Mainitse jokin asia, joka on menettänyt merkityksensä
Onko teillä elämässänne jokin asia, joka tuntui ennen hyvin suurelta, tärkeältä tai merkitykselliseltä mutta on sittemmin menettänyt merkityksensä? Mikä tähän johti? Kyseessä voi olla siis jokin elämää häiritsevä asia, pakkomielle, tavoite tai jokin tärkeä juttu, josta olette halunneet pitää kiinni mutta jolla ei ole enää väliä. Voi olla positiivinen tai negatiivinen asia.
Kommentit (31)
Rasistiksi syyttäminen.
Loukkaantuminen.
Tää voi olla vähän typerä, mutta facebook-kaverien määrä. Joskus aikoinaan kun olin yksinäinen, koin olevani luuseri koska mulla oli fb:ssä vähemmän kavereita kuin muilla. Olin kateellinen mm. silloiselle kumppanilleni koska hänellä oli monta sataa kaveria siellä - eikä hän loppujen lopuksi ollut kovinkaan sosiaalinen.
Poistin itseni koko facebookista koska se kävi niin pahasti itsetunnon päälle.
Nykyään koko juttu tuntuu typerältä, koska kun olen saanut oikeita kavereita, ei ole minkään valtakunnan merkitystä jollain "facebook-suosiolla". Ei niitä kavereita siellä ole vieläkään kuin joku sata, mutta niistäkin suuri osa turhia.
Mietin vaan, kun monella tuntuu olevan joku pakkomielle saada kaikki tapaamansa ihmiset fb-kamuiksi - koittaako sillä pönkittää itsetuntoaan, kuten se minuakin risoi... ei sillä ole merkitystä, vaan oikealla elämällä!
Yksinäisyys voi ilmentyä monella tavalla...
Entinen parisuhde. Kaikki silloiset ystäväni olivat naimisissa, ja tunsin olevani luuseri jos en "onnistu" parisuhteessa. Onneksi ymmärsin erota, ja olemme molemmat onnellisempia.
Entiset ystävyyssuhteet. Yritin niin kovasti olla "yhtä hyvä" kuin muutkin, että tuntisin kuuluvani joukkoon. Sitten hyväksyin, etten kuulu joukkoon ja lähdin. Lienemme kaikki onnellisempia nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentokenttä- ja laivashoppailu. Ennen odotin sitä innokkaasti, nyt en välttämättä edes käy tax freessä.
Onko ne tuotteet sitten huonontuneet?
Tuskin, en vaan enää ole yhtä kiinnostunut tyyppillisistä tax freessä myytävistä tuotteista. Oma maku ja kiinnostuksenkohteet siis muuttuneet.
Siivoaminen. Hienot astiastot ja muu keittiöhilpetööri.
Minullakin vanhat ystävyyssuhteet ovat menettäneet merkityksensä. Syynä ei ole se, että en tuntisi olevani "yhtä hyvä", vaan se miten minua kohdeltiin ryhmässä. Miksi käyttäisin aikaani ihmisten kanssa, jotka eivät toivo minulle hyvää?
Hyviä vastauksia, itselläni on paljon samaa.
Jokin on nyt muuttumassa, mutta en tiedä mikä tai miksi. Tuntuu erilaiselta. Sisälläni kihisee.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä omin käsin rakennettu Omakotitalo. Myisin koko pa$kan pois, jos sillä saisin puolisoni entiselleen. On polttanut itsensä töissä loppuun parin viime vuoden aikana. Tosin mitään kummoista velkataakkaa ei ole tästä koskaan ollutkaan, joten sitä on vähän hankala syyttää...
Tänäänkin katselin ruokapöydässä, kun aurinko teki kauniita valokuvioita verhoihin.
Miten juhlavalta jokainen päivä tuntui yhdeksän vuotta sitten, kun asuimme ensimmäistä vuotta ihanassa talossamme.
Nyt nämä on vain seiniä ja tiloja, joista haluaisi paeta pois. T. Sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentokenttä- ja laivashoppailu. Ennen odotin sitä innokkaasti, nyt en välttämättä edes käy tax freessä.
Onko ne tuotteet sitten huonontuneet?
Hinnat eivät ole enää erityisen halpoja ja samoja tuotteita usein ”maistakin”.
Hyviä ja yllättäviä vastauksia täällä!
Seksi. Kerran olen sitä 50-vuotisen elämäni aikana päässyt kokemaan, ja enää en koe sitä tarvitsevani. On oikeastaan melko vapauttavaa huomata, ettei sillä ole enää niin väliä, vaan voi keskittyä ajattelemaan muita asioita. Aiemmin seksi ja sen saamattomuus pyörivät kohtuullisen usein mielessä, mutta nyt osaa jo ottaa rennosti.