Mitä kumppanisi tapaa et ymmärrä?
Oma mies käy joka aamu KYLMÄSSÄ SUIHKUSSA, siis en voi ymmärtää :D Muutenkin nämä pakkaset ja kämppä jossa lisäksi vetää. Meinaan itse jäätyä jo kuuman suihkun jälkeen kun poistun kylppäristä.
Kommentit (74)
30v kaikki on ollut hukassa koko ajan: lompakko, avaimet, työavaimet, kotiavaimet, kännykkä, vaatteet jne jne. Mutta vieläkään ei ole tullut mieleen, että jos tavarat laittaisi omille paikoilleen, ne löytyisi helpommin, kun niitä taas tarvii. 20v jaksoin toimia etsintäpartiona ja paikalleen laittajana, nykyään hymähdän, kun paniikinomainen penkominen alkaa. Nyt on vuoden verran ollut yksi duunin tärkeä muistitikku hukassa...
Leivänmurusten, juustorippeiden ja voitahrojen ruokapöydälle unohtaminen. Olen ehkä kerran todistanut hänen pyyhkivän pöydän hänen entisessä poikamieskämpässään, yhteisessä kodissa en kertaakaan.
Mielummin valittaa kylmästä kuin pukee lämpimästi.
Miehellä on tapana jättää tyhjä vessapaperirulla pöntön vasemmalla puolella olevaan telineeseen, vaikka uusia rullia on valmiina säilytysrasiassa pöntön oikealla puolella siten, että molempiin ylettyy siinä pöntöllä istuessaan.
Siinäpä se oli, ehkä voin elää tämän kanssa :D
Se ettei hän viitsi pedata sänkyä ennen kuin rojahtaa siihen päivävaatteissa lepäilemään.
Vierailija kirjoitti:
Se, että maitopurkin pohjalle jätetään puoli teelusikallista maitoa, leikkelerasiaan 1/4 osa leikkelettä, lasagnevuoan pohjalle ruokalusikallinen lasagnea jne. Ilmeisesti olisi ylivoimaista heittää se rasia/purkki roskikseen/vuoka likoamaan ja näin siltä voi välttyä "no siellä oli vielä"
En kuitenkaan muita miinuksia hänestä keksi niin ehkä voin elää tämän asian kanssa :) Muuten kyllä tekee kotitöitä ja siivoaa siinä missä minäkin.
Mun teini tekee tätä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun suihkussa miehen sampoo loppuu, hän hakee sinne uuden pullon mutta ei vie tyhjentynyttä pois.
Ihan oikeesti, mikä siinä on niin vaikeaa? Miksi hän kuvittelee, että tyhjän purnukan poisvieminen on jonkun muun hommaa?
Tämä on niiiin ärsyttävää! Kun jokin purkki tyhjenee, se viskataan samalla pois kun tuodaan uusi tilalle. Meillä on miehen kanssa käytössä eri shampoot ja hammastahnat. Vessassa pyöri pahimmillaan kolmet tyhjät hammastahnatuubit mieheltä. Ja vessassa on roskis heti vieressä. Suihkussa mies saattaa yrittää puristaa tyhjästä shampoopullosta, tuhista että miksi tämä on täällä, ja ottaa sitten siitä täydestä purkista. Eikä vie vieläkään tyhjää purkkia pois. Joo, joskus voi unohtua itse kullakin, mutta että kun melkein aina näin niin... Että huoh.
Kuvaile minulle se konkreettinen ongelma mikä tuosta seuraa? Vai onko kyse vain omasta tarpeestasi hallita tilaa? Miehen tapa nyt sattuu olemaan tuo ja se sinun tulee ottaa huomioon kuten muutkin hänen tapansa. Hän sietää samaan tapaan sinunkin tekemisesi ja niistä numeroa tekemättä. Tuskin se tyhjä pakkaus uhkaa maailmaa mitenkään.
Tahdot siis sanoa että tyhjät purkit ja purnukat ovat miehen tapa ilmaista itseään ja että hän nauttii siitä? Kun samalla vaivalla voisi heittää vanhan pois kun uusi tuodaan tilalle. Eihän kukaan ole väittänyt, että tuohon maailma kaatuisi tai tulisi ero tai edes riitä, olipahan vaan vastaus otsikon kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Tässä kymmenen yhdessäolovuoden aikana on alkanut kyrsiä miehen "no?". Eli kun ollaan samassa tilassa, kumpainenkin touhutaan omiamme, mies vaikka koneella ja minä neulon ja katson telkkaa. Kohta kuuluu "no?". Olen oppinut automaattisesti vastaamaan että "mm.". Ja tätä varmistelua tulee siinä pitkin, pahimmillaan 5min välein. Joo, onhan se jollain tapaa hellyttävää, että mies haluaa siinä huomion että ollaanko tässä yhdessä tai jotain. Mutta huippu kyrsivää se on silloin, kun yrittää keskittyä lukemiseen, ja toinen keskeyttää ajatukset koko ajan "no? no? no?" tulee tasaisesti. :D
Joo, ja sitten itsellä ukkeli kysyy heti sekunnin perään kysyttyään jotain asiaa silleen ärsyttävällä äänellä (turhautuneena) - "HÄH?"
Usvaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä kymmenen yhdessäolovuoden aikana on alkanut kyrsiä miehen "no?". Eli kun ollaan samassa tilassa, kumpainenkin touhutaan omiamme, mies vaikka koneella ja minä neulon ja katson telkkaa. Kohta kuuluu "no?". Olen oppinut automaattisesti vastaamaan että "mm.". Ja tätä varmistelua tulee siinä pitkin, pahimmillaan 5min välein. Joo, onhan se jollain tapaa hellyttävää, että mies haluaa siinä huomion että ollaanko tässä yhdessä tai jotain. Mutta huippu kyrsivää se on silloin, kun yrittää keskittyä lukemiseen, ja toinen keskeyttää ajatukset koko ajan "no? no? no?" tulee tasaisesti. :D
Joo, ja sitten itsellä ukkeli kysyy heti sekunnin perään kysyttyään jotain asiaa silleen ärsyttävällä äänellä (turhautuneena) - "HÄH?"
Eli kysyy jotain yhdentekevää vaikkapa samaa asiaa, ja aina ennenkuin ehin ees miettiä koko asiaa kuuluu joo turhautunut "HÄH??!!!!"
Vierailija kirjoitti:
Usvaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kysyy jotain yhdentekevää vaikkapa samaa asiaa, ja aina ennenkuin ehin ees miettiä koko asiaa kuuluu joo turhautunut "HÄH??!!!!"
Piiloaggressiivinen häh-mies?
Tämä on ex-kumppani...
Tuubien puristaminen keskeltä tai heti siitä suuaukon puoleisesta päädystä. Ja nyrkissä puristamalla, ei sormien avulla. Hommasin aina meille omat sinappituubit jotta minulle olisi käytettäväksi siisti ja käytännöllinen tuubi, mutta eipä hän katsonut minkä tuubin ottaisi. Eli jääkaapissa oli rivi keskeltä linttaan puristettuja, pahimmillaan reikäisiä ja ulkoapäin töhnäisiä tuubeja joiden korkki ei mennyt kiinni. Ei auttanut keskustelut.
Irtosälän kerääminen taskuihin. Ja luonnollisesti vaatteet pyykkiin kamat yhä taskuissa. Kolikoita, sytkäreitä, filttereitä, kuitteja, kampoja, hammastikkuja, nenäliinoja jne jne.
Tavaroiden jättäminen niille sijoilleen, eikä aikomustakaan korjata jälkiään myöhemmin. Likaiset sukat ja kalsarit vaan jätettiin sängyn viereen lattialle. Sinne myös heitettiin farkut ja paidat yöksi. Kahvikuppeja lojui joka paikassa, kaikissa pohjalla pari senttiä vanhaa haisevaa kahvia. Lappuja ja lippuja joka paikassa ja kaikki avaimia myöten jatkuvasti hukassa. Kengät piti jättää heti ulko-oven eteen keskelle pienen eteisen lattiaa, eikä todellakaan nätisti vierekkäin. Ruokaa jos laittoi niin koko keittiö täynnä kastikeroiskeita yms ja kuivuneita spagetinpätkiä sai raaputella irti paitsi kattilanpohjalta, myös lavuaarin ritilästä ja lattioilta. Pusseja tai pahvisia ruoka ym pakkauksia ei voinut avata tarkoituksenmukaisesti, vaan ne piti repiä halki, vaikka kyseessä olisi jokin pitkään käytössä oleva pakkaus kuten vaikka pyykkipulveri tai sokeripussi.
Näitä ja monia muitakin neandertalilaistapoja yritin sietää, isompia juttuja en enää jaksanut.
Autoa pitää tankata vaikka on puoli tankkia vielä bensaa, maitoa pitää ostaa vaikka sitä on kaksi litraa kaapissa, jne ihan kaikkea hamstrataan: hammastahnaa, huuhteluainetta, moottoriöljyä, kaikkea pitää ostaa valmiiksi seuraava purkki vaikka edellinen on juuri avattu. En käsitä.
