Mitä työttömälle lahjaksi
- Vanha puhelin, kun ostat itsellesi tilalle uuden esim hajonneen näytön tai juonon akun takia.
- Vanha televisio kun ostit itse uuden paremman mallin sen tilalle.
- Vanhat kengät ja vaatteet, jotka on jo kulahtaneet ja joita et enää itse käytä.
- Makaronia tai jotain muuta halpoja ruoka-aineita joista voi sitten tehdä itselleen ruokaa.
- Kalenteri johon työtön kaverisi voi merkitä tulot, menot, sovitut tapaamiset ja tilipäivät.
Kommentit (17)
Kirjekuori, jossa on seteleitä kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Jo on lahjat. Kulahtaneita vaatteita?
Työtön voi ostaa itselleen uusia, sitten kun saa töitä.
Vierailija kirjoitti:
- Vanha puhelin, kun ostat itsellesi tilalle uuden esim hajonneen näytön tai juonon akun takia.
- Vanha televisio kun ostit itse uuden paremman mallin sen tilalle.
- Vanhat kengät ja vaatteet, jotka on jo kulahtaneet ja joita et enää itse käytä.
- Makaronia tai jotain muuta halpoja ruoka-aineita joista voi sitten tehdä itselleen ruokaa.
- Kalenteri johon työtön kaverisi voi merkitä tulot, menot, sovitut tapaamiset ja tilipäivät.
Makaronit voi olla jo kertaalleen syötyjä ja kalenteri voi olla viime vuotinen.
No olen kyllä kysynyt, haluaako ottaa (vielä ehjät ja käyttökelpoiset) entiset huonekaluni, kun vaihdoin toisenlaisiin, ja halusi. Mutta ei se mikään lahja ollut, järkevää kierrätystä vain, koska hänen huonekalunsa olivat jo tosi kulahtaneet.
Tuntemani 2 työtöntä ovat paljon rikkaampia kuin minä, ja heidän työttömyyskorvauksensa on suurempi kuin minun palkkani, niin ihan tavallisen pikkulahjan antaisin, kuten muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Tuntemani 2 työtöntä ovat paljon rikkaampia kuin minä, ja heidän työttömyyskorvauksensa on suurempi kuin minun palkkani, niin ihan tavallisen pikkulahjan antaisin, kuten muutenkin.
No noin 800 euroa ei ole kovin hääppöben raha. Siitä kun vähennetään, vuokra ja muuta pakolliset menot, jää jäljelle noi 120-200 euroa ruokaan ja muihin menoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No noin 800 euroa ei ole kovin hääppöben raha. Siitä kun vähennetään, vuokra ja muuta pakolliset menot, jää jäljelle noi 120-200 euroa ruokaan ja muihin menoihin.
Jotkut työttömät saa ansiosidonnaista. Kaverini jäi työttömäksi akateemisesta asiantuntija-ammatista... saa kyllä parempaa korvausta kuin minä palkkaa. Ja huonekalutkin jotain boknäsiä ja antiikkia, mulla ikeaa...
Miten joku voi olla noin kateellinen työtyömille, että tehtailee näitä naurettavia aloituksia?
Vierailija kirjoitti:
Miten joku voi olla noin kateellinen työtyömille, että tehtailee näitä naurettavia aloituksia?
En usko että kyse on kateudesta 😟
Tee napsakka laulu aktiivimallista, joka kiteyttää raikkaalla tavalla sen ytimen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko että kyse on kateudesta 😟
Kateellisia ovat vain siksi, koska "joutuvat" itse käymään töissä. Eipä se työelämäkään helppoa ole, varsinkaan duunarille.
S-ryhmän lahjakortti. On se valinnan vapaus ja voi käyttää rahat vaikka ruokaan halutessaan.
Annan näille aina lahjaksi työllisen allekirjoittaman luvan olla häpeämättä työttömyyttään kaksi päivää.
Jo on lahjat. Kulahtaneita vaatteita?