Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maria Veitola yökylässä: Sami Yaffa & Meeri Koutaniemi

Vierailija
01.03.2018 |

Keskustellaan täällä 😊

Kommentit (503)

Vierailija
461/503 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Let me get this straight: eli jos joku tykkää fiftarilookista ja hän on diggaillut Elvistä, niin hän kopioi Elvistä?

Ei voi pukeutua fiftariin, ellei automaattisesti kopioi jotakuta?

Ei voi pukeutua afrikkalaisiin/meksikolaisiin/mustalaisvaatteisiin ja diggailla jostain taiteilijasta, ilman että se olisi suoraan kopioitua?

Mä tykkään punkbändeistä ja mulla on ollut punkimpia vaatteita, mutten silti koe, että olisin yrittänyt kopioida jotakuta esiintyjää.

Frida Kahlo tuskin on ainut taiteilija, josta Meeri tykkää. Ehkä hän tykkää noista vaatteistakin. Sopiihan ne sille kuin nenä päähän.

Ja Prismassa ihmiset ostelee itselleen Kardashianin meikkejä. Miksei se ole kopioimista?

462/503 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

just näin ja kaunis on kun mikäkin!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/503 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi mitään, että Meeristä tulee kuva wannabe- taiteilijasta, sama tunne kuin esim. Johanna Oraksesta tulee.  Aivan kuin työt eivät riittäisi vaan kaiken olemuksessa, ympäristössä ja esim. haastatteluissa pitää huutaa: olen Taiteilija. 

Vierailija
464/503 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Let me get this straight: eli jos joku tykkää fiftarilookista ja hän on diggaillut Elvistä, niin hän kopioi Elvistä?

Ei voi pukeutua fiftariin, ellei automaattisesti kopioi jotakuta?

Ei voi pukeutua afrikkalaisiin/meksikolaisiin/mustalaisvaatteisiin ja diggailla jostain taiteilijasta, ilman että se olisi suoraan kopioitua?

Mä tykkään punkbändeistä ja mulla on ollut punkimpia vaatteita, mutten silti koe, että olisin yrittänyt kopioida jotakuta esiintyjää.

Frida Kahlo tuskin on ainut taiteilija, josta Meeri tykkää. Ehkä hän tykkää noista vaatteistakin. Sopiihan ne sille kuin nenä päähän.

Ja Prismassa ihmiset ostelee itselleen Kardashianin meikkejä. Miksei se ole kopioimista?

Kopioinnilla ja tyylin seuraamisella on eronsa. En jaksa alkaa analysoimaan kuinka ne eroavat toisistaan mutta niin vain on.

Etkö itse näe eroa siinä että joku pukeutuu fiftarityyliin vs haluaa näyttää Elvikseltä?

Onko siinä jotain negatiivista en ole oikea ihminen (kuka on?) sanomaan mutta kallistun minäkin ihmettelyn puolelle.

Vierailija
465/503 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi mitään, että Meeristä tulee kuva wannabe- taiteilijasta, sama tunne kuin esim. Johanna Oraksesta tulee.  Aivan kuin työt eivät riittäisi vaan kaiken olemuksessa, ympäristössä ja esim. haastatteluissa pitää huutaa: olen Taiteilija. 

Tämä juuri.

Vierailija
466/503 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille teille, joiden mielestä Meeri on teennäinen: tunsin Meerin yli 10 vuotta sitten samojen kaveriporukoiden ansiosta, ja ihan samanlainen oli silloinkin. Hieman iän myötä olemus rauhoittunut, mutta kenenpä ei olisi. Samassa mimmissä pirskahtelevaa energiaa ja hassuttelua, rohkeita/hulluja valintoja sekä syvällinen, pohdiskeleva puoli. Oon aina tykännyt Meeristä, vaikka osa vanhoista kavereista tuntuu pitävän "liian erikoisena" tai mitä milloinkin. Kateellisia ovat, kun toinen uskaltaa elää oman näköistä elämää ja itse ei ainakaan ihan täysin. Oma elämäni on mahdollisimman kaukana Meeristä tällä hetkellä, mutta oon iloinen hänen puolestaan. Kaunis, rohkea sielu silloin ja nyt.

Saattoihan hän jo silloin olla harkitun teennäinen.

Vierailija
467/503 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Meerin virallinen nimi nykyisin Meeri Yaffa?

Vierailija
468/503 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En huomannut että joku vastasikin tuohon jo. Anyway, selvästi yritetty kääntää totuus vituilleen vaikka yritit vastata että ''sori'' huomaa että sieltä paistaa tietty piikittely.

Olen täysin eri mieltä. Harvinaista tällä palstalla, joku myönsi heti erehtymisensä ja jopa oman alhaisuutensa. Ilman mitään piikkiä.

Minäkin olen joskus kysellyt tyhmiä ja sitten pyytänyt anteeksi erehdystä. Sitä alapeukkujen määrää! Tällä palstalla ei osata arvostaa asiaa, jota AINA pitäisi arvostaa. Sitä ei edes kaikki osaa livenäkään.

Vierailija
469/503 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kommentoi, että seiskytvuotias pappa käyttää yhä pillifarkkuja ja suttaa mustaa kajalia silmiinsä ennen kuin kehtaa mennä kadulle.. siis onko se 60-70 vuotias? Ajatelkaa miltä nää vanhat väsyneet rokkistarat näyttää kun ne pesee meikin pois, riisuu ne hörhelöt joihin ovat pukeutuneet yli 30 vuotta ja käyvät suihkussa ja tukka roikkuu märkänä päätä myöten?

Ikäisiltään äijiltä.

Ja periaatteessa se on ihan jees.

Olen vain niin onnellinen, että pystyin luopumaan ratsastushousujen käytöstä, vaikka aikoinaan vannoin että ne ovat paras malli enkä mitään muuta enää käytä.

Vierailija
470/503 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua kuinka täällä niin moni ei näe tuon Meeri Koutaniemen roolin läpi. Hän vaikutti minusta hyvin estyneeltä ja hänen puheensa -joka oli rasittavan teennäistä- oli sellaista tekotaiteellista soopaa. Ja mikä ärsyttää minua hänessä eniten on ne rätit ja karmeat lärät, joita hän AINA pitää päässään. Kuinka jotkut kehuvat hänen tukkaansa, kun ei siitä ikinä näy mitään?

Täällä on ihmisiä, jotka sanovat, että voikunihanat maisemat ja ihana pari. No, maisema ei ole mitenkään heidän ansiotaan. Katselin ohjelmaa parin junttituttavan kanssa, ja vaimo hoki juuri tuota samaa: voikunihanapari! Eli tämä taitaa olla junttien oma juttu. 

En voisi ikinä mennä yhteen miehen kanssa, jolla on tuollaiset hampaat (minua ei kiinnosta hänen musiikkitaustansa) ja ne HIRVEÄT lippalakit (häpeän vieläkin sitä Anthony Bourdainin ohjelmaa, jossa hän esiinty siinä karmeassa lätsässä). 

Vierailija
471/503 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastunut, harmoninen pari. Sopivat toisilleen, melkein voisi sanoa sielunkumppaneita. Täällä negatiivisia kommentteja heittelevät ovat kateellisia pikkusieluja, pahaa täytyy löytää toisten onnesta vaikka väkisin.

Vierailija
472/503 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäpä kerron: hänessä on romaniverta.

Ei taida pitää paikkaansa, tarkistapa lähteesi.

Tieto löytyy MeNaisten artikkelista 13.4.2013. On luettavissa netistä.

Vierailija
473/503 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana pari. Selvästi näkyy keskinäinen rauha ja kumppanuus. Kumpa minäkin saisin tuommoisen suhteen. Mitä tulee Koutaniemeen, kaunis ja mielenkiintoinen nuori nainen. Olisi kiva tutustua tarkemmin. Syvä rauha itseensä ja ympäristöönsä, sitä tavoittelen itsekkin.

Vierailija
474/503 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arghhh kirjoitti:

Tästä keskustelusta niin hohkaa läpi järkyttävä ymmärrättömyys, typeryyttä maailmaa ja muita ihmisiä kohtaan. Teidän takianne ihmisiä vieläkin kiusataan.

Niin monet ovat niin kaukana omasta ihmisyydestä ja luonnosta että pitää sitten olla katellinen tai vähätellä tämän naisen upeita viisauksia!

Kun olet rauhallinen, mutkaton ja ajattelevainen niin heti olet silmätikkuna.

Ymmärtäkää että kiusatulla ihmisellä kasvaa jättimäinen panssari. Ette voi kuvitellakkaan mikä helvetti käy läpi.

Eikö todellakaan heru ymmärrystä tietyille elämänvalinnoille tai käyttättymiselle?

Alapeukuttakaa joukolla jos se saa teidät tuntemasn tärkeiksi tai sillä että voitte jonkun kukistaa.

Mitä vaahtoat siellä, ei täällä ketään kiusattuja kiusaa, mutta enpä jaksa uskoa että toi Meeri on koulukiusattu ollut, joku samassa koulussa ollut jo sanoi että oli suosittu ja kaikenmaailman oppilastoiminnassa mukana, ei kuulosta kovin ahdistuneelta ja kiusatulta.

Vaikuttaa naiselta joka esittää roolia ja etsii itselleen elämäntarinaa, koska haluaisi olla suuri taiteilija esim kuin frida kahlo, mutta on itse elänyt etuoikeutettua ja helppoa elämää, joten etsii tragedioita maailmalta.

En tiedä, jotenkin vielä kovin raakile ihmisenä, vaikutti mun silmään ja korvaan vain "kakaralta" jolla on rooli.

No huhhuh mitä tekstiä. Yhtäkkiä pitäisi uskoa yhden palstalaisen kommenttia siitä että häntä ei ole kiusattu. Tiedät varmaan että nettiin voi kuka tahansa kirjoittaa ja vähätellä toisten kokemuksia anonyymisti. Eiköhän Meeri tiedä itse sen onko häntä koulukiusattu vai ei. Ja PS. Kaikki ei tule julkisuuteen kertoen kuinka on koulukiusattuja, mutta jotkut ovat ja joillekkin ne jättävät syvät arvet. Ihme ettei sitä saada loppumaan kun täälläkin yritetään vähätellä.

En tietenkään usko kaikkea mitä netssä kirjotetaan, mutta jostain syystä se kommentti kyllä vaikutti ihan uskottavalta että tämä meeri on ollut oppilastoimikunnassa, suosittu ja rikkaan perheen lapsi. Siltä se juuri vaikuttaakin, tuon ottamansa hippiroolin takaa. Kyllä mulla ihmistuntemusta on senverran että uskon ennemmin tuohon, kuin että hänellä kovin rankkaa olisi lapsena ollut koulussa. 

Etsii selvästi itseään eikä ole löytänyt, haluaisi omata rankan menneisyyden kuten vaikka frida kahlo, joka eli vaikean elämän. Ja onhan tolla selvästi ollut varaa matkustella ja ties mitä, ei ole kokenut vaikeuksia omassa elämässään, vaikein taitaa olla se neljä vuotta kestänyt ihmissuhde josta puhui, eikä sekään kuulostanut vaikeelta.

Esittää aivan turhaan tuhkimon roolia, kun näkyy läpi että on aina ollut etuoikeutettu ja "lellitty" kuitenkin. Olen varma tästä käytöksen perusteella.

Niin ja tämä etuoikeutettu ja lellitty lähtee toistamiseen kaiken maailman el salvadoriin ja somalian kaltaisiin "persläpimaihin" kuvaamaan niiden kuvottavia vankilaoloja, vain sen takia jotta sinä rakas vauva palstan lukija saat aiheen kirjoittaa sieltä mukavan olohuoneesi sohvalta, että miten "hyväosainen ja lellitty se Meeri on". Minä en lähtis mistään hinnasta noiden maiden vankiloihin, etkä lähtisi sinäkään. Meistä ei nimittäin olisi siihen. Eli jatketaan edelleenkin vaan perse sohvalla leviten täällä vauva palstalla viihtymistä kun sen osaamme parhaiten. Muut saavat hoitaa sitten tuon ikävän käytännön tekemisen meidänkin puolesta.

Ehkä sinulla on tietoa ovatko Meerin kuvat auttaneet jotenkin noita ympärileikattuja tyttöjä, hiv-positiivisia transihmisiä ja mitä noita hänen kuvaamiaan muita nyt onkaan?

Asioiden muuttuminen edellyttää, että ne tiedostetaan. Siinä Meerin kuvat varmasti auttavat. Tiedon levittämisessä.

Ai näin internetin aikakautena ihmiset eivät saisi tietoa asioista ilman Meerin kuvia :D

Mitä sen tiedon saamisen jälkeen tapahtuu? Muuta kuin kauhistelua?

Vierailija
475/503 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin jakson äsken ja taidan olla ainoa, joka ajatteli itsestään selvästi, että Meerillä on permanentti. Netissä näkemissäni monissa kuvissa hän on sileähiuksisena. Mitä sitten, saahan sitä permanentin ottaa, miljoonat naiset käyvät permanentissa.

Oletko kuullut hiusten suorennuksesta? Jos esim. Lola Odusoka ei suorista hiuksiaan, hänellä on afro. Täsmälleen samanlaiset hiukset kuin Koutaniemellä vilahti jaksossa.

Helpompi pitää kiinni/ turbaanissa kuin suoristaa

Vierailija
476/503 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan vertailun vuoksi: jos Koutaniemi olisi perusmimmin näköinen, pukeutuisi perusfarkkuihin ja virttyneeseen T-paitaan, asuisi duunarimiehensä kanssa Kontulassa ja kuvaisi lähiöperheiden rahattomuuden, perheväkivallan ja toivottomuuden rosoisia kasvoja, kiinnostaisiko ketään? Vaikka kuvat olisivat kuinka upeita ja puhuttelevia tuskin valtamediat hehkuttaisivat. Kauneus ja brändätty kauheus avaa monia ovia.

Vierailija
477/503 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kommentteja lukiessa tulee mieleen miten itse ilkimys julmia juoninen nauraa matkalla pankkiin ja pohtii kuumeisesti garderoobilleen sponssaajaa seuraavaa venlagaalaa varten. ”Vauva-palsta, teitä varten tätä tehään!”

Vierailija
478/503 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan vertailun vuoksi: jos Koutaniemi olisi perusmimmin näköinen, pukeutuisi perusfarkkuihin ja virttyneeseen T-paitaan, asuisi duunarimiehensä kanssa Kontulassa ja kuvaisi lähiöperheiden rahattomuuden, perheväkivallan ja toivottomuuden rosoisia kasvoja, kiinnostaisiko ketään? Vaikka kuvat olisivat kuinka upeita ja puhuttelevia tuskin valtamediat hehkuttaisivat. Kauneus ja brändätty kauheus avaa monia ovia.

Ninpä. Nykyaika on aivan kamalan pinnallista, kaikki on vain pintaa ja miltä mikin näyttää. Millään aidolla ei ole mitään jakoa. Tuo brändätty kauheus on mielestäni hyvä termi kuvaamaan asiaa. Pahuus ja kauheus on jossain sopivasti kaukana, jotta meidän ei tarvitse tehdä mitään sille, tai paremminkin se on sellaista, mille me emme voi tehdä mitään. Asiaa kauhistelemalla meille kuitenkin tulee sopivasti "olen hyvä ihminen" olo, ja jos joku poikkipuolisen huomion esittää, niin hänet voidaan mitätöidä ihmettelemällä miten sydämetön huomion esittäjä on.

Vierailija
479/503 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua kuinka täällä niin moni ei näe tuon Meeri Koutaniemen roolin läpi. Hän vaikutti minusta hyvin estyneeltä ja hänen puheensa -joka oli rasittavan teennäistä- oli sellaista tekotaiteellista soopaa. Ja mikä ärsyttää minua hänessä eniten on ne rätit ja karmeat lärät, joita hän AINA pitää päässään. Kuinka jotkut kehuvat hänen tukkaansa, kun ei siitä ikinä näy mitään?

Täällä on ihmisiä, jotka sanovat, että voikunihanat maisemat ja ihana pari. No, maisema ei ole mitenkään heidän ansiotaan. Katselin ohjelmaa parin junttituttavan kanssa, ja vaimo hoki juuri tuota samaa: voikunihanapari! Eli tämä taitaa olla junttien oma juttu. 

En voisi ikinä mennä yhteen miehen kanssa, jolla on tuollaiset hampaat (minua ei kiinnosta hänen musiikkitaustansa) ja ne HIRVEÄT lippalakit (häpeän vieläkin sitä Anthony Bourdainin ohjelmaa, jossa hän esiinty siinä karmeassa lätsässä). 

Minäkään en tajua tätä hehkutusta, siis tuosta jaksosta. Oli ensimmäinen kerta kun jätin Marian yökylässä -ohjelman kesken. Niin tylsä jakso oli. Krooh...

Vierailija
480/503 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ninpä. Nykyaika on aivan kamalan pinnallista, kaikki on vain pintaa ja miltä mikin näyttää. Millään aidolla ei ole mitään jakoa. Tuo brändätty kauheus on mielestäni hyvä termi kuvaamaan asiaa. Pahuus ja kauheus on jossain sopivasti kaukana, jotta meidän ei tarvitse tehdä mitään sille, tai paremminkin se on sellaista, mille me emme voi tehdä mitään. Asiaa kauhistelemalla meille kuitenkin tulee sopivasti "olen hyvä ihminen" olo, ja jos joku poikkipuolisen huomion esittää, niin hänet voidaan mitätöidä ihmettelemällä miten sydämetön huomion esittäjä on.

Täh?