**TOUKOtoiveiden keskiviikko**
Täällä sitä valvotaan... Supistuksia ja niin voimakkaita menkka kipuja ettei voi nukkua, ja tätä jatkunut nyt yli 8 tuntia. Ärsyttää... Aina kun meinaat nukahtaa alkaa supistus tai todella jäytävä menkka kipu alavatsalla. Sen verran kipeää käy että tulee tuskan hiki tai saa puuskuttaa. Jos en nyt saa yhtään nukuttua niin pitää aamulla soittaa neuvolaan, että mitäs nyt. Just luin että juuri nuo menkkamaiset kivut avaa paikkoja mutta hieman epäilen sillä mun pitäisi tällä menolla olla jo sen 10cm auki. Argh... Supistaa....
No niin... Tuntuu tosiaan että jotain vannetta kiristettäisiin alavatsalla. Vauvakin tuntuu olevan TODELLA alhaalla sillä hädin tuskin pääsee kävelemään ja makuullakin tuntuu että se tulisi sieltä pelkkää jalkaa nostamalla. Oikein itkettää kun sattuu niin paljon.
Noh, jos vaikka menis vedet tälle päivälle, niin tietäisi jotain tapahtuneenki. (Supistaa...) Ja osaisi lähtee sairaalaan. Mutta nyt jos joisi vielä lasillisen mehua ja painuisi takasi sänkyyn lukemaan kirjaa ja vastailemaan miehen joko tuntuu siltä että lähdetään kyselyihin aina kun havahtuu että liikahdan.
Kommentit (29)
laitampa vielä linkki eiliseen keskusteluun:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?sort=DESC&m=7030640&p=1&tmo…
ja kerron minäkin sykkeistä että meillekin tyttö tulossa ja syke ollu koko ajan sellaset 135-145.
m_s ja neiti
Hui Amina, sullahan alkaa olemaan merkkejä synnytyksestä!
Itellä on vielä pitkä matka la:hankin, joten jospa mun vauveli vielä malttaisi odotella tonne toukokuun lopuille:) Huomenna pääsen lääkärille, niin katsotaan missä kunnossa kohdunsuu on. Epäilyksiähän on, että se ois jo aika valmiina...
Eilen kävin pissanäytteen antamassa, kun luulin, että on virtsatietulehdus iskenyt. Koko päivän tuntu sellasta ihmeellistä polttelua tuolla sisällä. Ite arvioin, että kohdunsuulla, mutta aika vaikeehan sitä on sanoa, oliko ylhäällä vai sitten alempana virtsaputkessa.. Täytyy tänään soitella tuloksia, mutta toi polttelu on jo loppunut kokonaan!
Meille syntyi tyttö poikasykkeillä, eli sykkeet oli sen alle 140. Tästä on kanssa samat sykkeet, joten saa nähdä kumpi nyt on tulollaan:)
pricilla 33+1
Täällä sitä ollaan ja ensimmäistä äitiyslomapäivää aloitellaan!!!Täytyy kyllä myöntää että sain oloni eilen aika haikeaksi...Varmasti joku jää tällä välillä pois ja joku tulee tilalle, mutta kun oli jo niin tottunut tuohon samaan jengiin. Läksiäislahjaksi vauva sai kirjan " matkalla unten maille" , josta löytyy kaikki nuo tunnetuimmat sadut. Ja minä Anneli Kaustion kirjan esikoinen tulee taloon. Vaikuttaa ihan kivalta ja on täynnä kertomuksia esikoisensa saaneiden lasten vanhemmilta. Mutta nyt aloitellaan sitten elämää kotona ja ODOTETAAN!!!
Nimi jo unohtui mutta päivän aloittajalla tuntui olevan täpärät paikat. Jokohan sitä on lähdetty hakemaan seuraavaa toukoista??!! Onnea matkaan!
Omaan napaan ei sen kummempia kuulu. Sintti potkiskelaa ja painaa välillä niin paljon ettei hyvää asentoa tahdo löytyä millään. Närästys rupeaa kanssa nostamaan taas päätään ja häntäluu oikuttelee. Muuten ei mitään vikaa olekaan. Loppuviikon ajattelin ottaa ihan omala painollaan ja jos ensi viikolla alkaisi pistämään tavaroita kasaan. Turvepurkkeja kävin ostamassa eli meinasin laittaa auringonkukan siemeniä ja köynnöskrassin siemeniä itämään.
Hyviä vointeja mahakkaat!!!
Dolosa ja sintti 34+5
Ja jälleen todella huonosti nukuttu yö takana... Sattuu vähän joka paikkaan kun vähänkään liikahtaa ja vessassa saa ravata vaikka kuinka monta kertaa...
Tänään sitten ratkeaa meijän ihanan kissan kohtalo... =/ Tyttö kun on mm. tosi monelle siitepölylle allerginen ja allergia on nyt muuttunut myös astmaksi... Viimeviikolla juuri oltiin lääkärissä ja labrassa missä sit otettiin verikokeet mistä tutkitaan just noi tyypillisimmät siitepölyt ja kissa ja koira. Tyttö ei viime testien mukaan ragoinut kissaan (koiraan kyllä), mutta nyt epäilyä että kissa pahentaa oireita... Sitten tuleekin mietittävää jos tulee " tuomio" ... Kisu kuitenkin jo 14v mutta terve... Tiedä sitten miten mahdollisesti sopeutuisi uuteen kotiin ja haluaisiko kukaan ottaa enään tuon ikäistä... Kukaan lähipiiristä ei pysty ottamaan. *HUOH*
Tulipas taas pelkkää valitusta....
Jos sit menis tekee...jotain... Vaikka odottelis sen lääkärin soittoa...
-tintti rv 35!!!!-
Aurinko vilahtelee paksun harman pilven raosta, joten tuntuu heti paremmalle. Jospa se rupeisi oikein keväisesti lämmittämään, kuten pääsiäisenä kävi.
Mitenkähän Amina jakselee, onkohan jo vauvaa pukkaamassa? Oikein jännittää :) Ihanaa, että pian rupeaa tiheään tahtiin syntymään näitä ihania toukokuisia pehmopeppuja maailmaan.
* Onnea vaan kaikille synnytykseen *
(täytyy sanoa jo hyvissä ajoin)
Eilen oltiin tutustumiskäynnillä sairaalassa. Oltiinhan me ennen esikoistakin oltu, mutta en muistanut siitä juuri mitään ja kun synnyskin meni täysin mun toiveiden vastaisesti ja jäi ikävä mielikuva koko touhusta..
Päätin sitten ottaa koko homan alusta tutustumisia myöten ja kyllä kannatti. Oli hyvä reissu!
Mukavalta alkoi tuntua tämän uuden tuleva syntymä...
Kohta lähdenkin neuvolaan ja sitten shoppailureissulle.
unsku rv 36+4
Pidetään sormet ja varpaat pystyssä, että saisitte kissan pitää.
Kyllä tuntuu kauhealta teidän puolesta... Meilläkin on näitä lemmikkejä ja koskaan ei tiedä, jos lapsi sairastuukin ja näistä karvaisista ystävistä pitäisi luopua.
Toisaalta kaikki lääkärit ei aina ota huomioon sitä, että jos ei ole lemmikkiä talossa, niin sekin voi pahentaa allergioita tosi paljon. Näistähän on paljon puhuttu nykyään ihan julkisestikkin. Siedätyshoitokin pitää usein oireita kurissa...
Kerrohan sitten, miten teidän kävi.
unsku rv 36+4
Huono yö täälläkin takana tuhansine herätyksineen. Ja kun ysiltä vääntäydyin sängystä ei TVstä tule edes kyläsairaalaa, plääh!
Mutta jotain hyvääkin, ei sada vettä:)
Päivän ohjelmassa ei mitään kummallista, kesärenkaat pitäisi hakea auton entiseltä omistajalta että saa mies vaihtaa ne. Kauppaankin pitäisi lähteä.
