Maria Veitola yökylässä: Sami Yaffa & Meeri Koutaniemi
Kommentit (503)
Veitola on kuluttanut naamansa tyhjänpäiväisissä naistenlehtihaastatteluissa niin, ettei sitä voi enää katsoa. Meeri on fiksu, mutta voisi nähdä ettei veitola ole samaa tasoa millään tavalla.
Turhaan päästivät tuon haaskalinnun kotiinsa, ellei siitä sitten maksettu hyvin.
Vai on Meeri fiksu??? Mitä fiksua on siinä, että kuvaa muistisairaita ja vielä kehuskelee sillä. Hänellä ei varmasti ollut valokuvauslupaa ajalta, jolloin kuvattava itse kykeni sen antamaan. Omaiset usein allekirjoittavat luvan, mutta he eivät koskaan tiedä musitisairaan omia ajatuskia. On ällöttävää, kun omaiset, toimittajat, valokuvaajat, joskus jopa vanhainkotien esimiehet kuvaavat sairaita, puolustuskyvyttömiä vanhuksia, jotka eivät kykene sanomaan omaa mielipidettään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikille teille, joiden mielestä Meeri on teennäinen: tunsin Meerin yli 10 vuotta sitten samojen kaveriporukoiden ansiosta, ja ihan samanlainen oli silloinkin. Hieman iän myötä olemus rauhoittunut, mutta kenenpä ei olisi. Samassa mimmissä pirskahtelevaa energiaa ja hassuttelua, rohkeita/hulluja valintoja sekä syvällinen, pohdiskeleva puoli. Oon aina tykännyt Meeristä, vaikka osa vanhoista kavereista tuntuu pitävän "liian erikoisena" tai mitä milloinkin. Kateellisia ovat, kun toinen uskaltaa elää oman näköistä elämää ja itse ei ainakaan ihan täysin. Oma elämäni on mahdollisimman kaukana Meeristä tällä hetkellä, mutta oon iloinen hänen puolestaan. Kaunis, rohkea sielu silloin ja nyt.
Saattoihan hän jo silloin olla harkitun teennäinen.
Keskivertoihmiset leimaavat persoonallisuudet ja individuaalit aina teennäisiksi. Minäkin olin monen mielestä teeskentelijä ja vedin roolia. Olen edelleen samanlainen oma itseni kaikkien näiden kymmenien vuosien jälkeen. Teeskentelen kai sitten läpi elämäni, ihan itsellenikin niin nukkuessa kuin valveilla, yötä päivää.
Mua kiusattiin kielenkäytöstä (luin paljon, käytin ”outoja” sanoja), pukeutumisesta (tykkäsin hameista ja mekoista, pitsistä), käyttäytymisestä (kohtelias). En onneton ymmärtänyt edes ryypätä ja tupakoida. Teeskentelyä siis kaikki tyynni. Ja jatkuu hamaan hautaan saakka.
Hauskinta, että omien sisaruten mielestä olen myös teeskentelijä. Tykkään kaikesta erikoisesta (heidän mielestään sinihomejuusto oli jo erikoista). Vanhempani naureskelivat kielenkäytölleni.
Vierailija kirjoitti:
En tajua kuinka täällä niin moni ei näe tuon Meeri Koutaniemen roolin läpi. Hän vaikutti minusta hyvin estyneeltä ja hänen puheensa -joka oli rasittavan teennäistä- oli sellaista tekotaiteellista soopaa. Ja mikä ärsyttää minua hänessä eniten on ne rätit ja karmeat lärät, joita hän AINA pitää päässään. Kuinka jotkut kehuvat hänen tukkaansa, kun ei siitä ikinä näy mitään?
Täällä on ihmisiä, jotka sanovat, että voikunihanat maisemat ja ihana pari. No, maisema ei ole mitenkään heidän ansiotaan. Katselin ohjelmaa parin junttituttavan kanssa, ja vaimo hoki juuri tuota samaa: voikunihanapari! Eli tämä taitaa olla junttien oma juttu.
En voisi ikinä mennä yhteen miehen kanssa, jolla on tuollaiset hampaat (minua ei kiinnosta hänen musiikkitaustansa) ja ne HIRVEÄT lippalakit (häpeän vieläkin sitä Anthony Bourdainin ohjelmaa, jossa hän esiinty siinä karmeassa lätsässä).
Voi sinua. Mulle tuli paha mieli puolestasi, sillä on aika kamala elää elämäänsä näkemättä mitään hyvä tai kaunista ympärillään. Tai no, ehkä kokovalkoinen koti, tähtityynyt ja Balmuirin tuikut sitä sinulle suovat.
Vierailija kirjoitti:
En tajua kuinka täällä niin moni ei näe tuon Meeri Koutaniemen roolin läpi. Hän vaikutti minusta hyvin estyneeltä ja hänen puheensa -joka oli rasittavan teennäistä- oli sellaista tekotaiteellista soopaa. Ja mikä ärsyttää minua hänessä eniten on ne rätit ja karmeat lärät, joita hän AINA pitää päässään. Kuinka jotkut kehuvat hänen tukkaansa, kun ei siitä ikinä näy mitään?
Täällä on ihmisiä, jotka sanovat, että voikunihanat maisemat ja ihana pari. No, maisema ei ole mitenkään heidän ansiotaan. Katselin ohjelmaa parin junttituttavan kanssa, ja vaimo hoki juuri tuota samaa: voikunihanapari! Eli tämä taitaa olla junttien oma juttu.
En voisi ikinä mennä yhteen miehen kanssa, jolla on tuollaiset hampaat (minua ei kiinnosta hänen musiikkitaustansa) ja ne HIRVEÄT lippalakit (häpeän vieläkin sitä Anthony Bourdainin ohjelmaa, jossa hän esiinty siinä karmeassa lätsässä).
Jos Meeri ahdistui veitolan negatiivisesta energiasta? Jos veitola esittää jotain positiivista, se on vain teatteria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Meeri on kopioinut Kahlon tyylin? Jotenkin noloa, ettei voinut keksiä jotain omaa vaan noin suoraan matkii.
Eiköhän Meeri ole jalostanut tyylin ihan omakseen.
Vaahtoatko muuten esimerkiksi bloggareista, jotka matkivat toistensa tyyliä laukkuineen, koruineen, hiustyyleineen? Ovat toistensa kopioita. Tai kun kaupankassa yrittää olla kuin Jennerit ja Kardashianit?
Sitä odottaa luovalta/taiteelliselta ihmiseltä enemmän persoonallisuutta kuin kaupankassoilta.
Siksi suora kopiointi oudoksuttaa monia.
Tunnet sitten Kahlon vissiin hyvinkin, olet tutkinut tyylinsä tarkasti? Kuolluthan tuo on ja muutamia vaatteita jäi jälkeen. Kahlon tyyli tuli hyvin paljon Meksikosta ja siinä oli ajalleen tyypillisiä vaikutteita. Kuten on Koutaniemelläkin.
Ihmettelen, miten joku edes kehtaa koko ajan verrata Kahloon. Meerihän on hyvin omannäköisensä ja löytänyt tyylin, joka sopii hänelle. Jalostanut sen.
Hassua, et varmaan sano että Voguen päätoimittaja Anna Wintour apinoi Coco Chanellia. Luulisi päätoimittajalla olevan enemmän tyylitajua.
Onko Kahlo muuten sattumoisin ainoa taiteilija jonka töitä tunnet?
Ei Meeri mikään suora kopio Kahlosta ole. Hakekaa Pinterestistä tai jostain vastaavasta sanoilla Mexican style.
Meeri ja Sami vaikuttivat minusta rauhallisilta, kivoilta, aidoilta ihmisiltä, jotka eivät ota itseään turhan vakavasti. Käsitykseni molemmista muuttui myönteisemmäksi ohjelman myötä, koska aiemmin olen arvioinut heidät ulkomuodon perusteella.
Siis kuka helv. on Yaffa? Mitä se oikein tekee? Soitti muinoin bassoa Hanoi Rocksissa, ja jossain uudelleen lämmittelyvaiheen New York dollsissa, kuten noin pari tusinaa muutakin muusikkoa. Nykyään tekee jotain haukottavaa dokkaria teemalla.
Meeri Koutaniemi on vieläkin vähemmän mitään. Kun muijalle tulee ikää lisää ja läskiä ja soppaa kaadetaan vähän viinaa ja huumeita lisää niin tuokin imelyys loppuun ennen kuin se oikein alkoikaan.
Sehän on puhdas silkka sattuma että taiteilijan tyyli muistuttaa jonkun toisen erittäin kuuluisan taiteilijan tyyliä. Puhdas silkka sattuma.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on puhdas silkka sattuma että taiteilijan tyyli muistuttaa jonkun toisen erittäin kuuluisan taiteilijan tyyliä. Puhdas silkka sattuma.
Meeri on ihan kertonut medialle että ihailee Fridaa. Ei edes hän sitä salaile. Kertoi myös kuinka hänen mumminsa oli ihan Fridan näköinen ja kertoi, kuinka Fridasta on tullut iso inspiraatio hänelle.
En siis ymmärrä mitä dissattavaa tässä on. Hän pystyy kuitenkin julkisesti kertomaan sen.
Vierailija kirjoitti:
Siis kuka helv. on Yaffa? Mitä se oikein tekee? Soitti muinoin bassoa Hanoi Rocksissa, ja jossain uudelleen lämmittelyvaiheen New York dollsissa, kuten noin pari tusinaa muutakin muusikkoa. Nykyään tekee jotain haukottavaa dokkaria teemalla.
Meeri Koutaniemi on vieläkin vähemmän mitään. Kun muijalle tulee ikää lisää ja läskiä ja soppaa kaadetaan vähän viinaa ja huumeita lisää niin tuokin imelyys loppuun ennen kuin se oikein alkoikaan.
Sami on soittanut myös Pelle Miljoonassa, Hellacoptersissa (nyt), Mad Juanassa, Joan Jettin bändissä yms. Kannttaa päivittää sun tiedot. Mies on myös kirjoittanut useita kirjoja.
Koutaniemi on palkittu valokuvaaja.
Enpä usko että sun tai monen muun kyvyt riittäisi näistä mihiinkään tai että saisit ikinä Meerin tapaisen naisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin jakson äsken ja taidan olla ainoa, joka ajatteli itsestään selvästi, että Meerillä on permanentti. Netissä näkemissäni monissa kuvissa hän on sileähiuksisena. Mitä sitten, saahan sitä permanentin ottaa, miljoonat naiset käyvät permanentissa.
Oletko kuullut hiusten suorennuksesta? Jos esim. Lola Odusoka ei suorista hiuksiaan, hänellä on afro. Täsmälleen samanlaiset hiukset kuin Koutaniemellä vilahti jaksossa.
Helpompi pitää kiinni/ turbaanissa kuin suoristaa
Olen kuullut sekä afrosta että hiusten suoristamisesta, mutta harvemmin suomalaisilla on afroa.
Ei voi mitenkään olla miettimättä sitä, miten tasapainoinen ja seesteinen tämä pariskunta on verrattuna viime viikon Nordineihin!! Voi sitä säätöä ja sävellystä!!!
Tietysti hyökätään. Pakene, taistele, jää.
Onneksi Meeri itse ei välitä yhtään mitä muut hänestä ovat mieltä. Kävelee (kuvaannollisesti) vain väkijoukon yli ja jatkaa matkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikille teille, joiden mielestä Meeri on teennäinen: tunsin Meerin yli 10 vuotta sitten samojen kaveriporukoiden ansiosta, ja ihan samanlainen oli silloinkin. Hieman iän myötä olemus rauhoittunut, mutta kenenpä ei olisi. Samassa mimmissä pirskahtelevaa energiaa ja hassuttelua, rohkeita/hulluja valintoja sekä syvällinen, pohdiskeleva puoli. Oon aina tykännyt Meeristä, vaikka osa vanhoista kavereista tuntuu pitävän "liian erikoisena" tai mitä milloinkin. Kateellisia ovat, kun toinen uskaltaa elää oman näköistä elämää ja itse ei ainakaan ihan täysin. Oma elämäni on mahdollisimman kaukana Meeristä tällä hetkellä, mutta oon iloinen hänen puolestaan. Kaunis, rohkea sielu silloin ja nyt.
Saattoihan hän jo silloin olla harkitun teennäinen.
Keskivertoihmiset leimaavat persoonallisuudet ja individuaalit aina teennäisiksi. Minäkin olin monen mielestä teeskentelijä ja vedin roolia. Olen edelleen samanlainen oma itseni kaikkien näiden kymmenien vuosien jälkeen. Teeskentelen kai sitten läpi elämäni, ihan itsellenikin niin nukkuessa kuin valveilla, yötä päivää.
