Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä arvot syntyvät? Miksi juuri minun arvoni ovat oikeat?

Arvovapaa
04.03.2018 |

Miten perustelet tämän itsellesi? Kiitos vastauksista.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta määrittelee arvot, joita pidämme tavoiteltavana ja hyvinä.

Vierailija
2/24 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä yritä teettää koulutehtäviäsi meillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen yksilön vastuulla on se, mitä hän pitää arvoinaan.

Ihminen tekee itse päätöksensä.

Vierailija
4/24 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tavoittelen vai materiaalia.

Vierailija
5/24 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun pitäisi perustella? Minun arvoni ovat minulle sopivat, screw the rest.

Vierailija
6/24 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri Johtaja kertoo mikä on oikein ja mikä väärin.

Vierailija
7/24 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole absoluuttisesti oikeita arvoja, ei pidä ajatella, että minun totuus on ainoa totuus. Mutta itselle omat arvot ovat minulle totta, mutta en voi vaatia että ne olisivat muille sopivia.

Vierailija
8/24 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön vain ihmisiä, koska meilläpäin se on normaalia.

Vierailija
9/24 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on omat diagnoosinsa, mistä arvot pohjaantuvat. Toisilla diagnoosit ovat vakavemmat kuin toisilla, tämän vuoksi esim. terveemmillä ihmisillä arvot ovat tasa-arvoisemmat.

Vierailija
10/24 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella on omat diagnoosinsa, mistä arvot pohjaantuvat. Toisilla diagnoosit ovat vakavemmat kuin toisilla, tämän vuoksi esim. terveemmillä ihmisillä arvot ovat tasa-arvoisemmat.

Sinä et nyt ymmärtänyt kysymystä lainkaan.  Diagnooseilla ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa.

Vierailija
11/24 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuk 6:31

Vierailija
12/24 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et nyt ymmärtänyt kysymystä lainkaan.  Diagnooseilla ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa.

Tottakai on. Ihminen on kokonaisuus johon vaikuttavat monet asiat. Mm. kulttuuri ja kasvatus. Nämäkin vaikuttavat siihen, millaiseksi arvot kehittyvät.

Vierailija
13/24 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moraali perustuu tunteisiin ja siksi eettisistä kysymyksistä tuleekin kiivaita riitoja kun järkiargumentit ei tehoa. Esim. Miksi ei sisko ja veli saa kokeilla seksiä keskenään, jos käyttävät ehkäisyä eivätkä aio lisääntyä ja kumpikin sitä haluaa. Ei mitään järkiperustetta, mutta tunnepohjalta tietää, että se on arvojen vastaista. Kulttuurilla suuri vaikutus.

Vierailija
14/24 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moraali perustuu tunteisiin ja siksi eettisistä kysymyksistä tuleekin kiivaita riitoja kun järkiargumentit ei tehoa. Esim. Miksi ei sisko ja veli saa kokeilla seksiä keskenään, jos käyttävät ehkäisyä eivätkä aio lisääntyä ja kumpikin sitä haluaa. Ei mitään järkiperustetta, mutta tunnepohjalta tietää, että se on arvojen vastaista. Kulttuurilla suuri vaikutus.

Hyi. Kai tuollaiseen täytyy olla järkiperusteinen kieltokin. Vaikka biologiaan liittyvä. Yäk yäk. Jo ajatus aiheuttaa vastenmieliset tunteet

Vierailija
15/24 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
16/24 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Biologisesti liian läheiset sukulaiset eivät tunne seksuaalista vetoa toisiaan kohtaan. Ei sillä ole arvojen tai kulttuurin kanssa mitään tekemistä.

Vierailija
17/24 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai diagnoosi on aivan keskeisessä osassa arvojen määräytymisessä. Jos diagnoosi on eri, silloin myös arvot voivat poiketa suurestikin.

Vierailija
18/24 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minun pitäisi perustella? Minun arvoni ovat minulle sopivat, screw the rest.

Ei ajatusmaailmaa tarvitse perustella, mutta se, jos käyttäydyt yhteiskunnan arvojen vastaisesti voi olla haitallista. Oletko yhteiskunnan vihollinen?

Vierailija
19/24 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moraalini vaikuttaa käyttäytymiseen paljona. Minulle opetettu käskyjä ja kieltoja, joita sovellan elämässä. Kyseenalaistan välillä nämä käskyt ja rikon niitä.

Vierailija
20/24 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ymmärtänyt, että yksilön arvot perustuvat siihen, mitä hän pitää hyvänä, arvokkaana ja tavoiteltavana.

Minun arvoni perustuvat Jumalan pyhyyteen ja vanhurskauteen, jonka Hän on ilmaissut sanassaan, Raamatussa.

Jonkun toisen arvot voivat perustua johonkin muuhun, esim. yhteisön enemmistön mielipiteeseen, valtiolliseen lakiin, johonkin muuhun uskontoon tai poliittiseen ideologiaan traditioineen ja teksteineen, omiin tunteisiin ja kokemuksiin, suvussa kulkeneisiin arvostelmiin jne., tai näiden yhdistelmiin.

Eri yksilöiden tunnustamat arvot eri perustoineen voivat äärimmillään olla rajussa ristiriidassa keskenään.

Toimiiko yksilö aina edes niiden arvojen mukaan, jotka hän itse tunnustaa? Ei.

Ovatko kaikkien yksilöiden arvot yhtä hyviä? Väitän, että eivät.

Yksilön arvot saattavat vaihdella elämän aikana, jos hän hylkää arvoperustansa ja (tietoisesti tai vähemmän tietoisesti) valitsee uuden/uusia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi