Pidätkö tyhmänä sellaista ihmistä, joka ei ymmärrä tietokoneen käytöstä mitään?
Minä kieltämättä pidän. Aika sivistymättömänä, ei vanhuksia mutta nuori ihminen, joka ei osaa maksaa edes laskuja tietokoneella on...vähän outo.
Kommentit (5)
toki monissa työpaikoissa ois hyvä osata ihan perusjutut..
Olen itse opettanut useammankin vanhuksen (vanhimmat yli 80 v) käyttämään tietokonetta (lähinnä netin käyttö ja tekstinkäsittely) ja iästä se ei todellakaan ole kiinni. Tietyt peruskäsitteet voivat tietysti olla vanhemmille ihmisille vaikea ymmärtää.
Kyllä minä tunnen kolmekymppisiäkin, jotka eivät pärjää tietokoneen kanssa. Jotkut näistä vaahtoavat pää punaisena, että tietokoneista ei ole kuin harmia, ilman sähköpostia tulee mainiosti toimeen ja laskut saa maksettua ilman tietokonettakin. Netissäkään ei ole kuin virheellistä informaatiota ja pornoa :)
Miksi kaikkien pitäisi olla kiinnostuneita samoista asioista?
Se, että joku ihminen ei osaa käyttää tietokonetta, ei tarkoita, etteikö hän pystyisi opettelmaan jos _haluaisi_ niin tehdä. Kaikki vaan eivät halua, eikä siinä ole mitään kummallista.
meillekkin hankittiin konen vasta viime kesänä, sitä ennen olin kyllä jo laskuja maksellut ja sähköpostin avannut työpaikan koneella...
mutta vieläkään en osaa tällä mitään ihmeellistä,
välillä jotkut merkitkin vaan näppäimistöllä ovat ihan hukassa!!!