoitettu nimenomaan rasvoittuvalle iholle (ei sekaiho eikä rasvoittuva/sekaiho).
Tarvitset myös muita tuotteita. Liian kuivattava tai usein tehtävä puhdistus pahentaa talin eritystä, koska iho alkaa kuivuessaan erittämään lisää talia. Hanki siis myös rasvaisen ihon kosteusvoide jota levität aamuin illoin puhdistuksen yhteydessä. Päivällä rasvaa saa pois kasvoista vaikka puhtailla talouspapereilla painelemalla, ei missään nimessä pesemällä. Sätkäpaperit imevät rasvaa erityisen hyvin.
Kiitos vastauksista. Minulla ei ole ollut juuri mitään tietoa ihonhoidosta mutta näillä vinkeillä varmaan pääsee alkuun.
Neloselle: 40 v. Ei hilseile tai punota, mutta ihohuokoset suurentuneet ja niistä puskee tuota töhnää joka näyttää pieniltä valkoisilta madoilta. Voi olla että olen vain kärsimätön mutta ainakaan nopeaa vaikutusta en saanut. En ole valmistautunut suureen ajalliseen ja rahalliseen panostukseen.
AP
Clinique Facial Soap Mild, kasvosaippua on hyvä. Kannatta kokeilla. Sopii myös miehille.
Kosmetologilla voisit käydä teettämässä syväpuhdistuksen. Samalla saisit täsmä ohjeet juuri sinun ihollesi ja voit vaikka ostaa suoraan kosmetologilla laadukkaat tuotteet.
Googleta African Black Soap. Netistä voipi tilata.