Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En vaaan osaa sisustaa.

Vierailija
02.03.2018 |

Katson kauniita blogeja kuten pellavaa ja pastellia ja kateuden siemen iskee. En saa kodistamme yhtä kaunista. Koti jo 10v vanha, keittiö aika huonoksi mennyt käytössä kun ei osattu satsata kunnollisiin pintoihin. Sohva jo saman ikäinen ja huonon värinen ja huono. Ei mattoja koiran takia. Ei verhoja kun en tiedä millaiset ja hirveästi maksaa tähän taloon kaikkiin ikkunoihin laskosverhot. Pitäisi talo myyntiinkin laittaa ja saada sisustuksellisesti edes jotenkin kuntoon. Mies vaan hankaa kaikissa hankinnoissa aina vastaan. Ei saa hankkia jne. Värit jotenkin riitelee keskenään, en löydä nättiä päiväpeittoa edes. Sisustustyynytkin jostain h&m:stä.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain sitä silmää ei vaan ole.

Vierailija
2/19 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso ruudusta Rempalla kaupaksi -jaksot. Mä valaistuin ne katsottuani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on keittiö vuodelta 1992 ja silti se on kaunis. Sisustuskirjojen pariin patistaisin kirjastoon. Samoin lehdet yms

Vierailija
4/19 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on keittiö vuodelta 1992 ja silti se on kaunis. Sisustuskirjojen pariin patistaisin kirjastoon. Samoin lehdet yms

Meillä ovien pinnat repsottaa, siis kulumaa yms.

Onko suositella sisutuslehtiä, tuntuu että valikoimaa on paljon ja silti kuitenkin liian vähän. En tunnusta olevani romanttinen sisustaja, enkä liian modernikaan vaikka modernia meillä varmaan on eniten. mm. korkeakiiltokalusteita kun mies tykkää. Ehkä juuri pellavaa ja pastellia ja home via laura välimaastoa koti väritykseltään, ei muuten.

ap

Vierailija
5/19 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ovien pinnat repsottaa, siis kulumaa yms.

Onko suositella sisutuslehtiä, tuntuu että valikoimaa on paljon ja silti kuitenkin liian vähän. En tunnusta olevani romanttinen sisustaja, enkä liian modernikaan vaikka modernia meillä varmaan on eniten. mm. korkeakiiltokalusteita kun mies tykkää. Ehkä juuri pellavaa ja pastellia ja home via laura välimaastoa koti väritykseltään, ei muuten.

ap

Ruotsalaiset lehdet on parhaita. Sköna hem esimerkiksi. Suomalaisista Koti ja Keittiö.

Vierailija
6/19 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sidustussuunnittelija avuksi ennen kuin aloitatte remontin. Vaikka maksaa, säästytte todennäköisesti hutiostoksilta ja ammattilainen osaa ehdottaa asioita joita ette osaa itse ajatellakaan.

Vierailija
7/19 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden perustusten pitää olla kunnossa ennen, kuin sitä alkaa sen kummemmin sisustaa varsinkin, jos myyntiin on menossa. Uudet kettiökaapinovet on aika tärkeä juttu. Ei niillä huonekaluilla yms ole merkitystä myynnin kannalta, kaikilla kuitenkin kun on se oma makunsa. Kannattaa katsoa kuitenkin, että pysyy valinnoissaan klassisella linjalla: muodikkuus on halpaa, siis halvan näköistä ja onhan se myös halpaa.

Laadukkaat materiaalit vievät pitkälle. Tuotteista näkee ovatko ne ostetut sieltä HM.stä vai jostain ihan muualta.

Vierailija
8/19 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sidustussuunnittelija avuksi ennen kuin aloitatte remontin. Vaikka maksaa, säästytte todennäköisesti hutiostoksilta ja ammattilainen osaa ehdottaa asioita joita ette osaa itse ajatellakaan.

me ollaan jo tehty osittain remonttia mm. lattia vaihdettiin melkein valkoiseen, se vain riitelee nyt valkoisten seinien ja tumman sohvan ja tvn kanssa. Mies ei halua maksaa sisustussuunnittelijalle, viihtyy ilmeisesti tässä nykyisessä. Itse ehdottanut useasti ammattilaisen käyttöä.

ap

Vierailija
9/19 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittää että kaikki on ehjää ja siistiä. Värejä toki katson että sopii. En ymmärrä niitä kun laittaa kaiken uusiksi aina jonkun tullessa muotiin. Mutta olenkin mies.