Harmittavaa tuo kissan kohtalo (en muista kenen kisusta oli kyse). Itselläni oli iso huoli alkuraskaudesta nuo koirat että jos lapsi onkin allerginen. Neuvolassa lohduttivat että pienempi mahdollisuus tulla allergiseksi kun koiria on alusta asti, mitä jos sellaisen laittaisi vasta myöhemmin. Nyt olenkin katsellut ja kysellyt pentuja jos laitettaisi uusi pentu kun " aikaa" on. En tiedä miten muilla koiraharrastajilla, mutta minä luen haikeana koiramme-lehdestä näyttely ja kisailmoituksia kun suurin osa tavanomaisista reissuista jää nyt tekemättä...
Omaan napaan ei hikkaa kummempaa kuulu. Taidan lähteä sinne kauppaan.
t. Nasu ja Touko-masu 35+3 (LA 21.5)
stemppiä aminalle jos vaikka lähtö onkin tullut...
ja tintti, mä olen kerran ottanu kaks veljestä (siis kissaa :)) joilla ikää oli tuolloin 12vuotta. omistajat sanoivat ettei kissat välttämättä sopeudu ja ne ei tule toisten kissojen kans toimeen ja pelkää koiria eivätkä leiki. no nämä kaikki tuli kyllä kumottua. kissat sopeutuivat erinomaisesti, tulivat hyvin toimeen siskon kissojen kanssa ja jopa pitivät siskon koirasta. ja leikkivät hullun lailla aina kun jaksoivat.
toivottavasti kissanne löytää rakastavan kodin jos ette itse voi häntä enää pitää!
mun pitäis mennä katsastaan auto, ihan turhaa kun tiiän ettei läpi mene muualta kuin pohjasta :(
rahaa menee ihan hukkaan...
tässä olis eiliset neuvolakuulumiset:
viikot 37+1
pissa puhdas
paineet 120/72
sf-mitta 34 (ei kasvanut mut lähellä yläkäyrää niin ei kyl haittaa)
painossa uusi enkka +1500 per viikko mut täti lohdutteli et ei hätää kun viimeks oli paino tippunu. taisin syödä pikkusen liikaa suklaamunia.
ja kun sykkeistä on ollu puhe niin tässä teille ihmettelemistä
sykkeet huiteli 165-180 välillä ja täti vaan naureskeli
kertaakaan ei ole alle 145 olleet. onks tää sit joku tehotyttö ;)
rt.ssä pötkötellään jo aikas tukevasti kun tädin oli jo vaikea löytää pää kun oli niin alhaalla.
synnyttää saan kuulemma koska vaan kun niin hyvältä näyttää :)
koosta täti sanoi nyt ekan kerran, ei mikään iso muttei pienikään.
ja sehän selvensi paljon :)
nyt on pakko lähtee sinne katsastuskonttorille!
pitäkää peukkuja ettei nyt ihan kilpiä pois ota, olis aika pitkä matka kävellä kotiin....
meppe81 ja ruoto38rv
...Aminalle tsemppiä jos on lähtenyt/lähtemässä jo vauvatehtaalle.
Meikäläinen oli pikkuisen ylioptimistinen tämän loppuraskauden suhteen. Tuli ilmoitettua näitä meidän koiria oikein useampia tuonne Lahden KV näyttelyyn ja nyt ihmettelen, että miten ihmeessä pärjään siellä mahan, tavaroiden ja koirien laiton kanssa ja entä matkat sitten. Näyttelystä olisi 3vk laskettuun, että HULLU OLIN!
Yhden näyttelyn jo jätin väliin, mutta tuonne olis ihan pakko päästä vääntäytymään.
Täytyy toivoa, ettei vauva synny ennen sitä tai matkalla :)
Kesänäyttelyt jääkin haaveeksi, jos sitten syksyllä jo johonkin pääsisi.
Että on täällä toinenkin joka niitä Koiramme lehdestä ja netistä haikeana selailee.
