Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi seksuaalinen häirintä poikia kohtaan ei herätä keskustelua

Vierailija
04.03.2018 |

Opettaja tutki poikien peniksistä äänen murroksen tasoa. Sai jatkaa
häirintää vuosikausia.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. seksuaalinen häirintä seksuaalinen häirintä seksuaalinen häirintä seksuaalinen häirintä seksuaalinen häirintä seksuaalinen häirintä seksuaalinen häirintä seksuaalinen häirintä seksuaalinen häirintä seksuaalinen häirintä -_-

Vierailija
2/57 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei herätä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vähän samaa mieltä.

Mun nähdäkseni häirintä ja se suuri kulttuurinen ongelma josta se kumpuaa ei ole pelkästään miesten ja naisten välillä, vaan kaikkialla missä on valtasuhteiden väärinkäyttöä.

Mutta mietin kans että jos sen paskan käytöksen sais yhtäältä kitkettyä niin ehkä seuraavaksi alettais kitkemään toisaaltakin sit.

Vierailija
4/57 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä todellakin toivon asiasta keskustelua. Mutta onko sellaista esim. miesten palstalla. Minua kiinnostaisi paljon miesten itsensä tunteet ja mielipiteet asiaan koska se niin paljon heidän sukupuoltaan koskee. Täällä on enimmäkseen naisiin ja tyttöihin liittyvää keskustelua koska palstalaisista valtaosa taitaa olla naisia ja voi puhua omasta puolestaan ja kokemuksesta.

Vierailija
5/57 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen vähän samaa mieltä.

Mun nähdäkseni häirintä ja se suuri kulttuurinen ongelma josta se kumpuaa ei ole pelkästään miesten ja naisten välillä, vaan kaikkialla missä on valtasuhteiden väärinkäyttöä.

Mutta mietin kans että jos sen paskan käytöksen sais yhtäältä kitkettyä niin ehkä seuraavaksi alettais kitkemään toisaaltakin sit.

Ihan totta, kaikki sorto liittyy jollain lailla rakenteelliseen valtaan. Naisiin miesten taholta kohdistuvasta häirinnästä puhutaan enemmän siksi, että sitä tapahtuu (aikuisilla) paljon enemmän, mutta myös siksi, että miehillä on ryhmänä valtaa naisiin nähden, toisinpäin ei.

Vierailija
6/57 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin muistan kuinka koulussa nauroimme kaikki äänenmurroksen aiheuttamille kiekaisuille. Sama jos tyttöjen tisseistä huudeltais. Ei varmaan tuntunut ainakaan ujoista kivalta.

Vierailija
7/57 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että miehet eivät ole vielä valmiit tulemaan joukoittain tämän asian kanssa esiin ja puhumaan siitä julkisesti. Monesti se on miehille vielä vaikeampi asia kuin naisille, osin siksi että naisten seksuaalisen väkivallan kohteeksi joutumisesta on jo pitkään puhuttu ääneen, mutta myös sen takia miten miesten sukupuolirooliodotukset pahentavat tilannetta korostamalla uhriksi joutumiseen liittyvää häpeää ja toisaalta tekemällä miehille vaikeaksi avun ja myötätunnon pyytämistä.

Naiset tai naispuoliset feministithän eivät voi tätä keskustelua itse asianomaisten puolesta saattaa käyntiin, kuten ei myöskään heteroiden aloitteesta ja johdolla voida ajaa homojen asiaa, valkoisten aloitteesta ja johdolla vastustaa rasismia. Feministit voivat ainoastaan osaltaan tehdä aateilmapiiristä keskustelulle vastaanottavaisempaa. Ikävä kyllä tämä onnistuu nykyisessä vastakkainasettelun ja "sukupuolisodan" ilmapiirissä heikosti. Moni mies suhtautuu koko ajatukseen torjuvasti koska kuulee siitä ensimmäistä kertaa feministeiltä, ja on tilanteita joissa miesten seksuaalisen väkivallan uhreiksi joutumista käytetään lyömäaseena naisten kokemaa seksuaalista väkivaltaa käsittelevän puheen vaientamiseksi. Tämä luonnollisesti ei auta positiivisten olosuhteiden luomista.