Mua kiusattiin kielenkäytöstä (luin paljon, käytin ”outoja” sanoja), pukeutumisesta (tykkäsin hameista ja mekoista, pitsistä), käyttäytymisestä (kohtelias). En onneton ymmärtänyt edes ryypätä ja tupakoida. Teeskentelyä siis kaikki tyynni. Ja jatkuu hamaan hautaan saakka.
Hauskinta, että omien sisaruten mielestä olen myös teeskentelijä. Tykkään kaikesta erikoisesta (heidän mielestään sinihomejuusto oli jo erikoista). Vanhempani naureskelivat kielenkäytölleni.
En nyt tähän tapaukseen puutu mutta joskus on niinkin että persoonalliset ja individuaalit pitävät joitakuita persoonallisia ja individuaaleja teennäisinä.
Ja joskus niin onkin.
Itse katsoin vasta pari päivää sitten jakson.
Enpä oikein tiedä... Joo kivaa chillailua ja boheemia meininkiä, mutta mitäs sitten muuta? Arvostan Koutaniemen töitä, mutta kyllähän se teennäiseltä vaan vaikuttaa. Ehkä mä oon sitten just niitä keskivertotyyppejä, joille se on vaan kaikin tavoin too much. Monessa kaupungissa on taidelukio tmv., joiden opiskelijoista puhutaan siten, että "xxx:läinen" - no hän todellakin on just tällainen. Samoja tyyppejä, jotka käy vain tietyissä baareissakin. Normaalit yökerhot ym. on liian maallista roskaa.
Mä en voi kuvitella Koutaniemeä samassa illanvietossa itseni kanssa. Jos näin nyt kävisikin, se varmaan katsoisi kuin halpaa makkaraa, kun en olisi taiteellinen tai mitään. Ehkä kulttuureista saataisiin vähän jutuntynkää, mutta eihän mulla olisi mitään hienoja ulkomaan sankaritarinoita kertoa. Jotenkin itseäni hieman ärsyttää hänessä myös tämä ihmeellinen jeesusjeesusjeesus-meininki, mutta sitten toisaalta taustalla on jotain ranttaliksi pistävää tyyppiä, joka pettää, ottaa ja lähtee. Minkä jälkeen sanoo, et no hei, mä en tuntenut oloani rakastetuksi, sellaista se on. Et joo, se siitä korkeasta moraalista, periaatteista ja maailmanparantamisesta.
Piti googlettaa hänen ikänsä, onkin vasta 30. Näyttää vanhemmalta. Seuraavaksi on Siskoissa.
Vierailija kirjoitti:
Wintersunin rumpali kirjoitti:
niin, Veitola saanut hommattu aitselleen taaas valtion rahoilla matkan Madeiralle vai missä ne asui, ällöttää nainen niin imelä ja teeskentelevä
näkee ettei ole kiinnostunut kuin itsestään
joku michael monroe voi ola jännä nähdä mutta michael on varmaan tarpeeksi älykäs kieltäytyäkseen marian vierailusta
Michael oli aiemmin toisen kanavan palveluksessa. Ehkä ensi kaudella tässäkin sarjassa. Olisi kiva nähdä hänen elämäänsä.
Muita toiveita Ville Valo, Tarja Nightwish, Armi Kuusela, Kivilahden naiset, se rättikaupan Susanna, Santapukit, Mentulat, Pizza Pekkarinen, se kapellimestari Lontoossa.
Ja ykkösunelmani, Heini Wathen perheineen.
Eikös Maria jo ollut Tarjan luona kylässä?
Tai joku siellä Etelä-Amerikassa sitä kävi katsomassa. Tuli telkkarista. Vai olisiko ollut Vofissa?
Oon työni kautta tavannut Meerin ohimennen ja tuossakin tilanteessa jakoi mielipiteitä kanssaihmisissä. Mutta itselleni jäi päällimmäisenä tunne, ettei ole sellainen joka katselisi muita nenänvartta pitkin. Ei varmaan ole tarvetta. On ehkä omaa tilaansa suojeleva, mut ei tullut mitenkään kuspiä vaikutelmaa, mikä suoraan joistakin taiteilijoista huokuu. Asiallisesti hoiti työnsä. Luonnossa kauniimpi ja sirompi kuin telkkarissa. Minun mielestä.
Mitähän et ymmärtänyt?