Mitä kumppanisi tapaa et ymmärrä?
Oma mies käy joka aamu KYLMÄSSÄ SUIHKUSSA, siis en voi ymmärtää :D Muutenkin nämä pakkaset ja kämppä jossa lisäksi vetää. Meinaan itse jäätyä jo kuuman suihkun jälkeen kun poistun kylppäristä.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Mies puhuttelee robotti-imuriamme "rouvana" Juttelee sille usein "Minnekäs se rouva nyt on matkalla"
"Rouva on hyvä ja menee nyt lataukseen"
"Ei sinne rouva, aivan väärä suunta"
"Eikö rouva meinaa päästä siitä kynnyksen yli"
No, minusta tämä on ihan suloista, olen vaan miettinyt mitä naapurit ajattelevat jos kuulevat nämä kommentit ja ajattelevat tietysti että mies puhuu minulle :D
Ihana! :D
Käsien kuivaamisen jälkeen pyyhe pitää kuljettaa mitä ihmeellisimpiin paikkoihin. Ikinä ei laita sitä takaisin paikalleen ja sitten saa kastella puoli kämppää kun etsii pyyhettä ja en muista vaihtaa tuota joka päivä kun se seilaa ties missä. Ennen keittiöremonttia otin ja naulasin keittiöpyyhkeen kiinni tasoon :D
Wc-paperirullan laitto väärinpäin telineeseen, joudun aina kääntämään sen 😭
Rakastan häntä silti♥️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies puhuttelee robotti-imuriamme "rouvana" Juttelee sille usein "Minnekäs se rouva nyt on matkalla"
"Rouva on hyvä ja menee nyt lataukseen"
"Ei sinne rouva, aivan väärä suunta"
"Eikö rouva meinaa päästä siitä kynnyksen yli"
No, minusta tämä on ihan suloista, olen vaan miettinyt mitä naapurit ajattelevat jos kuulevat nämä kommentit ja ajattelevat tietysti että mies puhuu minulle :D
:DDD Täytyy myöntää että ihmettelisin jos kuulisin naapurista kommentin "eikö rouva meinaa päästä siitä kynnyksen yli" jos kyseessä on ihan liikuntakykyinen ihminen ja alle 100-vuotias.
Minä ihmettelisin enemmän jos kuulisin "Rouva on hyvä ja menee nyt lataukseen" :,D
Vierailija kirjoitti:
Kun soittaa jotain virallisia puheluita, esim. johonkin laskuihin tai töihin liittyen niin menee vessaan puhumaan "ettei naapurit kuule" olen yrittänyt selittää että siellä vessassa se kaikuu kaikkein parhaiten naapuriin, mutta ei usko :D Enkä sikäli myöskään usko että naapurin Penaa kiinnostaa se, siirtääkö mies jonkun laskun eräpäivää tai solmii uutta sähkösopimusta.
Seksipuheluita se soittelee sinulta salaa. Ja epäilen että naapurin Penaa todellakin kiinnostaa!
Tässä kymmenen yhdessäolovuoden aikana on alkanut kyrsiä miehen "no?". Eli kun ollaan samassa tilassa, kumpainenkin touhutaan omiamme, mies vaikka koneella ja minä neulon ja katson telkkaa. Kohta kuuluu "no?". Olen oppinut automaattisesti vastaamaan että "mm.". Ja tätä varmistelua tulee siinä pitkin, pahimmillaan 5min välein. Joo, onhan se jollain tapaa hellyttävää, että mies haluaa siinä huomion että ollaanko tässä yhdessä tai jotain. Mutta huippu kyrsivää se on silloin, kun yrittää keskittyä lukemiseen, ja toinen keskeyttää ajatukset koko ajan "no? no? no?" tulee tasaisesti. :D
Myös minä ihmettelen torkutusta. Itse nousen saman tien ylös herätyksen soidessa.
Mieheni käy noin kerran kuukaudessa pesemässä auton ja tämän jälkeen jättää pesurätit ym. pesuhuoneeseen likoamaan vähintään viikoksi. Tälläkin hetkellä on rätit likoamassa...
Hän jättää tyhjiä pakkauksia (esimerkiksi mehutölkit, leipäpussit, kissan märkäruokalaatikot) pitkin asuntoa eikä laita niitä roskiin/keräykseen vaikka roskakori tai keräysastia olisi aivan vieressä. Hän ei ole laiska ja siivoaa ne kyllä lopulta (ehkä viikkojen kuluttua). Jos huomautan asiasta, niin hän kyllä siivoaa ne nopeasti. Harvemmin enää huomauttelen asiasta vaan siivoan hänen jälkensä itse.
Hän jättää eväsrasiat töihin ja tuo ne usein homeisina takaisin kotiin.
Aamulla kun herään pystyyn jäljittämään missä mies on ollut ja mitä tehnyt. Karkkia syöty.. paketti ja kääreet yhdessä kasassa. Pähkinöitä pitkin lattioita, ruokaa lautaset ym niillä mailla missä syöty. Eikä siinä mitään. Eniten ärsyttää kun ei ymmärrä että vauva on vauva ja herää aamulla aikaisin leikkimään.