Ruohonjuuritasolla miehet kuitenkin ovat jo teemassa kiinni, järjestävät tukiryhmiä ja harjoittavat aktivismia. Vielä tällekin kehitykselle koittaa sen käännekohdan hetki joka nostaa asian kaikkien tietoisuuteen ja muuttaa yleiset asenteet.

Vierailija
8/57 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pojat vaikenevat ahdistelusta, koska pelkäävät pilkkaamista ja leimaamista. Toisin sanoen tilanne on niin häpeällinen, että mieluummin on hiljaa. Väitänkin, että paine on kovempi kuin tytöillä ja "säännöt" ovat toisenlaiset. Menepä kertomaan kavereillesi että joku ukko puristi munista, niin saat sellaista pilkkaa, että ymmärrät pitää suusi ummessa. Myös aikuiset tulkitsevat yllättävän herkästi niin, että poika keksii tarinoita päästään.

Vierailija
9/57 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuoliroolit ovat voimakkaat. Jos sinua murrosikäisenä poikana ahdistellaan, on se tavallaan "oma vikasi", koska et puolustautunut. Eli ei auta valittaa tai kertoa kellekään, oma häpeä. Tämän tietävät varsin hyvin myös ahdistelijat ja käyttävät tilannetta hyväkseen.

Vierailija
10/57 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varma, että miesten palstoilla keskustellaan asiasta.

Vierailija
11/57 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monia "miesten palstoja" pitkään lukeneena: ei ainakaan useimmilla.

Vierailija
12/57 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lisään vielä, että jos olisin miespuolinen seksuaalisen väkivallan uhri, nuo palstat olisivat melkein viimeinen paikka jossa haluaisin asiasta puhua.

Vierailija
13/57 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisi olla sarkasmia? Ei nimittäin puhuta. Häpeä ja kasvojen menettämisen pelko yhteisön edessä on aivan uskomattoman voimakas tunne, joka pitää suut kiinni hautaan saakka.

Vierailija
14/57 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten ne miehet, jotka haluavat, että asiasta keskustellaan, pitää nostaa asia esille miesten palstoilla.

Vierailija
15/57 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikiin tai miehiin kohdistuva häirintä tai väkivalta ei ole poliittisesti herkullista. Siksi. Se on vain tylsää arkielämää.

Vierailija
16/57 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lisään vielä, että jos olisin miespuolinen seksuaalisen väkivallan uhri, nuo palstat olisivat melkein viimeinen paikka jossa haluaisin asiasta puhua.

Miksi? Mikä vika on miesten keskinäisessä yhteisöllisyydessä, että miehiin kohdistuvasta seksuaalisesta väkivallasta tai häirinnästä ei voi puhua?

Vierailija
17/57 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisi olla sarkasmia? Ei nimittäin puhuta. Häpeä ja kasvojen menettämisen pelko yhteisön edessä on aivan uskomattoman voimakas tunne, joka pitää suut kiinni hautaan saakka.

Sitten miesten kannattaa lähteä aktiivisesti muuttamaan sitä yhteisöään ja vaikenemisen kulttuuriaan.

Vierailija
18/57 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Mikä vika on miesten keskinäisessä yhteisöllisyydessä, että miehiin kohdistuvasta seksuaalisesta väkivallasta tai häirinnästä ei voi puhua?

Semmoista se katso vaan on. Tervetuloa miesten maailmaan.

Vierailija
19/57 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettaja tutki poikien peniksistä äänen murroksen tasoa. Sai jatkaa

häirintää vuosikausia.

Koska oli alalla tunnetun henkilön sukulainen.

Vierailija
20/57 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmoista se katso vaan on. Tervetuloa miesten maailmaan.

Ei minulla ole mitään aikomusta tulla miesten maailmaan. Osannette itse muuttaa oman yhteisönne käytäntöjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme