Voiko esikoisen laittaa (osa-aika)päivähoitoon pikkuveljen syntyessä?
Hei!
Minulla on 2-vuotias poika ja meille syntyy toinen lapsi kesällä Olen esikoisen kanssa nyt hoitovapaalla. Hän on vilkas ja energinen tapaus, ja mietinkin onnistuuko hänen päästä päivähoitoon ensi syksynä esim 2 kertaa viikossa, kun olen nuoremman kanssa äitiyslomalla?
Mielestäni esikoinen jo kaipaa leikkiseuraa ja kavereita sekä virikkeitä enemmän kun pystyn hänelle järjestämään. Tuttavapiireissämme ei oikein ole pieniä lapsia jonka takia olen miettinyt päivähoitoa.
Onko typerä idea, mielipiteitä? Saanko Kelasta tukea hoitomaksuihin jos olen vauvan kanssa kotona?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Kun toinen vanhemmista on kotona, ei ole subjektiivista oikeutta päivähoitoon. Hoitomaksu määräytyy perheen bruttotulojen mukaan.
Muutenkin pidän kummallisena ajatusta, että esikoinen tuupataan sivuun sisaruksen syntyessä.
Ap et tajua höykäsen pölähtävää, olet hylkäämässä esikoisesi. Sinä selität sen itsellesi parhain päin, mutta lapsesta se tuntuu samalta kuin aikuisesta potkut. "Sua ei tarvita enää, on uusi."
On huono homma, että roskaväki lisääntyy hanakimmin.
Etpä taida itekään mikään järjen jättiläinen olla. Ap jo aiemmin tossa kertoikin että päätyi siihen että kerho on parempi ratkaisu. Mutta on kyllä lapsen kannalta ihan sama onko kerhossa vai hoidossa muutaman tunnin päivässä, paitsi päiväkodissa saa ruuan.
Kun toinen vanhemmista on kotona, ei ole subjektiivista oikeutta päivähoitoon. Hoitomaksu määräytyy perheen bruttotulojen mukaan.
Muutenkin pidän kummallisena ajatusta, että esikoinen tuupataan sivuun sisaruksen syntyessä.
Ap et tajua höykäsen pölähtävää, olet hylkäämässä esikoisesi. Sinä selität sen itsellesi parhain päin, mutta lapsesta se tuntuu samalta kuin aikuisesta potkut. "Sua ei tarvita enää, on uusi."
On huono homma, että roskaväki lisääntyy hanakimmin.