15v ihailee Kaia Gerberiä ja haluaa laihduttaa samanlaiseksi
15v tyttäreni ihailee Kaia Gerberiä, on tulostanut tietokoneelta tämän kuvia ja selailee jatkuvasti tämän Instagramia, videoita muotinäytöksistä yms. Tämä Kaia on siis jonkun entisen supermallin tytär ja malli itsekin.
Nyt tyttö on alkanut puhua että on ruma läski ja oksettava ja ällöttävä ja haluaa laihduttaa itsensä saman näköiseksi kuin Kaia. Mitä itse nyt olen katsonut tästä nuoresta mallista kuvia, niin on aivan todella laiha siis jopa malliksi! Olen hyvin huolissani, koska tytär vaikuttaa pakkomielteiseltä ja on jo alkanut säännöstellä syömisiään. Iltaisin juoksee ja jumppaa ym. huoneessaan.
Mitä ihmettä teen?
Kommentit (29)
Tuo Kaia Gerber on ihan selkeä anorektikko. Monet seuraajatkin ovat tytöstä huolissaan ja aiheesta on ollut paljon keskusteluakin somessa. Näytti ennen tältä:
Nykyään on aivan luurankolaiha.
Itse olisin iloinen jos tyttäreni jumppaisi ja vähän katsoisi ettei syö liikaa. Ylipainoisia naisia tässä maassa on jo ihan liikaa.
Normaali teini-ikäinen tuo Kaia. Nykyään lapset ja teinit ovat niin ylipainoisia, että heidän vanhempansa ovat alkaneet pitää lihavuutta normaalina. Lapsen kuuluukin olla hoikka.
Alipainoinenhan Gerber on, mikäli hänen netistä löytyviin mittoihinsa (173 cm / 54 kg) on uskomista, enkä näe syytä miksei olisi. Tytöllesi hae jutteluapua, sillä anoreksian ensioireet vaikuttavat hälyttäviltä.
Hyi että, kun ihmiset osaavat laittaa ilkeitä kommentteja! AP on varmasti huolissaan ja osa päivittelee vain laihdutuksen olevan hyvä juttu? Normaalin nuoren EI PIDÄ laihduttaa!
Tuo Kaia on alipainoinen, mutta lisäksi pitkä ja pitkäjalkainen. Kehon mittasuhteet luovat sellaista hoikkuutta, jota ei laihduttamalla saa. Jos lapsesi ei ole luonnostaan sen mallinen, hän ei ikinä tule pääsemään tavoitteeseensa.
Ammattiapua hän tarvitsee, ja parempia esikuvia.
Vierailija kirjoitti:
Normaali teini-ikäinen tuo Kaia. Nykyään lapset ja teinit ovat niin ylipainoisia, että heidän vanhempansa ovat alkaneet pitää lihavuutta normaalina. Lapsen kuuluukin olla hoikka.
Sulla on sairas kehonkuva. Olen itse 16v eikä yksikään tuntemani tyttö näyttä tuolta. Ei yksikään. Ja kaikki kaverinikin ovat bmiltään 18-21, eli ihan täysin normaalipainoisia ja hoikkia. Minä olen 164 cm ja painan 51 kiloa, painoindeksini on siis 18.96, eli olen ihan normaalipainon alarajoilla. Ja mulla ottaa reidet yhteen ihan kunnolla ja mahaankin tulee istuessa makkara.
Normaalilla 16-vuotiaalla EIVÄT NÄY kylkiluut eikä normaali 16v näytä siltä, että menee rikki jos kaatuu. Sä levität aivan sairasta ihannetta ja viestiä nuorille tytöille.
Vierailija kirjoitti:
16v ei ole lapsi, vaan sen ikäisellä on jo aikuisen kroppa ja tytöillä muotoja! Olet päästäsi pipi.
Cindy Crawfordin tyttö. Paljon on samaa näköä. Tosi hoikalta kyllä näyttää. Voi silti kai olla kuitenkin terve niin mieleltään kuin kropaltaankin. Kurjaa tietty, jos toiset ottaa esikuvaksi ja osittain siksi sairastuu. Toivottavasti tyttösi pysyy terveenä. Oma 15- vuotiaani on myös tosi hoikka, alipainon rajoilla keikkuu, mutta syö hyvin ja puhuu aiheesta järkeviä.
Anna ihailla, varmasti ihailee muutenkin kuin painoa.
Koita koko ajan kertoa äitinä hänelle kuinka kiva ja ihana tyttö hänellä on. vahvista tytön omaa itsetuntoa. villityksia tulee ja menee, mutta äidin tuki ja kannustus kantaa koko elämän.
Mieti, missä tyttö on etevä ja kannusta siinä. Toki ei tarvi ansaita äidin "ihailun" eteen mitään, vaan jokainen on oma ihana itsensä omana itsenään
Näin se vaan on. muistetaas se mussukat!
Juuri kuuntelin aikuisen naisen tarinaa siitä, kuina ihana lapsi oli jo pienestä pitäen saanut kuulla olevansa "lihava tyttö" ja nyt aikuisena masennusta, todellista vakavaa ylipainoa jne. hienosti oli selvinnyt, mutta luulen että paljota olisi säästytty jos aikuiset olisi pitäneet ajatuksensa tytön ulkonäöstä omana tietonaan. meitä on kaikenkokoisia ja -näköisiä. Toiset ovat vähän sievempiä, toiset pyöreämpiä, toiset lyhyitä toiset pitkiä ja toiset siltä välitä.
Jokainen on uniikki. Arvostetaan sitä itsessämme ja toisissamme. Elämä olisi tosi tylsää jos kaikki olisivat samannäköisiä. Ja lopulta ulkonäkö merkkaa todella vähän. Harva rakastava ihmissuhde perustuu ulkonäköön.
Sydän ja sielu ja elämänasenne on kaikki
Hae ammattiapua tytöllesi. Kyseinen malli on aivan liian laiha. Lihas on täysin kuihtunut pois.
Anoreksia menee vaaralliseksi hyvin nopeasti, ja kun se alkaa se on vaikea saada pois. Mieli ei kovin helposti hyväksy omaa peilikuvaa enää.
t.kokemusta on
Ei tuo malli näytä mitenkään riutuneelta. Pitkäraajainen ja siro ruumiinrakenteeltaan.
Kaunis tyttö tuo Kaia. Minusta hän ei näytä liian laihalta, vaan terveeltä, hoikalta nuorelta naiselta. En olisi huolissani, ellei tyttö sitten laihdu selvästi Kaian mittojen alle. Tuo on kyllä totta, että useimmat eivät millään dieettaamisella saavuta lähimainkaan tuollaista ulkonäköä, joten siinä mielessä tytär käy taistelua, jonka on jo ennalta hävinnyt. Ehkä voit yrittää saada hänet kiinnostumaan jostain muusta? Tarjoa esikuvaksi vaikka jotain tiedenaista, tai muuten ansioituneita ihmisiä, Malala Yousafzai tms.
https://instagram.com/p/BeEI-lpB1US/
https://instagram.com/p/BdBXuGKhOCl/
https://instagram.com/p/BdDl0XiB4TH/
https://instagram.com/p/BbcYIz1BasN/
Noissa kuvissa siis Kaia Gerber vartaloineen.
Ap