Aminalle tsemppiä, toivottavasti pääsit nyt nyytin hakuun! :)
Meppe, toivottavasti auto nyt kuitenkin menisi läpi, eihän sitä koskaan tiedä. Katsastus on kyllä aina vähän arveluttava. Itsekin käytin viime viikolla autoni katsastuksesta, ja vaikka kohtuu uusi onkin (2001) jännitti että meneekö läpi. Meni puhtaasti. Tällä viikolla lupasin vielä miehen auton katsastaa. Perjantaina kun on neuvola, varmaan käytän sitten samalla.
Koirista, kissoista ja allergiasta on ollut puhetta. Meillähän on kaksi Suomen Ajokoiraa, siis häkkikoiria. Eivät ole koskaan sisällä. Vielä viime keväänä oli 2 rottweileriakin mutta molemmat kuolivat, toinen kesäkuussa ja toinen syyskuun lopussa. Niistäkään kumpikaan ei koskaan ollut talossa sisällä vaan varastoon tehdyssä lämpimässä koirahuoneessa. Tämähän tietysti johtuu mun astmasta. Reagoin tosi pahasti juuri koiriin, en tiedä mistä se johtuu, mutta koirista saan kaikista pahimmat " kohtaukset" . Tietysti tämä on vähän vaikeuttanut miehen harrastamista koirien kanssa. Itseä vaan harmittaa kun en voi olla juuri ollenkaan koirien kanssa, kun heti menee henki ahtaalle. Joskus reagoin pelkästään miehen vaatteisiin jotka ovat koirien hilseen kyllästämät. Hän pitääkin paljon ulkovaatteitaan varastossa ettei hilsettä kantautuisi sisälle. Kissoihin sitten taas en reagoi mitenkään, itsellä on jopa ollut kissa. On niin merkillinen tämä minun astma. Tosin kun viime syksynä olin 2 viikkoa astmakuntoutuksessa, sain vahvistusta sille että astma voi olla ihmisillä hyvin erillainen ja minulla se nyt on tälläinen. Sitä tavanomaista hengityksen vinkumista minulla ei ole ollut koskaan, ei edes silloin kun mies vei suoraan päivystykseen kun henki ei enää juurikaan kulkenut. Tietysti olen miettinyt että saako tämä tuleva pienokainen astman ja miten allerginen on. Miehen puolellakin suvussa astmaa on. Noh, tämänhän näkee sitten tulevaisuudessa, eipä sitä auta nyt murehtia.
Kauheesti tuli asianvierestä juttua, mutta tuskin se nyt niin vaarallista. :) Pitäisi lähteä viimeisen kerran käymään työpaikalla. Olenhan nyt ollut sairaslomalla 4 viikkoa ja huomenna alkaa virallisesti äippäloma joten pitää palauttaa tämä työläppäri.
Mukavaa päivää toukomasuille! Ja tervetuloa uusille! :)
Red_Cat & Möykky 34+4
No, nyt on nukuttu täälläkin¿ illasta tosin nukkumaan mennessä oli tosi oksettava olo ja muutama vähän kipeämpi supistuskin tuli, mutta nepä sitten hävisivät. Niin ja noi mun hyvät yöunet tarkoittaa nykyisin sitä, että pärjään parilla vessareissulla ja herään vaan n. 50 kertaa vaihtamaan asentoa kun joka paikkaan sattuu.
Aminallahan kuulosti lupaavalta! Tsempit sinne jos olet jo nyyttiä hakemassa!!! Tahtoo kanssa¿
Tiitulle onnea huomiseen käynnistykseen!
Tintti, toivottavasti saatte kisun pitää tai löydätte sille uuden hyvän kodin.
Omaan napaan ei uutta¿ edelleen ärsyttää, rasittaa, vituttaa jne.
[color=red]pikku-milli & paco 38+5[/color]
HEI!
Ja Aminalle kanssa tsemppiä!Tuntuu tosi ihanalta, kun pian tosiaan näitä pieniä toukovauvoja alkaa syntyä.Omaankaan laskettuun aikaan ei ole enää niin kauan aikaa, tosin mulla on tunne, että yli menee.
