Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsisti ei aina voita

Vierailija
02.03.2018 |

Tänään sain päätökseen uuvuttavan oikeustaistelun. Narsisti ex mieheni siis on vuosien varrella tehnyt kaikkensa kiusatakseen minua ja saanut esim sosiaalityöntekijöitä uskomaan juttujaan. Kaikki tämä on ollut hyvin raskasta lapselle ja minulle.
Mies vaati oikeusteitse huoltajuutta 10-v lapsestamme. Lapsi ei siis ole asunut eromme jälkeen isällään, on tavannut kerran pari kuukaudessa. Arkeen isä ei ole osallistunut, ainoastaan vaikeuttanut asioita. Yksinhuoltajuusvaateen perusteena oli todella tärkeä ja valheellinen väite minusta. Mies retosteli tämän farssin aloittaessaan että tuhoaa minut nyt lopullisesti.
No ei tuhonnut. Huoltajuus määrättiin minulle, sillä katsottiin että lapsen asioista päättäminen ei ole mahdollista yhdessä. Exä oli vaatinut asianajokulujaan minun maksettavaksi, mutta ei tietenkään tässä onnistunut. Hänellä oli myös jostain syystä melkein tuplaten isommat kulut kuin minulla.
Koko farssi siis kääntyi häntä vastaan. Ette voi uskoa sitä raivon määrää mitä exä yritti päätöksen jälkeen niskaani kaataa, mutta estin kaikilla mahdollisilla tavoilla hänet. Ei viestejä facebookissa, ei Whatsappissa, ei sähköpostissa, tekstareina eikä puheluita. Jos asiaa on, voi aviomiehelleni soittaa.
Asetin narsistille rajat. Rajat joita hänellä ei ole koskaan ollut.
Ikävää että tuhosi välinsä lapseensa yrittäessään kostaa minulle, lapsi ei halua olla isänsä kanssa missään tekemisissä enkä ihmettele, sen verran törkeitä temppuja teki omalle lapselleen.

Olin aikoinaan täysin varma että tämä mies tuhoaa minut enkä tule koskaan voittamaan. Voitinpa kuitenkin ainakin tämän erän ja hetki menee exällä että saa kasattua rahaa sen verran että pystyisi oikeusteitse minua kiusaamaan.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap! Mutta tuo facebookissa olo ei kyllä anna kovin fiksua vaikutelmaa ihmisestä.. joten sinuna jättäisin sen.

Vierailija
22/31 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti voittaa aina! Itse tajusin luovuttaa, ja jatkoin vain elämääni. 

Vierailija
24/31 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

545y4 kirjoitti:

Narsisti voittaa aina! Itse tajusin luovuttaa, ja jatkoin vain elämääni. 

Niin voittaa jos alat taistelemaan sen kanssa ja kun luovutat voitat kuitenkin sillä narsistille on punainen vaate jis uhri ei vaan enää välitä ja jatkaa etiäpäin tyytyväisenä ilman narsistia.

Vierailija
25/31 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi narsistit haluavat lapsia? 

Vierailija
26/31 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea!

Minuakin ex välillä uhkailee oikeudenkäynnillä lapsen huoltajuudesta. Lähinnä silloin kun asiat ei mene juuri niin kuin narsku haluaa. Ennen ahdistuin noista uhkailuista, mutta pitkään on ollut hiljaista sen suhteen. Pyörittelee uutta hovia. En tiedä miten reagoin jos alkaa taas. Tuntuu, että on ollut liian hiljaista...mietin koska oikeasti alkaa oikeustaistelut. Koskaan hän ei ole lasta halunnut, nyt tapaa vain sen takia kun kuulemma uusi nainen on niin häntä siihen kannustanut. Ja varmasti yksi syy, ettei näyttäisi huonota ihmiseltä naisen silmissä. Luulis vaan, eträ nainen tajuaisi jotain, kun tapaamisaika on niin lyhyt, että jotain on pielessä. Mutta varmaan valehdellut, että minä olen katkera ja hullu ja estän häntä viettämästä enemmän aikaa lapsen kanssa. Hoh hoijaa.