Ap, en kohdistanut tätä sinuun:)

Vierailija
10/19 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla sellaista ystävää, jolla on hyvä sisustussilmä? Pyydä häneltä apua.

Vierailija
11/19 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin kauniin kodin, mutta koska en todellakaan omaa sisustussilmää, ei kiinnosta edes yrittää. Ja toki sekin haittaa, ettei ylimääräistä rahaa juuri ole, joten kaikki pitäisi itse tuunata tms. eikä taidot riitä siihenkään.

Lottovoittoa odotellessa, että voi palkata jonkun sisustamaan :D

Vierailija
12/19 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla sellaista ystävää, jolla on hyvä sisustussilmä? Pyydä häneltä apua.

ei ole :(

ap

Vierailija
13/19 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeinta sisustamisessa on kumppani joka tyrmää kaikki ideat. Jolle on ok että paikat repsottaa, tärkeintä ettei rahaa kulu mihinkään muuhun kun hänelle tärkeisiin asioihin. Sinuna nostaisin kissan pöydällä ja vaatisin muutosta, onhan se sinunkin koti.

Vierailija
14/19 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään osaa. En oo koskaan sisustanut.

Vierailija
15/19 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa myöskään. Haluaisin kauniin kodin, ihailen muiden kuvia yms. En vaan kuitenkaan osaa valita mitään, koti pitäis rempata ja en osaa valita edes seinille värejä. Rahakin on esteenä ja tulee olemaankin vielä vuosia... ehkä sitten keski-ikäisenä kun lapsetkin on muuttaneet pois.

Vierailija
16/19 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustaminen on helppoa. Kaiken on oltava joko mustaa tai valkoista. Sisustustyynyissä on oltava aina tyylikkäitä englanninkielisiä lauseita (avainsanoja ovat "love", "hope", "life" yms. tärkeistä asioista kertovat). Yhdistetyssä avokeittiössä/olotilassa on oltava nk. asemakello, jolloin ajankulun näkee molemmista huoneista samanaikaisesti.

Vierailija
17/19 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on vaan luovuttava omasta intohimosta miehen takia. Mies ei halua sisustaa.

ap

Vierailija
18/19 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myyntiin on laittamassa, tärkeintä on, että talo on siisti ja keskeiset asiat kunnossa, ei siis vesivahinkoja ja hanat toimii. Pinnat sellaiset, että niitä on helppo alkaa muuttaa mieleisikseen. - Ei siis esim. jotain kiinni maalattuja rypylätapetteja, joita ei saa irti kuin millin paloina.

Keittiökalusteisiin en panisi liikaa rahaa myymistä varten, kunhan on siisti ja muuttovalmis.

Kun aikoinaan muutimme tähän ensimmäiseen omaan kotiimme, oli kyllä siisti ja muuttovalmis, mutta myyntiremontti oli turha meidän kannaltamme. Lautalattiat ja parketti oli peitetty halvalla muovimatolla. Vanha keittiö oli tuhottu kolhoilla seiniin ja kattoon NAULATUILLA lastulevykomeroilla ym.

Meillä oli pienet lapset, joten meni useampi vuosi, ennen kuin saimme remontoitua mieleiseksemme ja tämä oli suuritöistä siksikin, että meni aikaa sen huonosti tehdyn remontin purkamiseen ja esim. keittiön palauttamiseen alkuperäiseen kuntoon.

Välillä olemme käyneet katselemassa myynnissä olevia huoneistoja tai pienempiä taloja. Ensimmäisenä olen jokaisesta todennut, että keittiö olisi laitettava uusiksi, vaikka juuri niihin on tehty se halpa myyntiremppa. Eräskin keittiö oli ihan onneton ja pimeä, ikkunaton luola (oli kyllä laadukkaat kalusteet) ja totesin heti, että tuohon seinään olisi pakko tehdä ikkuna, jos tähän muuttaisi. Mies ja kaverit, jotka tutkivat talon ulkoa, kertoivat, että joo, oli siinä ikkuna juuri sillä kohtaa, mutta se oli muurattu umpeen - näkyi kuitenkin ulkoseinästä...

Vierailija
19/19 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan 18:a: älkää laittako rahaa rempaan jos olette myymässä, tuskin saatte sitä myyntihinnassa takaisin. Siivotkaa kunnolla, ottakaa pois turha roina että kämppä näyttää avarammalta ja siistiltä. Sitten kun muutatte uuteen kämppään, mietitte sitä remppaa sinne ja sisustamista ihan alusta. Jos et ole tyytyväinen omaan sisustusilmääsi, kopioi sisustuslehdestä joku kiva tyyli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi