Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YLE estää VPN-käytön Areena-palvelussa

Vierailija
02.03.2018 |

https://www.is.fi/digitoday/art-2000005588554.html
"Yle Areena ottaa tämän viikon aikana käyttöön tekniikan, joka estää osaa sisältöjä näkymästä vpn-yhteyden yli katseltaessa.

Vpn (virtual private network) on käyttäjän tietoturvaa merkittävästi lisäävä tekniikka, joka estää verkkoyhteyksien salakuuntelemisen ja piilottaa käyttäjän todellisen maantieteellisen sijainnin.

Yle Areenan palvelupäällikkö Kari Haakanan mukaan muutos johtuu siitä, että sisältöjen oikeuksienomistajat ovat lisänneet sisältöjensä lisensoinnin ehtoihin vaatimuksen vpn-katselun kieltämisestä. Samalla tavoin muun muassa Netflix on alkanut estää palvelunsa katselua vpn-yhteyksien kautta vuodesta 2016 alkaen."
Eijei, miten voi elää ilman Areenaa...
Mutta ihme ja kumma miksei Sanoma ole ottanut tätä käyttöön jo eilen, tämähän olisi ehdottoman tärkeää "vastuullisen sananvapauden" kannalta.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit itketään kun torrentteina otetaan kaikki.

Vierailija
2/3 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, etta olen joutunut noista sarjoista verojen ja lupamaksujen muodossa maksamaan, mutta en saa niita katsoa.

En asu Suomessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut ohjelmia näkymään vaihtelevasti tuon geoblokkauksen aloittamisen jälkeen, mutta esim. tänään ei ole toiminut yksikään. Harmittaa. Pakko siis alkaa ladata katsomiani sarjoja jostain muualta.