Kun syön ulkona, käyn paljon mieluummin Mäkkärillä tai Hesellä kun ravintoloissa
Ensinnäkin ravintolaruoka on jo ihan järkyttävän hintaista. Jopa perus Rossot ja Amarillot. Toisekseen jää nälkä, ja ruokaa saa odotella sen puoli tuntia-tunti. Lasku on semmoinen että se on sitten pois jostakin muusta.
Mäkkärillä tai Hesellä syöt reilusti alle kympillä ja tulen yhdestä normaalikokoisesta ateriasta niin kylläiseksi, etten juuri tarvitse muuta koko päivänä. Lisäksi rahaa jää kauppaankin.
Kommentit (91)
Sama homma mulla - Suomessa. Venäjällä ja Kiinassa (missä molemmissa käyn usein työmatkoilla) suosin ravintoloita. Mutta Suomessa pitää mennä todella fine dining paikkaan, jos haluaa oikeasti hyvää ruokaa. Niin monet paikat (kuten Rossot ja Amarillot) käyttää puolivalmisteita eikä ruoka siis ole sen parempaa kuin Hesessä tai Mäkkärissä.
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin. Rakastan mäkkäriä ja Big Macia. Jos saisin valita jonkun omaan suuhuni täydellisen makuelämyksen, niin joillain se on Aura juusto tai suklaa, itsellä se olisi Big Mac hampurilainen :D m27
Se johtuu siitä mihin olet tottunut
Makuaisti kehittyy. Itsekin nuorena olin vaatimaton, koska en ollut vielä oppinut
N48
Mä tykkään myös enimmäkseen Hesestä yms. Mulla on pari teiniä, joten sekin vaikuttaa, että tulee käytyä. Hesessä ja mäkissä on rento tunnelma ja mättö on todella hyvää. Itse asiassa siellä voi syödä ihan terveellisestikin, on salaatteja ja ranskisten tilalle voi valita miniporkkanat. ;) Juomaksi tuoremehua jne. Ja joku ruisfilehampurilainen nyt on myös ihan ok-rajoissa terveellisyydeltään.
Tykkään kyllä käydä välillä myös laadukkaammissa ravintoloissa, mutta se on erilaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin. Rakastan mäkkäriä ja Big Macia. Jos saisin valita jonkun omaan suuhuni täydellisen makuelämyksen, niin joillain se on Aura juusto tai suklaa, itsellä se olisi Big Mac hampurilainen :D m27
Se johtuu siitä mihin olet tottunut
Makuaisti kehittyy. Itsekin nuorena olin vaatimaton, koska en ollut vielä oppinut
N48
Nimenomaan. Mulla se tarkoittaa sitä, että itse kokattu on parasta. Ja jos ulkona tulee olosuhteiden pakosta syötyä, valinta on jokin pikaruokapaikka... koska ravintoloidenkin ruoka on vastaavaa moskaa.
Itsekin syön ulkona lähinnä roskaruokaa. Jos haluan hemmotella paremmalla ruualla, laitan mielummin muutaman kympin lisää ruokaostoksiin ja teen itse kunnon satsin laadukkaampaa ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään myös enimmäkseen Hesestä yms. Mulla on pari teiniä, joten sekin vaikuttaa, että tulee käytyä. Hesessä ja mäkissä on rento tunnelma ja mättö on todella hyvää. Itse asiassa siellä voi syödä ihan terveellisestikin, on salaatteja ja ranskisten tilalle voi valita miniporkkanat. ;) Juomaksi tuoremehua jne. Ja joku ruisfilehampurilainen nyt on myös ihan ok-rajoissa terveellisyydeltään.
Tykkään kyllä käydä välillä myös laadukkaammissa ravintoloissa, mutta se on erilaista.
Siis teinitkö sinne Heseen haluaa?
Kyllä mekin joskus hätätilanteessa syödään Hesessä tai jossain ABC:llä, mutta se on silloin kun on nälkä ja/tai kiire. Ei tuollaisiin paikkoihin varta vasten lähdetä. Ravintolaan mennään varta vasten (yleensä jonkun tekosyyn varjolla koska ihan ilman syytä ei kehtaa tuhlata 150-200€) ja siellä nautitaan ruuasta hartaasti. Teini on tykännyt saada 100€ ravintolalahjakortteja lahjaksi, niin pääsee poikakaverin kanssa kahdestaan.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään tosi paljon käydä hyvissä ravintoloissa. Etenkin kunnollinen menu, maistelumenu plus siihen suunnitellut viinit. Tulee kalliiksi kun meitä on neljä. Teinitkin tykkää syödä hyvin
Toinen vaihtoehto on lounastarjoukset. Voi saada kympillä erittäin hyvää ruokaa
Ei hesejä tms. Poika tykkää joskus. Muut meillä ei
Tyttären kaverit syö vain mäkkärillä. Hyvin rajoittunutta. Hän tykkäsi kyllä syödä muualla
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin syön, lähinnä siksi että rento meininki. Jäykistely raflat on ahdistavia.