Huonosti on täälläkin nukuttu viime yöt.Ja näen aivan mielettömästi unia, jotka eivät oikein liity mihinkään.Raskauden keskivaiheilla näin paljon unia vauvoista jne, mutta nyt on aivan kummallisia.Mistäköhän sekin kertoo?
Ei muuta kuin hyvää keskiviikkoa kaikille.Minä ainakin lähden ulos pitkälle kävelylenkille, kun kerrankin aurinko paistaa.Tosin vauhti on kummasti hiljentynyt viikon sisällä.Täytyy siis mennä hitaasti.
Ahava ja vauveli rv 38
Sain just soitettua sen pissanäytteen tulokset, eikä bateerikasvustoa löytynyt! Jee, ei ainakaan tarvi antibiootteja napsia. Mut sit kyllä jotkut keto-aineet? oli koholla, meinasivat liikaa kuivumista. Pitää ruveta juomaan enemmän, mut musta tuntuu, et nestetasapaino ei oo päässy vieläkään sen oksutaudin jälkeen tasapainoon.
Niin, nyt oon sit varma, että se poltteluntunne oli tosiaan siellä kohdunsuulla. Mitähän hittoa se meinaa? Odotan entistä jännittyneempänä huomista lekuria!
Tintille pidän peukkuja, ettei tarvi kissaa antaa pois! Toi on tosi kauhee tilanne, mut jos joudutte kisusta luopumaan, niin toivottavasti joku antaa sille kodin.
Mut nyt lähen herkuttelemaan vohveleilla, kun äaken jälkkäriksi paistoin:P
pricilla
Ajattelin nämä tulokset vielä pistää.
Painoa oli tullut 500g edellisviikosta
Sf-mitta oli 35cm (veikkaus on että vauva on nyt n. 3500g).
Pissa puhdas.
Vauvan syke n. 140-150 (tyttö pitäisi olla tulossa)
Hemppa oli ensin 85 mutta uudella mittauksella 98
(virhe johtui sormien turvotusnesteestä)
Verenpaine 129/76 (noussut selkeästi onneksi)
Eilen muakin supisteli 9h oikein tujakasti. Oikein jo toivoin, että ne johtaisi johonkin, mutta eipä tietenkään ...
unsku rv 36+4
Voi kun väsyttää, taidan tämän jälkeen mennä hetkeksi nukkumaan. Yö oli todella levoton, asentoa ei meinannut millään löytyä. Mies kuorsasi ja oli liian lähellä. Kauhean kuuma olil ja janotti ja pissatti koko ajan...valivali :)
Mutta onneksi on kaunis päivä.
Kävin aamusta neuvolassa viimeisessä lääkärin tarkastuksessa ja sitten labrassa vielä verta luovuttamassa (sielläkin sai kökkiä vaikka kuinka kauan).
Lääkäri oli sitä mieltä, että lapsi saattaa tulla ennen laskettua aikaa hyvinkin, koska paikat olivat aikas kypsät.
-rv 35+6
-Kohdunsuu: pehmeä, auki 1cm, pituus 1cm (viimeksi 3cm), mutta kohdunsuu oli vielä aikas takana.
-paino: 50g/viikko, yht 11,4kg
-RR: 117/71
-pissa puhdas
-Sf-mitta: 31 cm
-sykkeet +150
Lääkäri sanoi vielä lantion olevan sellainen, että kyllä sillä pitäisi pystyä alakautta synnyttämään. Ja lapsi oli tosiaan pysynyt raivotarjonnassa, pää oli kai aikas alhaalla
Miestä alkoi selvästi jännittämään, kun kerroin, että lapsi saattaa syntyä ennen laskettua aikaa. No, jos nyt pari viikkoa sisällä ainakin pysyisi...sitten saisi vaikka syntyä.
Onkohan Amina lähtenyt jo synnyttämään, tsemppiä sinne!!!