Miten tästä ahdistuksesta ja pelosta pääsisi eroon? Tuntuu että menneisyys, nykyisyys ja tulevaisuus painaa niin että normaali elämä tuntuu välillä liian vaikealta.

Vierailija
27/31 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea!

Minuakin ex välillä uhkailee oikeudenkäynnillä lapsen huoltajuudesta. Lähinnä silloin kun asiat ei mene juuri niin kuin narsku haluaa. Ennen ahdistuin noista uhkailuista, mutta pitkään on ollut hiljaista sen suhteen. Pyörittelee uutta hovia. En tiedä miten reagoin jos alkaa taas. Tuntuu, että on ollut liian hiljaista...mietin koska oikeasti alkaa oikeustaistelut. Koskaan hän ei ole lasta halunnut, nyt tapaa vain sen takia kun kuulemma uusi nainen on niin häntä siihen kannustanut. Ja varmasti yksi syy, ettei näyttäisi huonota ihmiseltä naisen silmissä. Luulis vaan, eträ nainen tajuaisi jotain, kun tapaamisaika on niin lyhyt, että jotain on pielessä. Mutta varmaan valehdellut, että minä olen katkera ja hullu ja estän häntä viettämästä enemmän aikaa lapsen kanssa. Hoh hoijaa.

Miten tästä ahdistuksesta ja pelosta pääsisi eroon? Tuntuu että menneisyys, nykyisyys ja tulevaisuus painaa niin että normaali elämä tuntuu välillä liian vaikealta.

Hän on saattanut sinut pelon valtaan ihan sillä, että hänen sairautensa on aika pelottava juttu kelle tahansa. kaikki narsistien uhrit ovat peloissaan. Luulen, että se jutun "suola" noille sekoille on ihan siinä. 

Muista kuitenkin, että SINÄ olet voittaja käypä miten hyvänsä. Sinä olet arvokas, Sinulla on minuus ,omatunto, empatia ja sympatia itsesi kanssa kunnossa, eli sinulla on mielenterveytesi. Se on mittaamattoman arvokasta ihmiselle. Jos se menettää kuten narsisti jää jäljelle tyhjyyteen karjuva pieni zombie haamu raato joka vaan enää jaksaa pelotella. 

Älä pelkää, tulevaisuus tulee olemaan parempi. Taistele itsesi ja lapsesi puolesta.

Vierailija
28/31 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea!

Hän on saattanut sinut pelon valtaan ihan sillä, että hänen sairautensa on aika pelottava juttu kelle tahansa. kaikki narsistien uhrit ovat peloissaan. Luulen, että se jutun "suola" noille sekoille on ihan siinä. 

Muista kuitenkin, että SINÄ olet voittaja käypä miten hyvänsä. Sinä olet arvokas, Sinulla on minuus ,omatunto, empatia ja sympatia itsesi kanssa kunnossa, eli sinulla on mielenterveytesi. Se on mittaamattoman arvokasta ihmiselle. Jos se menettää kuten narsisti jää jäljelle tyhjyyteen karjuva pieni zombie haamu raato joka vaan enää jaksaa pelotella. 

Älä pelkää, tulevaisuus tulee olemaan parempi. Taistele itsesi ja lapsesi puolesta.

Noinhan se oikeasti onkin. Haluaisin olla vahva, ja välillä voimaannunkin, mutta usein ahdistun ja narskun kanssa tekemisissä oleminen on toisinaan yhtä tuskaa. Menee monta päivää toipua, vaikka näkisin häntä vain kaksi minuuttia kun lapsi lähtee tapamaamiseen. Eli tuntuu, että juurikin se mielenterveys on horjunut, josta mainitset että se minulla ainakin on. Ja tähänhän se ex vetoaa, että minä en ole terve ja hän on. No tietysti kirjoissa ja papereissa onkin, kun mihinkään ei ole apua suostunut ikinä hakemaan. Kerran määrätty oikeudesta a-klinikalle ja kerran itse haki antabuskuurin työterveydestä. Siinäpä ne. Minä taas olen joutunut apua hakemaan ja paljonkin.

Mutta mielestäni hän on todella sairas ja minut on omalla sairaudellaan sairastuttanut.

Toisaalta tiedän olevani "parempi" ihminen kuin hän monella mainitsemallasi osa-alueella, mutta elämässä en ole perinteisillä mittareilla menestynyt niinkuin narsku. Ja mitenkä olisin voinutkaan, kotielämä oli yhtä helvettiä tuon kanssa. Minulla myös aiempia traumoja, varmaan niiden takia tämän uhriksi jouduinkin. Aluksi kaikki oli hyvin, niinkuin monet muutkin narsistien uhrit tietävät. Ja juuri empatiaani ja auttamishaluuni vetosi sitten miehen ongelmat, joita yritin korjata. Äkkiä siinä on niin syvällä suhteessa, ettei ulos pääse helpolla. Minäkin pääsin vasta sitten kun tuo ex niin päätti.

Koen olevani voutgaja siinä suhteessa, että itsetuntoni ja oloni on paljon parempi kuin hänen kanssaan ollessa. Samoin olen onnellinen siitä, että lapsen ei tarvitse hänen kanssaan arkea elää. Mutta en tiedä miten vosiin tuntea itseni voittajaksi, jos lapsi joskus hänelle joutuu. En tiedä miten sen kestäisin ja lapsi tulisi kärsimään. En teidä pystyisinkö antamaan itselleni anteeksi sitä etten pystynyt pelastamaan lastani.

Vierailija
29/31 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

onks sulla aloittaja ollu semmsota "oiretta" että kaipaist välillä häntä? haaveilet että palaatte yhteen ja kaikki on ihanaa taas? tai tavallaan ajattelekin että se on mahdollista kunnes taas ajatukset kääntyy toiseen suuntaan=

Vierailija
30/31 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onks sulla aloittaja ollu semmsota "oiretta" että kaipaist välillä häntä? haaveilet että palaatte yhteen ja kaikki on ihanaa taas? tai tavallaan ajattelekin että se on mahdollista kunnes taas ajatukset kääntyy toiseen suuntaan=

En ole ap, mutta vastaan silti. Mulla oli useaan otteeseen noita ajatuksia. Meni pari vuotta, ennen kuin päösin lopullisesti noista ajatuksista eroon. Vaikka kuinka huonosti mua kohteli, halusin antaa perheelle mahdollisuuden. Nyt olen niin onnellinen, kun vihdoin tajusin, että ei siitä tule mitään ja kadotan itseni ja lapsi kärsii jos yhteen palaan. Monesti nuo narskut vaan on sellaisia, että vaikka itse jättäisivät (niinkuin minun tapauksessani), käyvät silti usein vaatiamssa takaisin, lupaavat muutpsta ja ihanaa elämää. Sitähän ei koskaan tule. Kyse on vain hallinnasta ja narskun omien tarpeiden täyttämisestä.

T.29

Vierailija
31/31 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi narsistit haluavat lapsia? 

Koska lapsi ovat täydellinen n.s. narsistinen toinen. Narsisti, etenkin äitinä, käyttää lasta omien tarpeidensa tyydyttäjänä, jonka tehtävä on pitää vanhempi hyvällä tuulella. Vähän niin kuin kotieläin. Lapsi rakastaa ehdoitta ja ihailee. 

Toinen syy on se, että lapsi on käytännöllinen kiristämisen väline puolisoon päin.

Ja kolmas se, että lapsen avulla voi ansaita, etenkin äiti. Narsisti nauttii toisten huijaamisesta, joten esim. sosiaalitukihuijaukset lapsen keksittyjen sairauksien avulla kiinnostavat. Ja eron jälkeen voi tietenkin vaatia lapsen isältä ylimitoitetut elatusavut.

Narsistisista psykopaateista tutkijat sanovat, että heillä on tyypillisesti useita lapsia useiden eri kumppaneiden kanssa. Syytä on arvailtu, mutta ilmeisesti ihmiskuntana tarvitsemme keskuuteemme täysin häikäilemättömiä tyyppejä esim. kriisitilanteita varten. Siksi psykopaatit jatkavat geenejään tavallista tehokkaammin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme