25v mielialalääkkeitä - neljä vuotta ilman. Kysyttävää?
Täällä näitä vastailijoita aina riittää. Tässä aihe, josta omakohtaista kokemusta. Jos on kysymys mielessä, johon tiedän vastauksen, siihen vastaan.
Vastaukset perustuvat vain omakohtaiseen kokemukseen, eivät yleisiin mielipiteisiin/näyttöihin asiasta.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
onko sun mielestä psykiatria "kusetusta" jos on niin kerro laajemmin.
Ei se sitä varmaankaan ole, mutta luulen tietäväni miksi näin tunnut itse ajattelevan. Jotkut oireet näiden diagnoosien takana saattaisivat olla joskus muutoinkin selitettävissä - esimerkiksi luonteenpiirtein. Eivätkä tunnetilat aina ole oire jostain mielensairaudesta/häiriöstä.
Jäikö mielialalääkkeiden käytöstä mielestäsi pysyviä vaikutuksia, lääkkeiden lopettamisen jälkeenkin esim. latistunut tunne-elämä loppuiäksi tai muita haittoja?
Miten olet ottanut lääkkeiden lopettamisen jälkeen hallintaan asiat, joiden tähden lääkkeitä aloit alun perin syödä? Miten siis hallitset nykyisin ahdistuksesi ym., kun lääkkeet ei enää ole bufferoimassa ajatuksia?
onko sun mielestä psykiatrien lääketeollisuus kusetusta?
Haluan sanoa että arvostan sinua suuresti. Kaikkea hyvää!
Minäkin haluan sanoa että arvostan sinua. Näin mt-ongelmaisena se tuntuu välillä pahalta kun joka suunnasta painostetaan niihin lääkkeisiin, eikä koe että on valmis ottamaan niihin liittyviä riskejä. Puolin tai toisin olen kokenut sekä syyllisyyttä käytöstä sekä käyttämättä jättämisestä. En ole lääkkeillä tällä hetkellä vaan suostutellut hoitotahoani vain antamaan minulle aikaa. Ja jo pelkästään muutamassa kuukaudessa olen kokenut paljon positiivisia muutoksia, mutta pelkään että sekään ei ole tarpeeksi niille jotka minua hoitavat. Päivä kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Jäikö mielialalääkkeiden käytöstä mielestäsi pysyviä vaikutuksia, lääkkeiden lopettamisen jälkeenkin esim. latistunut tunne-elämä loppuiäksi tai muita haittoja?
Miten olet ottanut lääkkeiden lopettamisen jälkeen hallintaan asiat, joiden tähden lääkkeitä aloit alun perin syödä? Miten siis hallitset nykyisin ahdistuksesi ym., kun lääkkeet ei enää ole bufferoimassa ajatuksia?
1. Voi olla, että muisti olisi parempi ilman tätä lääkehistoriaa.
2. Lepäilen sängyssä, kun ahdistaa ja yritän olla mitään miettimättä. Välillä kova paikka masennuksen kanssa, mutta kyllä siitä ylitse on päässyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en pysty vieroittumaan venflaxinista..minusta tulee agressiivinen hullu.
Nyt 5 vuotta 150 mg /päivä. käyn töissä..mutta asia harmittaaSamoin. Ne sähköiskut päässä ovat jotakin aivan hirveää! Neuvo kaikille: älkää aloittako Venlaa koskaan :(
Olen samaa mieltä. Sanoisin kaikille, että älkää aloittako venlafaksiinia ikinä! En suosittele kyseistä lääkettä kenellekään.
Söin itse venlaa 10 vuotta ja viime syksynä lopulta sain pyristeltyä itseni eroon siitä. Nyt oloni on ihan erilainen: tasaisempi, tunnen olevani enemmän minä. Venlafaksiinin aikana harrastin ties mitä älytöntä sekoilua, tein lyhytnäköisiä päätöksiä, suutuin helposti jne. Olen alkanut epäillä, että venlafaksiini vaikutti käytökseeni epäsuotuisalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Saitko tilalle kilpparilääkkeet?
En saanut. Kilpirauhasen vajaatoimintaan lääkitys on aloitettu 18 vuotta sitten. Eri sairaudet.
Vierailija kirjoitti:
Lihoitko lääkkeistä?
En lihonut, mutta kissalleni määrättiin Remeron-lääkitys ruokahalua parantamaan ja se ruokahalu oli aivan mieletön sen aikaan. Näytti siltä, että mikään määrä ruokaa ei riittänyt.
onko sun mielestä psykiatria "kusetusta" jos on niin kerro laajemmin.