Elämä on tylsää ja muutenkin huonompaa ilman päihteitä.
Olen reilut 10 vuotta poltellut epäsäännöllisen säännöllisesti ja säännöllisen epäsäännöllisesti kannabista, ottanut parit muutaman kerran viikossa alkoholia + kunnon kännit 2 kertaa kuussa. Otan myös noin kerran kuussa amfetamiinia "känni-iltojen" iloksi. Kerran pari vuoteen tulee myös kevennettyä oloa kotimaisella sienitripillä.
Selvinpäin elämä on nautinnollista lähinnä urheillessa ja pelatessa (esim
pleikkari ja korttipelit), mutta ilman noita ns. himoaktiviteetteejä tylsistyn välittömästi ja se on syy miksi pajautan elämän mukavammaksi.
Nyt olen alkanut pohtia, että onko meidän edes tarkoitus olla käyttämättä näitä iloa elämään tuovia "aineita"?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Siksi siemailen tässä palstaillessani samalla siideriä. Mieliala koheni heti, mielipiteitä riittää asiaan kun asiaan.
Jos siideri ei riitä, avaan viinipullon.
Minäkin tekisin noin useinkin, jos sillä ei olisi seuraavia seurauksia näin neljänkympin lähestyessä:
- Unet menee huonoksi -> naama näyttää 10v vanhemmalta. Väsyttää.
- Alkoholin käyttö näkyy koko olemuksessa -> näyttää ja tuntuu 10 vuotta vanhemmalta
- Lihottaa, ellei vähennä muuta syömistä -> Terveys kärsii
- Vaikuttaa negatiivisesti mielialaan, kun alkoholi haihtuu
- Ei jaksa harrastaa liikuntaa niin paljon
Siksi tyydyn ryyppäämään vain harvoin.
Näinhän se on, paljon on näitä lieveilmiöitä. Yritän olla vetämättä tällasena koti-iltana kaksin käsin, harvemmin tulee käytyä kunnolla ryyppäämässä.
Ja selvin päin maistuu sitten herkut, joita näin siideri kädessä ei tee mieli.
Et vaan osaa vapautua ilman. Selvänä voi tehdä ihan sitä mitä haluaa ja saada siitä kiksejä :)
Onko tämä päihderiippuvaisten vertaistukikeskustelu?
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä päihderiippuvaisten vertaistukikeskustelu?
EIvät taida suurin osa olla mitään päihderiippuvaisia, sillä jos päihteistä saa hyvän olon, ei ole vielä ongelmia.
t. alkoholisti
Mulla on tosi miellyttävää selvinpäin. En tajua miksi mut on vaan.
Vierailija kirjoitti:
Et vaan osaa vapautua ilman. Selvänä voi tehdä ihan sitä mitä haluaa ja saada siitä kiksejä :)
Mutta selvinpäin ei vain voi saada sitä tunnetta minkä päihteistä saa.
Osalla on vaan vähemmän välittäjäaineita (dopamiini, serotoniini) aivoissa? Täytyy vähän boostata elämää. Osa on luonnostaan muutenkin melankolisempia.
Vierailija kirjoitti:
Olen reilut 10 vuotta poltellut epäsäännöllisen säännöllisesti ja säännöllisen epäsäännöllisesti kannabista, ottanut parit muutaman kerran viikossa alkoholia + kunnon kännit 2 kertaa kuussa. Otan myös noin kerran kuussa amfetamiinia "känni-iltojen" iloksi. Kerran pari vuoteen tulee myös kevennettyä oloa kotimaisella sienitripillä.
Selvinpäin elämä on nautinnollista lähinnä urheillessa ja pelatessa (esim
pleikkari ja korttipelit), mutta ilman noita ns. himoaktiviteetteejä tylsistyn välittömästi ja se on syy miksi pajautan elämän mukavammaksi.Nyt olen alkanut pohtia, että onko meidän edes tarkoitus olla käyttämättä näitä iloa elämään tuovia "aineita"?
Oot aika säälittävä.
Ahdistavin ketju ikinä ja surullista ja niin totta Suomessa.
Säälin teitä, jotka ette osaa elää hetkessä ja saa kiksejä auringonpaisteesta, linnunlailuista, leipomisesta... mistä vaan muusta kuin pään sekoittamisesta. Avaisit aistisi kaikelle kauniille ja oppisit rakastamaan itseäsi, ettei tarvitse turruttaa kaikkea ympärilläsi sekavaksi mössöksi.
My heart cries for you, Let me hold your broken wings...
Vierailija kirjoitti:
Ahdistavin ketju ikinä ja surullista ja niin totta Suomessa.
Säälin teitä, jotka ette osaa elää hetkessä ja saa kiksejä auringonpaisteesta, linnunlailuista, leipomisesta... mistä vaan muusta kuin pään sekoittamisesta. Avaisit aistisi kaikelle kauniille ja oppisit rakastamaan itseäsi, ettei tarvitse turruttaa kaikkea ympärilläsi sekavaksi mössöksi.
My heart cries for you, Let me hold your broken wings...
Kyllä minä nautin asioista selvinpäinkin vaikka tykkäänkin myös vetää joskus päihteitä. Miten nämä kaksi muka sulkisivat toisensa pois?
Psyykkisiä sairauksia päihteiden suurkuluttajilla on paljon.
Perus teini, toisilla vaan tuo vaihe sitten kestää... Jospa se elämä vielä löytyy ja tajuat mihin paskaan olet aikaasi tuhlannut.