Nyt on pakko mennä lepäämään hetkeksi...ihan veto poissa!
auringo+ pampero 35+6
Ja oikein paljon tsemppiä Aminalle (muistinkohan oikein...), jos lähtö synnyttämään jo tuli. Meidän yksi kaveri sai noin viikko sitten vauvan ja siitä asti on ollut olo, että voi kun mekin jo pian. Olo on ollut täällä todella hyvä, joten sen puoleen ei ole valittamista. Yöt saan nukuttua tosi hyvin, muutamaa pissareissua lukuunottamatta. Kivuttomia supistuksia tuntuu tulevan aika usein, varsinkin rasituksessa mutta se ei vielä taida merkata mitään. Viimeisessä lääkärissäkin on käyty ja kohdunkaula oli lyhentynyt sentillä ja oli aivan pehmeä, kuitenkin vielä kiinni. Lääkärin mukaan tuosta ei voi päätellä mitään vauvan syntymäajasta eli voi tulla etukäteen tai mennä yli.
Ja toivottavasti saatte pitää kissan, ne ovat kuitenkin ihan perheenjäseniä, joten luopuminen on tosi rankkaa.
kevätmamma06 + kaveri rv 37
Vihdoinkin pääsin omalla koneella näille sivuille ;) Piti miehellä tehdä jotain taikatemppuja niin alkoi sivut rullaamaan....
Hui, Aminalla taitaa olla lähtö lähellä, jos et sit ole jo lähtenyt =) Tsemppiä!!
Mullakin illalla suppaili n.puolen tunnin ajan tosi inhottavasti, mut sitten ei taas mitään. Ens viikolla olis äippäpolille vika aika, siellä nähdään onko tapahtunu kohdunsuulla yhtään mitään. Saisi jo kohta syntyä, on niin tukala olo! Tuntuu ettei henki kulje yhtään, koko ajan saa puuskuttaa, ja närästys on hirmuista...valivalivali ;)
Mutta alkaahan se " jo" 37.raskausviikko, jospa ei tarvis enää kovin kauaa odotella. Mun tuurilla menee taas yli, niinkuin ensimmäinenkin =/
Kristiina rv 36 tasan
Amina taitaa olla jo vauvaa hakemassa, kun ei ole mitään kuulunut:). Onnea heille:)!
Tintti: Toivottavasti tosiaan saatte pitää kissan, kun se kerran on jo niin vanhakin.
Tänne ei mitään uutta. Yöt menee aika huonosti kun ei enää löydy mitään hyvää asentoa. Aina kolottaa jostain ja vetää suonta jalasta. Auts.
Mäkin odotan ens tiistain lääkärissä käyntiä paljon. Saa tietää hieman, että missä mennään. Luulen, että kohdunsuu on lyhentynyt paljon ja paikat on siltä osin valmiina, mutta olenpa ennenkin erehtynyt. Tietysti se sitten sanoo, että tiukasti kiinni eikä ole edes pehmennyt:/. Sitten olen kyllä ihan ihmeissäni...
Ihanaa aurinko paistaa!
äiskä-04 rv 34+3
Anteeksi, pakko kysyä vaikka ei pitäis:
Joko Amina olet lähteny?
Ihan hulluu ajatella et seuraavaks on meiän kuukaus ja nyt jo alkaa niitä toukovauvoja pukkaa. itellä vielä laskettuun about 6 viikkoa joten ei tunnu kovin ajankohtaselta vielä mutta perässä tullaan kuitenkin. Tsemppiä vaan teille jotka kohta lähössä nyytinhakuun!!!!
Täällä ei mitään uutta. nukkuminen tosi on alkanu olee vaikeeta. kauan sain kyllä nukkua ilman ongelmia. nyt masu on tiellä ja kissat huutaa keskellä yötä. huh!
lumi on onnek ssulannu täällä meillä melkein kokonaan ja kai on myönnättävää että kevät on vihdoinkin tullu. jes!
Huomenna neuvola ja pelottaa jo mitä vaaka näyttää näin pyhien jälkeen taas...meneekö 20 rikki??
nyt aamupalalle..
my_selene ja neiti Nukkuva rv 34+2