Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itsemurha tuntuu ainoalta vaihtoehdolta

Vierailija
03.03.2018 |

Ahdistaa niin paljon, eikä riittävää apua tunnu saavan mistään. Itsemurha tuntuu tällä hetkellä ainoalta helpottavalta asialta. Tavallaan en haluaisi kuolla, mutta toistaalta en enää jaksa elääkään ja yrittää räpiköidä päivästä toiseen. Toisaalta pelkään kuitenkin olevani liian pelkuri, ja etten lopulta uskalla tehdä mitään, mikä olisikin taas uusi pettymys.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee itsellesi mitään.

Vierailija
2/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne. Ei haluaisi vielä luovuttaa, mutta mikään taho ei suostu tulemaan yhtään vastaan ja auttaa. Toisaalta jos olo ei voi koskaan muuttua paremmaksi niin miksi turhaan pitkittää kärsimystä. Hankalaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä tee itsellesi mitään.

En mä juuri nyt mitään teekään, kunhan mietiskelen.

Vierailija
4/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu tunne. Ei haluaisi vielä luovuttaa, mutta mikään taho ei suostu tulemaan yhtään vastaan ja auttaa. Toisaalta jos olo ei voi koskaan muuttua paremmaksi niin miksi turhaan pitkittää kärsimystä. Hankalaa

Juuri näin. Kun tuntuu, ettei asiat tästä paremmiksi muutu koskaan kuitenkaan. Miten voisi muuttua,kun ahdistus ja toivottomuus on ainoat asiat jotka tunnen?

Vierailija
5/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon kokeneena voin näin jälkikäteen todeta, että onneksi en tehnyt mitään. Tsemppiä ap, aurinko alkaa paistaa vielä risukasaankin!

Vierailija
6/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellet saa muuten tarpeeksi apua, kävelet päivystykseen tai soitat häkeen ja ilmoitat että joko saat apua nyt tai henki lähtee. Tämän maan mielenterveydenhuollolla on surullista kyllä aivan liian vähän resursseja, mutta eivät ne tuollaisen jälkeen jätä sua yksin.

Tiedän että eläminen voi tuntua helvetin kipeältä, typerältä ja turhalta. Mutta mä lupaan, ettei se ole ikuista. Kokeile ensin kaikki muut keinot helpottaa oloa, elämä on arvokas ja suurin osa itsemurhaa joskus yrittäneistä, mutta siinä epäonnistuneista, on tällä hetkellä kiitollisia siitä, että ovat vielä hengissä. Itsemurha ei ole väärin eikä tuomittavaa, mutta tässä maailmassa on niin paljon myös hyvää. *Halaus* <3

Vierailija
7/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teet itsemurhan kirjoita kirjeitä lähimmillesi.

Huolehdi jotenkin että ruumiisi palaa koska miltä itsestäsi tuntuisi löytää kuollut ihminen

jolla "tavarat" housuissa.  Kun lihakset rentoutuu niin kaikki menee housuihin.  Tämä ajatus voi estää monta itsemurhaa!!!

Olet tosi itsekäs jos sen teet, koska löytäjille tulee kauheat traumat.

Toisaalta jos olet tehnyt jotain todella pahaa muille niin....

Vierailija
8/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Yritä jaksaa. Niin me muutkin jaksetaan. Voimia jne.

Vierailija
9/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae apua. Vaikka et olisi uskovainen niin kirkosta/seurakunnasta voi kuitenkin löytyä hyvä kuuntelija tällaisena hetkenä.

Vierailija
10/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee sitä. Taistelin ennen samojen tuntemuksien kanssa kuin sinäkin ja tiedän, miltä se tuntuu. Ystäväni tukivat minua ja sain apua myös ammattitaholta. Nyt olen päässyt kyseisistä ajatuksista eroon ja olen kiitollinen, että en tehnyt itselleni mitään. 

https://www.mielenterveysseura.fi/fi/tukea-ja-apua/kriisipuhelin-apua-e…

Tältä sivulta saat tietoa ja apua tilanteeseen. Soita tuohon numeroon, vaikka tuntuisi vaikealta. Puhuminen helpottaa.  Toivon, että saat elämäsi takaisin raiteilleen. Muista, että jokainen itsemurha on liikaa ja et ole yksin. 

Vierailija
11/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen liiankin hyvin.

Mutta tulee vielä hetki, jolloin näet pienen valon pimeydessä. Vähän ajan kuluttua suuremman.

Vierailija
12/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitkohan harkita soittavasi kriisipuhelimeen? Siellä on tarjolla ainakin joku jonka kanssa keskustella näistä ajatuksistasi. Keskustella voi täysin nimettömänä.

Soittamalla et menetä mitään mutta saatat saada apua!

Valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää numerossa 010 195 202

arkisin klo 9.00–07.00

viikonloppuisin ja juhlapyhinä klo 15.00–07.00

Puhelut ovat muuten maksuttomia mutta puhelinoperaattori saattaa periä siitä jotain.

https://www.mielenterveysseura.fi/fi/tukea-ja-apua/kriisipuhelin-apua-e…

Vierailija
13/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vanhemmat suostuneet ostamaan uusinta älypuhelinta?

Vierailija
14/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! 👋

Vierailija
15/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua on vaikea saada. En tiedä enempää taustaasi mutta jos oikeasti harkitset itsemurhaa niin hakeudu päivystykseen ja sitä kautta osastohoitoon. Itsekin taistelen samojen ajatusten kanssa. Ainoa mikä pitää mut hengissä on lasten tarve äitiin. Vaikka tunnen olevani maailman paskin äiti ja ajattelen että heidän olisi parempi ilman minua niin silti joku pikku ääni saa mut ajattelemaan että mun velvollisuus on olla heille äiti kun oon heidät synnyttänyt. Eivät he ole syypäitä mun mt-ongelmiin.

Vierailija
16/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolema on peruuttamatonta. Älä hätäile.

Vierailija
17/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

<3<3

Vierailija
18/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolet kuitenkin jossain vaiheessa.

Vierailija
19/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kevät ja valoisuus on kyllä huono yhdistelmä.

Ihmettelen, että kukaan päättäjä tai mediapersoona ei ota itsemurhia esille.

Nyt onneksi Helsinkiin oli perustettu joku keskus itsemurhien ehkäisemiseksi. Joku viisas tässä maassa sentään👍

Siis ihan turhaa ajatella, että joku menestynyt ihminen on sen parempi kuin ihan ns. tavis.

Itse olen ns kiltti ihminen ja melko yksinäinen. Just koin, että yksi ihminen petti mut täysin - puhui eteenpäin asioita jotka oli luottamuksellisia. Varsinkin kun en yleensä puhu mitään kun suku on oikea juorupesä.

Hae apua tai soita jollekin luotettavalle ihmiselle ja avaudu!

Vierailija
20/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen trolliksi, mutta vastaan kuitenkin.

Ihminen, joka ei ole löytänyt tarpeeksi mielenkiintoisia asioita elämäänsä masentuu kuin eläin häkissä. Ratkaisu ei ole itsemurha vaan lähteä etsimään niitä asioita, jotka tuovat hyvää oloa. Kotona nyhjääminen ja mitääntekemätyömyys eivät auta, ihminen on luotu tekemään ja suorittamaan asioita. Olen itse nyt äitiyslomalla jumissa korvessa ja huomaan kuinka mieliala laskee, kun ei voi tehdä mitään ja ei pääse mihinkään. Mökkihäperyys syventää masennusta. Vanha kunnon ”lähde lenkille” on masentuneiden vihaama neuvo, mutta jotain perää uskon siinä vahvasti olevan.