Vierailija kirjoitti:
Kun suihkussa miehen sampoo loppuu, hän hakee sinne uuden pullon mutta ei vie tyhjentynyttä pois.
Ihan oikeesti, mikä siinä on niin vaikeaa? Miksi hän kuvittelee, että tyhjän purnukan poisvieminen on jonkun muun hommaa?
Tämä on niiiin ärsyttävää! Kun jokin purkki tyhjenee, se viskataan samalla pois kun tuodaan uusi tilalle. Meillä on miehen kanssa käytössä eri shampoot ja hammastahnat. Vessassa pyöri pahimmillaan kolmet tyhjät hammastahnatuubit mieheltä. Ja vessassa on roskis heti vieressä. Suihkussa mies saattaa yrittää puristaa tyhjästä shampoopullosta, tuhista että miksi tämä on täällä, ja ottaa sitten siitä täydestä purkista. Eikä vie vieläkään tyhjää purkkia pois. Joo, joskus voi unohtua itse kullakin, mutta että kun melkein aina näin niin... Että huoh.
Vierailija kirjoitti:
Tässä kymmenen yhdessäolovuoden aikana on alkanut kyrsiä miehen "no?". Eli kun ollaan samassa tilassa, kumpainenkin touhutaan omiamme, mies vaikka koneella ja minä neulon ja katson telkkaa. Kohta kuuluu "no?". Olen oppinut automaattisesti vastaamaan että "mm.". Ja tätä varmistelua tulee siinä pitkin, pahimmillaan 5min välein. Joo, onhan se jollain tapaa hellyttävää, että mies haluaa siinä huomion että ollaanko tässä yhdessä tai jotain. Mutta huippu kyrsivää se on silloin, kun yrittää keskittyä lukemiseen, ja toinen keskeyttää ajatukset koko ajan "no? no? no?" tulee tasaisesti. :D
No voi jestas, "kommenttisi julkaistaan hyväksynnän jälkeen", eli ei koskaan... täytyy muuttaa sanamuotoja.
Kirjoitin että olisin itse jo heittänyt miestä kirjalla :D
"No?"
"Ole nyt jo HILJAA!!"
Täälläkin mies harrastaa tyhjien pullojen, purkkien ym. jättämistä pöydälle... Siinä ne pyörivät viikkotolkulla, ennen kuin sanon asiasta. Paras on tyhjän vessapaperiputkilon roskiseen laittamatta jättäminen: hän laittaa sen pesukoneen tai lavuaarin päälle ja siinä se nököttää niin kauan että sanon tai laitan sen itse vessan roskiin. Ja jos paperi loppuu rullasta kun hän istuu pöntöllä, niin silloin roskis on kaikista lähimpänä.
Tämän olen kuitenkin opettanut hänelle: jos vessapaperi on loppunut tai loppumassa, niin siihen tilalle laitetaan uusi tai se uusi laitetaan pesukoneen päälle. Väsyi varmaan siihen, että kotona luotan että paperia riittää telineessä, ja välillä jouduin hänelle huutamaan vessasta että toisi minulle paperia. Julkisilla paikoilla kuitenkin tarkistan ennen istumista, että paperia on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että maitopurkin pohjalle jätetään puoli teelusikallista maitoa, leikkelerasiaan 1/4 osa leikkelettä, lasagnevuoan pohjalle ruokalusikallinen lasagnea jne. Ilmeisesti olisi ylivoimaista heittää se rasia/purkki roskikseen/vuoka likoamaan ja näin siltä voi välttyä "no siellä oli vielä"
En kuitenkaan muita miinuksia hänestä keksi niin ehkä voin elää tämän asian kanssa :) Muuten kyllä tekee kotitöitä ja siivoaa siinä missä minäkin.
Minä teen ihan samaa jääkaapiss olevien juttujen kanssa. Ja mies taas vessapaperin.
Minä taas en ymmärrä sitä miksi mies on jo tyyliin edellisenä iltana viidessä minuutissa lähtövalmiina, jos johonkin olemme vaikka seuraavana päivänä lähdössä. Ja aamulla pitäisi päästä lähtemään hetisamantien. Toki säntillisyys on ihan ok, mutta itse taas olen sellainen haahuilija-taivaanrannanmaalari, joka aloitti lähtöön valmistautumisen ehkä puolta tuntia ennen lähtöä. Sanomattakin selvää, että tämä aiheutti alkuaikoina riitoja, nykyään mies hienotunteisesti on kertomatt että vituttaa mateluni ja malttaa odottaa pidempään ja minä taas olen hieman nopeuttanut lähtörutiinejani.
Toinen mitä en ymmärrä on pyolityhjien koneellisten pesu, siis pyykit tai tiskit. Ja ilman mitään syytä, eli ei ole pyykissä mitään sellaista mikä välttämättä pitää saada heti pestyä.
