Kuvaile haikuna jotakin elokuvaa - muut arvaavat
Haiku (jap. 俳句) on japanilainen kolmisäkeinen runo, jossa on 17 tavua. Tavut on jaettu säkeiksi suhteessa 5-7-5.
Aloitan:
Poika ei tiedä
että näyt ovatkin kuin
terapeutti
Kommentit (526)
Asuu metsässä
naapuri tai ystävä
harmaa pallero
Aina yksinkö
Pyöreä nainen etsii
ylhäisö miestä
Vierailija kirjoitti:
Hellästi riski
nainen miestään retuuttaa.
Pieni työtakki.
- Liian paksu perhoseksi
Vierailija kirjoitti:
Asuu metsässä
naapuri tai ystävä
harmaa pallero
Naapurini Totoro
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas nämä vaikeita :O
Just olin sanomassa, että liian ilmeisiä :D
Samaa mieltä, kaipaisin vaikeampia etenkin tunnetuimmista klassikkoleffoista! Jotkut menee toki ihan ohi, johtunee siitä, etten ole nähnyt ko. leffoja, mutta sitten taas useimmat sellaiset, jotka on nähnyt, arvaa heti. Yksi nerokkaimmista olikin mielestäni seuraava:
"Edessä muutto
Vanhemmat sikoja nyt
Tyttö eksynyt"
Tätä en keksinyt, sillä ajattelin asian kuvaannollisesti, että vanhemmat ovat esim. eronneet ja ovat ihan kusipäitä, mutta vastaus olikin Henkien kätkemä ja vanhemmat oikeasti sikoja :D ja leffan olen kyllä nähnyt, vaikkakin siitä on aikaa. Tämä innosti kirjoittamaan itsekin pari haikua, toiseen ei ole tullut vielä vastausta (ajattelin, että olisi ollut liian ilmeinen), arvaisiko joku:
"Koirakin palaa
Luen taas takaisinpäin
taas joku kärsii"
Kodilta tuntuu
Linna taianomainen
Poika se elää
Kesälomalla
paljon tapahtuu sekä
nosto onnistuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä, kaipaisin vaikeampia etenkin tunnetuimmista klassikkoleffoista! Jotkut menee toki ihan ohi, johtunee siitä, etten ole nähnyt ko. leffoja, mutta sitten taas useimmat sellaiset, jotka on nähnyt, arvaa heti. Yksi nerokkaimmista olikin mielestäni seuraava:
"Edessä muutto
Vanhemmat sikoja nyt
Tyttö eksynyt"Tätä en keksinyt, sillä ajattelin asian kuvaannollisesti, että vanhemmat ovat esim. eronneet ja ovat ihan kusipäitä, mutta vastaus olikin Henkien kätkemä ja vanhemmat oikeasti sikoja :D ja leffan olen kyllä nähnyt, vaikkakin siitä on aikaa. Tämä innosti kirjoittamaan itsekin pari haikua, toiseen ei ole tullut vielä vastausta (ajattelin, että olisi ollut liian ilmeinen), arvaisiko joku:
"Koirakin palaa
Luen taas takaisinpäin
taas joku kärsii"
Lassie palaa kotiin?
Vierailija kirjoitti:
Luolaan kuoli hän
jonka kaulakuopasta
kreivi sekosi.
Englantilainen potilas
Vierailija kirjoitti:
Kauniit yön lapset
sädehtivät valossa
Minäkin tahdon
Twilight!
Vierailija kirjoitti:
Kodilta tuntuu
Linna taianomainen
Poika se elää
Liikkuva linna
Vierailija kirjoitti:
Kesälomalla
paljon tapahtuu sekä
nosto onnistuu
Dirty Dancing
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Edessä muutto
Vanhemmat sikoja nyt
Tyttö eksynyt"Tätä en keksinyt, sillä ajattelin asian kuvaannollisesti, että vanhemmat ovat esim. eronneet ja ovat ihan kusipäitä, mutta vastaus olikin Henkien kätkemä ja vanhemmat oikeasti sikoja :D ja leffan olen kyllä nähnyt, vaikkakin siitä on aikaa. Tämä innosti kirjoittamaan itsekin pari haikua, toiseen ei ole tullut vielä vastausta (ajattelin, että olisi ollut liian ilmeinen), arvaisiko joku:
"Koirakin palaa
Luen taas takaisinpäin
taas joku kärsii"
Anna meidän
iloiten harjoitella!
Huomenna toisin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kodilta tuntuu
Linna taianomainen
Poika se elääLiikkuva linna
Minä olisin arvannut Harry Potter... Mutta voihan se tuokin olla, tietysti!
Kiillota, vahaa
opastaa vanha herra
nuorta komeaa
Vierailija kirjoitti:
Lassie palaa kotiin?
Ei ole tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Edessä muutto
Vanhemmat sikoja nyt
"Koirakin palaa
Luen taas takaisinpäin
taas joku kärsii"Anna meidän
iloiten harjoitella!
Huomenna toisin!
Totta kai annan,
innostuin vain minäkin.
Kivaa tämä on :)
Haamu vintillä
nöyrä opettajatar
herraan rakastuu
Viimeiset sanat