Olisiko sinun vaikea hyväksyä isäsi uusi tyttis joka on sinua nuorempi? Tuntuu vaikealta
En ole uskaltanunt puhua vielä mutta nyt tuntuu että menee aika vakavaksi ja jossain vaiheessa olisi pakko esitellä lapsille. Ikäeroa ei kuitenkaan ole kuin pari vuotta että melkein samanikäisiä ovat. Koen tilanteen hankalaksi mutta ehkä pelkään turhaan. M45
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi sellaista tilannetta. Oma faija pitää sellaisia pedofiileinä. On sanonut niin. Vaikka olisi täysi-ikäisiä, mutta jos ikäeroa on liikaa.
Siis oikeasti isäsi mielestä esim. 70 v mies joka seurustelee 50 v naisen kanssa on pedofiili?
No, joka tapauksessa olin ihan tyytyväinen kun isä löysi äitini kuoleman jälkeen ikäisensä naisen. Olisi ollut vaikeampaa suhtautua hyvin oman ikäiseen "varamummoon". Ja nyt voin ainakin olla varma ettei uusia sisaruspuolia ole tulossa.
Mielestäni tilanne on vastenmielinen.
Miesparat ja heidän illuusionsa omasta nuorekkuudesta.
Naisparat, jotka menevät paapan hoitajaksi.
Olen pahoillani, ap.
Kyllä se tuntuisi oudolta. Musta se on todella outoa jos vanhempi tuntee seksuaalista vetoa oman lapsen ikäisiin. Pitäisin isääni pervona.
Vierailija kirjoitti:
Rakastavat lapset ovat onnellisia isänsä puolesta eivätkä sekaannu hänen yksityiselämäänsä.
Rakastava isä ei mene lastensa ikäisten kanssa suhteisiin. Rakastava isä välittää myös siitä, miltä omista lapsista tuntuu, kun isä seurustelee lastensa ikäisten naisten kanssa. Aika yksinkertainen on isä, jos ei tajua, että tilanne on todella outo lapsen näkökulmasta. Jos nuorempi nainen on niin tärkeä, niin sitten pitää olla valmis ottamaan se riski, että kaikki lapset eivät tuota hyväksy ja voivat laittaa välit poikki tai ainakaan välit eivät enää ole hyvät.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se tuntuisi oudolta. Musta se on todella outoa jos vanhempi tuntee seksuaalista vetoa oman lapsen ikäisiin. Pitäisin isääni pervona.
Kaikki miehet haluavat parikymppisiä naisia. Tutkittu fakta.
https://www.huffingtonpost.com/2014/09/30/dating-age-study-_n_5903804.h…
Eli sun näkemyksesi mukaan kaikki miehet ovat pervoja. Onnellista loppuelämää, koitapa jotenkin pärjätä tuon asenteesi kanssa.
No nyt kun isäni on 69v ja minä 39 niin tilanne olisi niin räikeä että tuskin edes miettisin sitä hyväksymisen kannalta. Antaa mennä vain jos siltä tuntuu.
Jos taas isäni olisi 45-vuotiaana löytänyt minua nuoremman tyttöystävän niin asia olisi ratkennut sillä että olisin voinut tavata isää ilman tätä tyttöystävää...vankilassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakastavat lapset ovat onnellisia isänsä puolesta eivätkä sekaannu hänen yksityiselämäänsä.
Tämähän se lasten homma on. Rakastaa ehdottomasti teki vanhempi mitä hyvänsä.
No mitä pahaa siinä on jos rakastuu nuorempaan naiseen, joka on kuitenkin täysi-ikäinen. Kerrankos täällä eletään, joten minun puolesta nauttikoon rakkaudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakastava isä ei mene lastensa ikäisten kanssa suhteisiin. Rakastava isä välittää myös siitä, miltä omista lapsista tuntuu, kun isä seurustelee lastensa ikäisten naisten kanssa. Aika yksinkertainen on isä, jos ei tajua, että tilanne on todella outo lapsen näkökulmasta. Jos nuorempi nainen on niin tärkeä, niin sitten pitää olla valmis ottamaan se riski, että kaikki lapset eivät tuota hyväksy ja voivat laittaa välit poikki tai ainakaan välit eivät enää ole hyvät.
