Olisin halunnut ostaa uuden Nissan Micran, mutta sitä ei saa automaattivaihteisena :(
Jotenkin tyhmää nykypäivänä, kun automaatit on yleistyneet ja yhä useampi kuski nykyään haluaa automaatin. Itse olen vasta vuoden ajellut automaattia vaihteista ja paluuta manuaaliin ei ole.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka nyt automaatin haluaa? Manuaali on parempi kaikessa, paitsi käyttömukavuudessa.
Uudet automaatit hakkaavat manuaalin ihan kaikessa.
Näin sanottiin kun minulle huijattiin ensimmäinen automaatti ja sama virsi on jatkunut joka ikinen kerta sen jälkeen kun asia on tullut puheeksi. Automaattivaihteistosta on tullut joillekin ikäänkuin uskonto siinä mielessä että kaikki negatiivinen kiistetään vaikka tilanne olisi miten selvä.
No mutta tilannehan on selvä: automaatti on nopeampi, mukavampi, taloudellisempi ja käytettynä halutumpi kuin manuaali.
Eikä kunnon autoja edes saa kuin automaattina.
Joissakin autoissa on yhteinen käyttöohjekirja automaatti- ja manuaalimalleille. Jos sinulla on tällainen auto, voisit valokuvata omasta ohjekirjasta ne sivut jossa suoritusarvot ja polttoainekulutus taulukoidaan ja näyttää se kuva täällä niin katsotaan.
Bmw 528i 8-portaan automaatilla, 1800kg omamassalla ja 245hv/350nm teholla 0-100km/h 6.3s
Näytäppä saman tehoinen ja painoinen manuaali yhtä kovalla suorituskyvyllä
Voit itse näyttää valokuva autosi ohjekirjasta niin että samassa kuvassa näkyy käsinkirjoitettu lappu päivämäärällä.
Bmw on sen verran uusi että ei löydy enää noita 80-luvulta tuttuja merkintöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka nyt automaatin haluaa? Manuaali on parempi kaikessa, paitsi käyttömukavuudessa.
Uudet automaatit hakkaavat manuaalin ihan kaikessa.
Näin sanottiin kun minulle huijattiin ensimmäinen automaatti ja sama virsi on jatkunut joka ikinen kerta sen jälkeen kun asia on tullut puheeksi. Automaattivaihteistosta on tullut joillekin ikäänkuin uskonto siinä mielessä että kaikki negatiivinen kiistetään vaikka tilanne olisi miten selvä.
No mutta tilannehan on selvä: automaatti on nopeampi, mukavampi, taloudellisempi ja käytettynä halutumpi kuin manuaali.
Eikä kunnon autoja edes saa kuin automaattina.
Joissakin autoissa on yhteinen käyttöohjekirja automaatti- ja manuaalimalleille. Jos sinulla on tällainen auto, voisit valokuvata omasta ohjekirjasta ne sivut jossa suoritusarvot ja polttoainekulutus taulukoidaan ja näyttää se kuva täällä niin katsotaan.
Bmw 528i 8-portaan automaatilla, 1800kg omamassalla ja 245hv/350nm teholla 0-100km/h 6.3s
Näytäppä saman tehoinen ja painoinen manuaali yhtä kovalla suorituskyvyllä
Wikipedian mukaan manuaali näyttäisi olevan vaihtoehto 500-sarjan F10-bemareissa.
On se jos Saksasta jaksaa lähteä hakemaan, mutta Suomen maahantuoja ei tuo Audi A6ta, BMW 5-sarjaa tai mercedes-benz e-sarjaa manuaalivaihteisina vaihtoehtoina Suomeen ollenkaan.
Manuaali on kestävämpi, omasta mielestäni mukavampi ajaa ja hyvällä kuskilla taloudellisempikin. Automaattia en hanki mikäli ei ole aivan pakko, toki ymmärrän ihmisiä joille ajaminen ei ole nautinto ja tärkeintä on vain päästä paikasta toiseen mahdollisimman vähällä vaivalla, heille automaatti varmasti sopii paremmin.