Ai kamala, meillä on ihan sama asetelma. Mulle pakkaaminen on jotenkin hyvin vastenmielistä hommaa, ja kertakaikkiaan paljon helpompaa sitten vähän lähdön alla, kun saa kaiken pakattua kerralla eikä tarvi miettiä että mitä tarvii vielä esim. aamutoimiin. Aikalailla reissuun kuin reissuun lähtö niin pakkaan omat ja lapsemme kamat puolessa tunnissa.
Kyllä olemme riidelleet jo aikamme tästä aiheesta, kun miehen mielestä pitäis olla hyvissä ajoin (=edellisenä päivänä) kaikki valmiina. Nykyään vaan mulkoillaan toisiamme merkitsevästi, sillain läpällä, kun mies ehdottaa edellisenä päivänä että pitäiskö alkaa jo pakkailla viilonloppureissua varten. Pakatkoon omansa, minä pakkaan aamulla loput. :D
Sitä, että kun hän tekee käsitiskin, niin jättää sitten kuitenkin lavuaarin ryönäsihtiin kaiken ruokamoskan eikä todellakaan pese allasta. Roiskeetkin pyyhkii vain pöytälevyltä mutta ei välitilasta. Miksei voi vaan viedä loppuun sitä hommaa?!
Enkä mää voi tuosta alkaa sanomaan mitään kun kiva että tiskaa, mutta jumalauta.
Niin ja edelliseen (tiskiasiaan) vielä jatkoa, että ennen mussa aiheutti samanlaista ärtymystä myös vessan lavuaarissa pienenpienet partakarvat ja hammastahnaroiskeet, puhumattakaan vesiroiskeista koko tasolla. Mutta testasin varsin tuossa eräänä päivänä jakkaran kanssa että miltä maailma näyttää hänen silmien tasoltaan, eli melkein 40cm korkeammalta kuin mistä minä näen, niin eihän sieltä korkeuksista todellakaan erota edes noita pikkulikoja.
Voi olla ihan tällaiset käytännön syytkin joskus erilaisten tapojen takana. Mutta kyllä ne keittiön altaan ruoanrippeet pitäis silti nähdä, huoh...
Käsillä puhuminen niin että tavarat lentelevät pöydiltä kun huitoo :D Varsinkin kun innostuu jostain niin otan parin metrin turvavälin.
Vierailija kirjoitti:
Kuuman suihkun jälkeen palelee, tietysti. Kesäkuumalla pitää ottaa kuuma suihku, se viilentää.
Liittyy pintaverenkiertoon, en nyt käy selittämään tarkemmin, mutta näin se vaan on
Villasukat jalassa nukkuen sisäelimet pysyvät viileämpänä myös kesällä joten unen laatu on parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun suihkussa miehen sampoo loppuu, hän hakee sinne uuden pullon mutta ei vie tyhjentynyttä pois.
Ihan oikeesti, mikä siinä on niin vaikeaa? Miksi hän kuvittelee, että tyhjän purnukan poisvieminen on jonkun muun hommaa?
Tämä on niiiin ärsyttävää! Kun jokin purkki tyhjenee, se viskataan samalla pois kun tuodaan uusi tilalle. Meillä on miehen kanssa käytössä eri shampoot ja hammastahnat. Vessassa pyöri pahimmillaan kolmet tyhjät hammastahnatuubit mieheltä. Ja vessassa on roskis heti vieressä. Suihkussa mies saattaa yrittää puristaa tyhjästä shampoopullosta, tuhista että miksi tämä on täällä, ja ottaa sitten siitä täydestä purkista. Eikä vie vieläkään tyhjää purkkia pois. Joo, joskus voi unohtua itse kullakin, mutta että kun melkein aina näin niin... Että huoh.
Kuvaile minulle se konkreettinen ongelma mikä tuosta seuraa? Vai onko kyse vain omasta tarpeestasi hallita tilaa? Miehen tapa nyt sattuu olemaan tuo ja se sinun tulee ottaa huomioon kuten muutkin hänen tapansa. Hän sietää samaan tapaan sinunkin tekemisesi ja niistä numeroa tekemättä. Tuskin se tyhjä pakkaus uhkaa maailmaa mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvaile minulle se konkreettinen ongelma mikä tuosta seuraa? Vai onko kyse vain omasta tarpeestasi hallita tilaa? Miehen tapa nyt sattuu olemaan tuo ja se sinun tulee ottaa huomioon kuten muutkin hänen tapansa. Hän sietää samaan tapaan sinunkin tekemisesi ja niistä numeroa tekemättä. Tuskin se tyhjä pakkaus uhkaa maailmaa mitenkään.
En ole lainaamasi kirjoittaja, mutta mitähän mahtaisi tapahtua, jos mies asuisi yksin? Eivät ne tyhjät purkit itsestään kävele roskikseen, tai kompostoidu siellä kylpyhuoneessa kun vain tarpeeksi kauan odottaa.
No OMG äksdee!