Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei se ole Alina Tomnikova?

Vierailija
03.03.2018 |

Eikö nimen pitäisi päättyä a:han kun on nainen?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö nimen pitäisi päättyä a:han kun on nainen?

Suomessa erilainen laki.

Vierailija
2/13 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on syntynyt Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan Guzeninakin Guzenina eikä Guzenin.

Vierailija
4/13 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä maassa hän on avioitunut?

Vierailija
5/13 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä Maria on jotenkin saanut sukunimensä äidiltään, ei isältään.

Vierailija
6/13 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, se ei olekaan hänen aviosukunimensä! Hänhän on alkup. sukunimeltään jotain muuta. Luulenpa, että se on juuri noin kuin kirjoittaja nro 5 ehdotti.

Vierailija
7/13 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä Maria on jotenkin saanut sukunimensä äidiltään, ei isältään.

Guzenina on omaa sukua Stieren, hänen isänsä sukunimi oli Stieren. Maria otti äitinsä sukunimen Guzenina jossain vaiheessa.

Vierailija
8/13 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, että aiemmin suomalaisen naisen mennessä naimisiin venäläisen miehen kanssa Suomessa ja ottaessa miehen sukunimen, sai nainen tosiaan miehen sukunimen, eikä sitä saanut muuttaa feminiini-muotoon. Itse menin naimisiin v. 2012, ja sain onneksi nimekseni mieheni sukunimen a-loppuisena.

Vierailija
9/13 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut, että aiemmin suomalaisen naisen mennessä naimisiin venäläisen miehen kanssa Suomessa ja ottaessa miehen sukunimen, sai nainen tosiaan miehen sukunimen, eikä sitä saanut muuttaa feminiini-muotoon. Itse menin naimisiin v. 2012, ja sain onneksi nimekseni mieheni sukunimen a-loppuisena.

Mä oon miettinyt, että a-päätteisen sukunimen saaminen onnistuu varmasti, jos sitä anoo. On munkin ystävän lapsilla sama ensimmäinen etunimi, vaikka Suomessa niin ei lain mukaan saisi olla. Lasten isä on kotoisin maasta, jossa annetaan sukunimen lisäksi sellainen "perhenimi", joka on ensimmäisen etunimen paikalla. Sitä ei kuitenkaan käytetä kuten etunimeä.

Vierailija
10/13 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana nainen. Kaunein suomalainen näyttelijä koskaan.

Vierailija
11/13 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon miettinyt, että a-päätteisen sukunimen saaminen onnistuu varmasti, jos sitä anoo. On munkin ystävän lapsilla sama ensimmäinen etunimi, vaikka Suomessa niin ei lain mukaan saisi olla. Lasten isä on kotoisin maasta, jossa annetaan sukunimen lisäksi sellainen "perhenimi", joka on ensimmäisen etunimen paikalla. Sitä ei kuitenkaan käytetä kuten etunimeä.

Ei kun siis höh, nyt luin väärin päin - luin niin, että aiemmin onnistui ja nykyään ei. Pitikö sinun anoa tuota a-päätteistä sukunimeä vai miten se meni?

Vierailija
12/13 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mennessämme naimisiin minulta kysyttiin haluanko sukunimen a-päätteisenä. Vastasin tietenkin kyllä, sillä venäjää osaavana tuntui epäluonnolliselta, että sukunimeni olisi maskuliinissa. Lisäksi suunnitelmissa oli jo silloin muuttaa Venäjälle, ja toki maskuliini-sukunimi olisi ollut typerä siinäkin mielessä.

Vierailija
13/13 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mennessämme naimisiin minulta kysyttiin haluanko sukunimen a-päätteisenä. Vastasin tietenkin kyllä, sillä venäjää osaavana tuntui epäluonnolliselta, että sukunimeni olisi maskuliinissa. Lisäksi suunnitelmissa oli jo silloin muuttaa Venäjälle, ja toki maskuliini-sukunimi olisi ollut typerä siinäkin mielessä.

Ok, kiitos :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi