Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muistatteko ajan jolloin Hm:tä sai laatua kohtuuhintaan?

Vierailija
03.03.2018 |

Vaatteet eivät näkyneet läpi, eivätkä reikääntyneet ensimmäisessä pesussa...

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä niihin tullut ensimmäisessä pesussa öljylänttejä.

Vierailija
2/13 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ! Topit olivat tukevia eivätkä sellaista liruja, pikkuhousut eivät kiertyneet ihmeellisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä nukkaantuneet. Mulla oli joitakin 100% puuvillapaitoja 90-luvun alusta käytössä parikymmentä vuotta. Lopulta teininä ostetut paidat ei enää mahtuneet päälle ja laitoin ne kierrätykseen. Mut ne oli niin laadukkaita, että 60 asteen pesu oli sallittu eikä yhtään näyttänyt kulumisen merkkejä. Olivat kuin pakasta vedettyjä. Toivottavasti joku sai. Niistä itelleen laatupaidat. mulla on tallessa hmstä 1980-luvulla ostettu lasten mekko, joka on yhä kuin uusi materiaaliltaan. Paksua puuvillaa ilman tekokuituja. Malli on tietysti 80lukulainen mutta muuten on kuin uusi. Olen lapsena käyttänyt sitä paljon ja on pesty 60 asteessa.

Vierailija
4/13 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan. Mulla on vieläkin toppeja ja paitoja jotka ostettu n. 10 vuotta sitten, ihan uuden näköisiä. Nykyään legginseihin tulee usein reikiä tosi nopeasti, topit venyvät ja saumat aukeavat jne. Itseasiassa kaikki paidat, jotka olen viime vuosien aikana h&m:ltä ostanut, on menneet rikki ihan parin käytön jälkeen, saumoista.

Vierailija
5/13 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kyllä ajan, kun H&M tuli Suomeen, mutta sitä en muista, jolloin sieltä olisi saanut laadukkaita vaatteita.

Vähän samantyyppinen kysymys kuin että muistatko ajan, jolloin mäkkäristä sai laadukasta ruokaa.

Vierailija
6/13 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä niihin tullut ensimmäisessä pesussa öljylänttejä.

Se nyt taitaa olla pyykkikoneen eikä vaatteen syy.

Vierailija
7/13 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jotain H&M:n vaatteita 90-luvun lopusta. Ovat aivan toista laadullisesti kuin nykyään myytävät. Laatu alkoi huononemaan rajusti noin 10v sitten.

Vierailija
8/13 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä ei kyllä ole ikinä saanut oikeasti laatua. Jos niin väittää ei ole laadukkaita kuteita ikinä ostanut. M37

Vierailija
9/13 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän olis todella epäloogista ja epäekologistakin valmistaa 20 vuotta kestäviä paitoja, kun kaupan ideana on että myydään koko ajan uusia vaatteita mielen piristykseksi.

Vierailija
10/13 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän olis todella epäloogista ja epäekologistakin valmistaa 20 vuotta kestäviä paitoja, kun kaupan ideana on että myydään koko ajan uusia vaatteita mielen piristykseksi.

Miksi epäekologista?

Vierailija
11/13 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on jotain H&M:n vaatteita 90-luvun lopusta. Ovat aivan toista laadullisesti kuin nykyään myytävät. Laatu alkoi huononemaan rajusti noin 10v sitten.

Läysin kirpparilta, niskalapusta päätellen, noin 2000-luvun alun H&M samettitopin. Laatu on paljon paksumpi ja saumat napakammat kuin nykyään, ainoastaan väärinpäin käännettäessä huomasi pientä kulumista neuloksessa.

Vierailija
12/13 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi epäekologista?

Jos vaatetta ei ole tarkoitus käyttää kuin muutaman kerran, täytyy se tehdä mahdollisimman vähästä raaka-aineesta, mieluiten öljystä, jotta sen voi polttaa energiaksi.

Puuvillan viljely vie todella paljon vettä ja saastuttaa. Mitä paksumpi puuvilla, sitä negatiivisempi ekoteko. Varsinkin, jos vaatetta on tarkoitus käyttää vain muutaman kerran.

Ja lopuksi muistutettakoon, että H&M oli ensimmäinen ketju, joka luopui sesonkiajattelusta ja alkoi toimittaa ryysyjä jatkuvana virtana myynnin lisäämiseksi. Eli 20 vuotta kestävän puuvillapaidan valmistus ei ole koskaan ollut tuon halpisvaatefirman toimintaperiaatteiden mukaista, vaikka sellainen olisi joskus erehdyksessä syntynytkin.

Vierailija
13/13 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan. Laitoin juuri kirpparille vuosina 2008-2010 lapsille ostettuja kolmella - neljällä käyttäjällä olleita vaatteita. Ei nukkaa, saumat suorassa, värit varmasti vähän haalistuneet, mutta ei olleellisesti. Tuon jälkeen heräsin ihmisoikeuskysymyksiin ja lakkasin sen takia ostamasta. Myöhemmin olen kyllä käynyt katselemassa, mutta se valikoiman määrä on niin lannistavan valtava (yrittää sieltä löytää joku ehkä kestävä vaatekappale) ja myymälät sekavia + se kamala kemikaalien katku, että olen aika pian kävellyt vain myymälästä ulos.