Olen nyt kolmisen vuotta katsellut miehen tapoja, eli tavattomuuksia, ja olen pikkuhiljaa hommaillut itselleni oman hammastahnan, jolloin se ei ole itseltäni koskaan loppu, tai puristettu niin että minun ottaessani tuubin käteen, se on aina puristettu niin että en saa itse puristamalla tahnaa, vaan joudun rullailemaan tuubia ensin. Sama salaatinkastikkeen kanssa, jota mies holvaa puoli purkkia pariin kurkkuviipaleeseen. Itselläni on aina kastiketta. Syömme siis usein erikseen työvuorojen takia. Wc:ssä minulla on paperijemma. Jos mennessäni vessaan, ei mies ole laittanut uutta rullaa käytettyään viimeksi käydessään viimeiset paperit, niin otan jemmastani paperin, enkä vaihda itsekään uutta. Minä pesen pyykit meillä, mutta vain ne, jotka ovat pyykkikorissa. Jos näen lattialla vaatteita, heitän ne miehen vaatehuoneen lattialle, olivat sitten puhtaita tai likaisia. Kun mies tulee yläkerrasta, ja on vaikka lähdössä jonnekin, niin sanon että yläkertaan jäi valota vasta kun mies on jo astumassa ovesta ulos, jolloin hän joutuu riisumaan kengät ja menemään sammuttamaan valot. Vaikka siis olisin huomannut valojen jääneen päälle jo kun mies tulee portaita alas. Jos miehen pitää tuoda yläkertaan nukkumaan mennessä vaikka kolme asiaa, niin muistutan aina yhdestä asiasta kerrallaan, kun mies nousee sängystä ja käy hakemassa. Kolmannella kerralla kun hän kietoutuu peittoihin, ja sanoo että no niin, nyt harvapää on muistanut kaiken ottaa mukaan ylös, niin huikkaan puoleltani vielä että hän jätti valot alakertaan.
En hermostu mieheeni, ja hän kyllä tietää puutteensa, mutta jo ihan aluksi olemme sopineet, että minä en ala leikkimään hänen äitiään, vaan hän aikuisena miehenä hoitaa itselleen kuuluvat asiat ihan itse. Monesti saamme ihan nauraakin miehen toilailuille. Edellisessä avioliitossaan ero tuli eksän puolelta näistä syistä. Hän ensin teki miehen puolesta, sitten alkoi itse tekemään, sen jälkeen tuli kuvioon nalkutus, kiristys, mykkäkoulu, ja muut hallintayritykset. Lopulta ero. Niin me ollaan ihmiset erilaisia :)
Vierailija kirjoitti:
Autoa pitää tankata vaikka on puoli tankkia vielä bensaa, maitoa pitää ostaa vaikka sitä on kaksi litraa kaapissa, jne ihan kaikkea hamstrataan: hammastahnaa, huuhteluainetta, moottoriöljyä, kaikkea pitää ostaa valmiiksi seuraava purkki vaikka edellinen on juuri avattu. En käsitä.
Nyt kuulostaa niin tutulta, että onkohan sulla mun ex-mies? Siinä tapauksessa otan osaa :D
Vierailija kirjoitti:
Mies puhuttelee robotti-imuriamme "rouvana" Juttelee sille usein "Minnekäs se rouva nyt on matkalla"
"Rouva on hyvä ja menee nyt lataukseen"
"Ei sinne rouva, aivan väärä suunta"
"Eikö rouva meinaa päästä siitä kynnyksen yli"
No, minusta tämä on ihan suloista, olen vaan miettinyt mitä naapurit ajattelevat jos kuulevat nämä kommentit ja ajattelevat tietysti että mies puhuu minulle :D
Hauska! Laittakaa sille robotille pieni kukkahattu :)
Miehellä on alakoulussa opetettu omituinen tapa. Ruokajuomaa ei saa juoda ennen kuin ruoka on syöty. Minun mielestäni tapa on täysin älytön. Kuka hullu tuollaista on kakaroille aikanaan opettanutkin?
Mun exällä oli tapana kieputtaa leipäpussi tosi vinhasti kiinni sen jälkeen kun oli ottanut sieltä leipää. Siinä prosessissa meni joka kerta siivu tai pari ihan hajalle. Leipäpussista meni tämän takia aina ehkä neljäs- tai viidesosa roskiin.
Ei kylläkään erottu tämän takia :D
Exä säilytti leipää jääkaapissa. Itse en lainkaan ymmärtänyt tätä, siis eihän se kylmä leipä edes maistu miltään..
+ ovat tiellä kun siivoaa, keräävät pölyä, ylimääräinen sälä näyttää epäsiistiltä ja käy helposti niin että ensin nappaa tyhjän pakkauksen ja sitten pitää etsiä se missä on vielä tavaraa sisällä (eli ylimääräistä vaivaa).