jos olisi lääkäri niin mikä lääkäri olisit?
Olisin varmaan joku jolla on vähän vastuuta, eikä hirveesti pysty mokaamaan. Ehkä psykiatri, gynekologi tai vakuutuslääkäri
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Lastenkirurgia tai kardiologia olisi mun juttu kyllä.
Pystyisitkö oikeasti leikkaamaan lapsia? Olen kuullut aikamiesten itkevän kun pöydällä onkin lapsi ja yksin olet takapäivystämässä eikä ketään muuta hälyyttää leikkaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lastenkirurgia tai kardiologia olisi mun juttu kyllä.
Pystyisitkö oikeasti leikkaamaan lapsia? Olen kuullut aikamiesten itkevän kun pöydällä onkin lapsi ja yksin olet takapäivystämässä eikä ketään muuta hälyyttää leikkaamaan.
Vain valelääkärit itkevät tosipaikassa.
Haluaisin olla neurologi. Yhdet pahimmista ja traagisimmista sairauksista ovat neurologisia (esim. tietyt aivosyövät sekä motoneuronisairaudet kuten ALS), mutta hermosto ja erityisesti aivot on kiinnostava elin. Aivojen oireet ja toisaalta kyvyt ja mukautuminen ovat yllättäviä. Kaikista sisäelimistä aivoihin kätkeytyy eniten toivoa, koska se on niin monimutkainen kokonaisuus eikä sen toimintaa täysin ymmärretä.
Kiinnostuin aivoista jo nuorena, kun luin neurologian professori Oliver Sacksin kirjan "Mies joka luuli vaimoaan hatuksi".
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Psykiatri, ei tarvitse edes koulutusta. Riittää että tietää jotain masennuslääkkeistä ja että osaa varata ajan psyk.sairaanhoitajalle jatkoseurantaan.
Kyllähän minä gynekologi olisin, jos potilaat saisi valita.
Psykiatri haluaisin olla.
Testistä sain
1. Lastenpsykiatria
2. Nuorisopsykiatria
3. Yleislääketiede
4. Psykiatria/Geriatria (molemmat oli neljännellä sijalla)
Kaikkein vähiten sovin kliiniseen kemiaan, terveydenhuoltoon, sydän- ja rintaelinkirurgiaan, neurokirurgiaan ja anestesiologia + tehohoito
1) Eläinlääkäri. Antaisin piikin jokaiselle elukalle ja lähettäisin laskun perään.
2) Radiologi. Istuisin näyttöpäätteen äärellä päivät pitkät ja joisin röntgenhoitajien keittämää kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Olisin varmaan joku jolla on vähän vastuuta, eikä hirveesti pysty mokaamaan. Ehkä psykiatri, gynekologi tai vakuutuslääkäri
Miten noissa töissä voi vain vähän mokata?
Ehkä hammaslääkäriksi olisi aikanaan kannattanut lukea.
( ...ainakaan minkään ikävien kuolintapausten yms. kanssa ei siinä ammatissa juurikaan olisi riskiä joutua tekemisiin tai joutua ,mitään niitä sellaisia kamppailuja läheltä seuraten kokemaan. Olen niiden suhteen aika kestämätön, eli ne vaikuttavat myös minuun ja omaankin psyykeeseeni erittäin masentavasti )
Vastuuta potilaistaan se ei tietenkään poista, vaikkei hammaslääkäri käytännössä joudukaan koskaan kenenkään lopullista lähtöä potilastuolinsa äärellä todistamaan . (mikäli joutuu, niin se on sitten joku sydänkohtaus tms. 'slaagi', joka voisi sille ihmiselle kyllä sattua yhtä hyvin vaikka bussin penkillä, tai juna-aseman odotussalissa, tai missä hyvänsä muuallakin)
Työssä voisi kuitenkin kokea tekevänsä asiakkaidensa hyvinvoinnin eteen paljon ja todella merkityksellistä, tärkeää työtä ja tietenkin kehittyä siinä hyväksi ammatissaan.
Ammatin status ja arvostus on tietenkin, sen mukaisesti, myös hyvä.
Tulot olisivat kohtalaisen mukavat, elintaso hyvä ja varma eläke tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Psykiatri, ei tarvitse edes koulutusta. Riittää että tietää jotain masennuslääkkeistä ja että osaa varata ajan psyk.sairaanhoitajalle jatkoseurantaan.
Jaa, oletpas jaskakasa. Minun elämäni psykiatri pelasti. Mikäs sinä olet ammatiltasi, niin päästään vähän arvostelemaan, vaikkei mitään ihan ymmärrettäisikään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, oletpas jaskakasa. Minun elämäni psykiatri pelasti. Mikäs sinä olet ammatiltasi, niin päästään vähän arvostelemaan, vaikkei mitään ihan ymmärrettäisikään?
Teemahan oli mikä lääkäri olisit? Mulla ihan eri kokemuksia psykiatreista varmaankin kuin sulla.
Radiologi. Ne ihan iloisesti myöntävät, etteivät pidä ihmisistä (töissä röntgenosastolla, ihmisvihaajien Mekassa :D).
Työterveyslääkäri "sairasloma sulle, sulle ja sulle, kaikki saa sairaslomaa" 8-16 ei paha.
Psykiatria kiinnostaa minua. Tuossa testissä sain parhaat osumat reumatologiasta ja endokrinologiasta sekä kliinisestä fysiologiasta ja isotooppilääketieteestä. Psykiatriakin oli aika kärjessä testissä.
Huonoimmat pisteet sain kirurgian aloista ja naistentaudeista ja olisin itsekin vastannut juuri niin.
Yleislääkäri. Jos potilas ei tietäisi sairauttaan vielä niin voitaisiin vaikka googlettaa se yhdessä.
En eläin enkä hammaslääkäri. Eipä silti en olisi ikinä päässyt opiskelemaan. Poika pääsi.