Onneksi ei ole tyttäriä, niin ei tarvi miettiä moisia. Omat pojathan kyllä ymmärtäisivät, koska ovat itsekin miehiä. Ei heille tarvitse selitellä itsestään selvää asiaa, että miksi näin.
Vaikuttaisi paljon. En varmaankaan enää viettäisi aikaa isäni kanssa enkä antaisi hänen tavata ystäviäni. Tietäisin, että hän katsoo ystäviänikin samalla tavalla enkä halua ottaa riskiä, että hän alkaisi iskemään heitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä on pirulliset aikuiset lapset, jos laittavat tuon takia välit poikki. Siis ei anneta toisen kokea rakkautta ja onnea omien ahdasmielisten mielipiteiden takia.
Vierailija kirjoitti:
En pystyisi antamaan sellaista isälleni anteeksi.
Miksi? Mitä väärää hän on tehnyt. Onko rakastuminen rikos?
Minä olen 20v: nä ollut ihastunut päälle 50:seen (tosin omat vanhempani ovat hitusen vanhempia) enkä minä kertaakaan miettinyt parisuhdetta. Se että kokee tunteita ei tarkoita tekoja. Elämää on hyvä myös suunnitella miettien tulevaisuutta. Haluaako vielä vanhempana nähdä vaivaa kumppanin etsimiseen tai viettää sen yksin? Järkevä ihminen tietää että tunteita sekä kumppaniehdoikkaita tulee ja menee eikä jää roikkumaan yhteen.
Vaikka kuinka täällä tekopyhinä selittävät, että "rakkaus on vain numeroita" ja isän takia pitää olla onnellinen, en usko että KUKAAN tällaisen kirjoittaja seisoo sanojensa takana, kun heidän 60 v isä esittelee
uuden 17 v tyttöystävän..... Kyllä jossain kohtaa se ikäero on vaan liikaa.
Oho, jopa on kritiikkiä ketjussa. En ole omalla kohdallani huomannut moisia ennakkoasenteita - olen itse 43 ja avopuolisoni on 20. Omat, sekä hänen sukulaisensa ja kaverimme ovat suhtautuneet suhteeseemme lämmöllä. Onneksi ei ole tullut tehtyä lapsia, jotka olisivat ehkä yhtä tuomitsevia kuin porukka tässä ketjussa :D
age is just a number kirjoitti:
Oho, jopa on kritiikkiä ketjussa. En ole omalla kohdallani huomannut moisia ennakkoasenteita - olen itse 43 ja avopuolisoni on 20. Omat, sekä hänen sukulaisensa ja kaverimme ovat suhtautuneet suhteeseemme lämmöllä. Onneksi ei ole tullut tehtyä lapsia, jotka olisivat ehkä yhtä tuomitsevia kuin porukka tässä ketjussa :D
No tuo onkin se juju. Suuri ikäero ei varmaankaan tunnu niin oudolta, jos toisella ei ole kumppaninsa ikäisiä lapsia.
Olen 25-vuotias, joten ei minua ainakaan haittaisi. Siitä vaan, jos siltä tuntuu.
age is just a number kirjoitti:
Niin? Tässä ketjussa kysyttiin lapsen näkökulmaa asiaan. Vähän eri asia jos sulla ei edes ole lapsia, joka on saman ikäinen kuin miesystäväsi. Huomaa kyllä, ettet osaa ajatella vanhemman näkökulmasta asiaa ollenkaan. Etkä varsinkaan sen lapsen.
Mikä ihmisiä vaivaa, jos ei voi hyväksyä toisten normaalia elämää?
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmisiä vaivaa, jos ei voi hyväksyä toisten normaalia elämää?
Minä kerroin vain oma mielipiteeni. Toisen epänormaali voi näyttävästi toki olla toisen normaali. Pohjimmiltani olen sitä mieltä että vanhempi ihminen joka ryhtyy nuoremman kanssa suhteeseen on itsekäs. Jossain vaiheessa tämä nuorempi joutuu suurella todennäköisyydellä hautaamaan kumppaninsa ja etsimään uuden myöhemmin tai jäämään yksin. Siksi se ei ainakaan minun maailmankuvaani rakastavasta suhteesta sovi, mutta kuten sanoin jo alussa niin joku toinen voi tuntea toisin.
Trollejako nämä on. Missä sitten menee se hyväksytty raja. 5v sinua vanhempi. 10v. Vai riittääkö yksi kuukausi ikäeroa?