Hienommissakin ravintoloissa on nykyään kyllä aika rento meininki. Asuksi riittää siistis arkivaatteet, ei tarvitse olla puku päällä. (Näin siis Suomessa; muualla maailmassa voi olla toisin.)
Sama. En edes muista millon olen viimeksi käynyt ravintolassa. Jotenkin mua on lisäksi aina ahdistanut käydä ravintolassa...
Kyllä mäkkärit ja pitseriat on helmiä mutta onhan se nyt nautinnollista käydä intialaisessa tai kiinalaisessa syömässä, toki se vähän enemmän maksaa mutta on se kyllä hyvääkin.
Fine dining - mesta pari kertaa vuodessa... Kahdelta hyvä menu viineineen +-500 e / kerta. Ei McD:ssä tartte käydä...
Vierailija kirjoitti:
Kun haluan syödä ulkona, tilaan pitsaa ja menen parvekkeelle sitä syömään. :) Nyt on huono aika syödä ulkona, mutta pian tilanne muuttuu.
Meillä oli lasten ollessa pieniä perinne mennä paistamaan makkaraa ja ottaa kahvipullo/pillimehut sekä jotain kahvileipää mukaan, jos keli salli, joka äitienpäivä ja muulloinkin kesällä tätä harrastettiin. Ulkona syöjmistä pitkän kaavan mukaan, alkupalana voileivät.
Naurettavaa laittaa 500 euroa yhteen syömiskertaan. Kuulostaa oman egon pönkittämiseltä. Mutta saahan sitä rahansa laittaa mihin haluaa.
Suurin osa ravintolaruuasta mitä Helsingissäkin olen syönyt on kovin keskinkertaista verrattuna kotona tehtyyn, kun raaka-aineet on tuoreita ja ruoka tuodaa suoraan pöytään, eikä mikron tai pakastimen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa laittaa 500 euroa yhteen syömiskertaan. Kuulostaa oman egon pönkittämiseltä. Mutta saahan sitä rahansa laittaa mihin haluaa.
Suurin osa ravintolaruuasta mitä Helsingissäkin olen syönyt on kovin keskinkertaista verrattuna kotona tehtyyn, kun raaka-aineet on tuoreita ja ruoka tuodaa suoraan pöytään, eikä mikron tai pakastimen kautta.
Sulla on joko Michelin-kokki kotona tai sitten tunnustit juuri syöväsi S-ketjun ravintoloissa. Hyviä, kohtuuhintaisia ravintoloita on Helsinki pullollaan.
Lottovoittoa odotella voi haaveilla "hienoista" ravintoloista. Hampurilaiset saa kotonakin tehtyä ja pitsaa voi joskus tilata. Mutta onneksi en ole nirso ruuan suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Rosso, Amarillo, Fransmanni.... Voihan WT ja AMK- perhe. ...Ettekö paremmasta ymmärrä.
HÄLYTYS!!!!
"Minä olen maisteri siksi olen parempi kuin muut" "Hyi joku AMK onneksi olen parempaa rotua"
Varokaa vaaraa :)
Pienen kaupunkimme "hienossa" ravintolassa kysyin tarjoilijalta, miten se erillisen kausilistan annos eroaa tuosta mikä on pysyvässä menussa. Toisessa annoksessa pihvi oli pakasteesta ja toisessa tuore :D järkytyin kun tajusin että olen vuosia maksanut kovaa hintaa lämmitetyistä pakasteista.
Heset ja mäkit on sentään aidosti mitä ovat. Muissa ravintoloissa ei tiedä totuutta mistä maksaa. Jälkiruokakin sattaa välillä tulla ravintoloissa vielä jäisenä pöytään! Silti hinnat on pilvissä..
Jännä, itsestä taas tuntuu ettei ne höpö heset täytä paljon ollenkaan, vaan hetken päästä on taas jo nälkä. Toisin kuin ravintolaruokien kanssa. En voisi olla muutenkaan enemmän eri mieltä tästä.