Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokia joita ei enää syödä

Vierailija
02.03.2018 |

Maksapalakastike. Eikä ollut hyvää

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on penkkivelli?

Veripalttua löytyy kaupasta, ja piimää sen seitsemää sorttia. Maksaruokia on, myös maksapalakastiketta. 

Mutta milloin olette viimeksi syöneet kieltä, munuaisia, sydäntä, utareita ym? Entiseen aikaan kotona teurastetusta elukasta ei mennyt hukkaan muuta kuin henki, eikä hyvin paljon riistastakaan. Hirvestä otetaan vieläkin talteen maksa, sydän ja kieli, mutta munuaiset menee yleensä koirille.

Entä vanhanajan herkut karhunkämmen, hirventurpa ja mateenmaksa? Karhunkämmentä en ole koskaan nähnytkään, hirventurpavelliä olen maistanut enkä tykännyt, mutta mateenmaksaa kyllä söisin kun vaan saisi tervettä maksaa.

Penkkivelli on ennenvanhainen lasten pikaruoka: sekoitetaan lautasella kaurahiutaleita, sokeria ja kylmää maitoa.

Meillä syödään keitettyä kieltä ja karitsan munuaisia (kermakastikkeessa) usein, mutta sydämen mausta en pidä. Mateenmaksakin on tuttua.

Vierailija
22/27 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silakkalaatikko, onneksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tilliliha

Tillilihaa syödään edelleenkin ja on trendiruokaa. Viimeksi söin sitä Helsingissä kauniissa merimaisemassa erään näyttelijän ja kansanedustajan omistamassa tunnetussa ravintolan ja saunan yhdistelmässä, joka on kesäisin aina täynnä. Ja oli hyvää!

Vierailija
24/27 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse keitetty luuliemi. Harmi ettette viitsi sitä tehdä. Se hoitaa niveliä. Toki sitä voi ostaa valmiinakin, Puljongin lihaliemi on ihan hyvää.

Vierailija
25/27 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veripalttu oli mun suosikkejani lapsena. Piimää ja veripalttua, nam. Mahtaako mistään saada enää.

Oulussa syödään paikallisissa ravintoloissakin "rössypottua", joka sisältää veripalttua. On hyvää ruokaa.

Vierailija
26/27 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inkoon puuro.

Vierailija
27/27 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin toivoisin, että vanhat suomalaiset perinneruuat nousisi uuteen suosioon, ja niitä alettaisiin arvostaa kuten ulkomaalaisetkin arvostavat omia perinneruokiaan. Laatikot, kiusaukset, padat jne. Turistitkin kaipaisi perinteistä suomalaista ruokaa - ei ne italian pizzat ja pastat loppujen lopuksi ole yhtään sen kummoisempia, tärkeintä on että ruoka valmistetaan hyvin ja hyvistä raaka-aineista.