Mikä ihmisten yleinen väärinkäsitys ärsyttää?
Mua esimerkiksi se kun niin pirun tietäväisinä muka puhutaan botoxilla täytetyistä huulista.
Kommentit (2598)
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen Kehitysvammaisten sekä pitkäaikais työttömien , että kuntojujen työkesksessa,
Eli Siellä työskentelijöitä Kaikkia , pidetään tyhmänä, lapsellisena, sekä pidetään , että että he ei osasi mitään , edes laskea päässä!
Kun meillä on myyjäiset, asiakkaat kertoo paljonko pitää antaa takaisin , siis JOKA AINOAA työntekijää leimataan ,vajaaksi siis on Erittäin loukkaavaa tälläinen!
Pidetään pikku lapsena Aikuista ihmistä!
ja vielä kun minulla ei ole lapsia, lapsettomuus tekee kipeää, ja jos joku rupeaa nokkani edessä
imettään , miksi saa.. sitä pitäisi vahata, silloin poistun paikalta jo joku tulee v. Ja pitää minua
sellainena, että en pidä lapsista!
Siis tälläisen asiat , pistää vihaksi ,
Ärsyttää kun on tuollainen työpaikka, niin kaikki leimataan ,
Tyhmäksi lapselliseksi ,
Puhutaan , eikö teillä olekkin mukava , täällä tälläinen paikka saatte touhuta kaikkea,
" Kivaa"!
Jos puhuu oikein viksusyi maailmaa polttavasta asiasta kuten tästä sodasta, sanotaan,
Voi, ei se meitä koske, ei sun
Kannata sitä murehtia!
Ja voivotellaan ei anneta siis ,
Olla Normaali ihminen!
Ja jos , haaveilen jostakin sanotaan voi, sä et pysty siihen
Niin kun kerroin , että olen Livenä
Nähnyt Maailman kuulun golfarin ,
Niin siitähän naurettiin ei uskottu puheitani!
Että täälläistä, että ei ele empatian kykyä , lähes tulkoon Kaikki ovat , narsisteja.
Ei kukaan imetä sinun kisaksesi, vaan koska lapsella on nälkä.
Mistä muut voivat tietää, mikä kaikki loukkaa muita?
Masennusta sairastava ei kykene käymään töissä, harrastamaan, syömään kunnolla, seurustelemaan muiden kanssa, huolehtimaan hygieniastaan, panostamaan ulkonäköönsä tai muutenkaan huolehtimaan "kulisseista".
Vierailija kirjoitti:
Se, että Helsingin pakkanen olisi muka meren läheisyyden vuoksi kylmemmän tuntuista kuin pakkanen Lapissa. Tämä ei vain yksinkertaisesti pidä paikkaansa. Pakkasen purevuus mainitaan säätiedoissa, siitä katsomaan vaan. Viima on viima Lapissakin.
Mitä kosteampaa ilma on, sitä kylmemmältä se tuntuu. Meren läheisyydessä on ilma kosteaa
Että Yhdysvalloissa olisi tai edes olisi ollut 52 osavaltiota.
Kannattaa avustaa kansainvälisiä järjestöjä, että jonkin maan tai maanosan lapsikuolleisuus tai joku nälänhätä vähenisi. Sehän kuitenkin vain lisää liikakansoitusta ja noita ongelmia, joita alunperin piti vähentää.
Se että työtön on juoppo alkoholisti. Työkkärissä ne aina sanoo että koska olen työtön niin olen alkoholisti enkä tee muuta kuin juon alkoholia vaikka en juo viinaa ollenkaan. Oikeuteen piti haastaa työkkärin virkailija ja voitin jutun ja sain 2500 euroa korvauksia.
Se että naiset kuvittelevat olevansa jotenkin parempia mutta loppujen lopuksi on ihan samanlaisia omanedun tavoittelijoita kuin miehetkin
Että jokaisella on samat mahdollisuudet hyvinvointiyhteiskunnassa. Ärsyttää kun jotkut perustavat koko arvopohjansa tämän väärinkäsityksen varaan.
vegaanit syö vain superkallista ja prosessoitua erikoisruokaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että jotkut ajattelevat homouden olevan sairaus ja homojen joutuvan helv*ttiin. Ja muutenkin pitävät homoja vastenmielisinä ja vastustavat jos he ajavat oikeuksiaan. Toivon silti, että tämä ei olisi mikään kovin yleinen käsitys, mutta silti törmään edelleen ihmisiin joilla todella kielteisiä ajatuksia. Silloin tunnen aina suurta surua ja tulee mieleen paljon ajatuksia. Homojen asema maailmalla ei ole mitenkään hyvä ja ei varmasti aina Suomessakaan. Itse en ole homo, mutta minulla on homoja ystäväpiirissä. Olen itse melko nuori nainen.
Voin ehkä tässä kertoa erään ihmisen elämästä. Tutustuin vuosia sitten netissä erääseen Usassa asuvaan poikaan. Meillä oli samankaltainen musiikkimaku. Juttelimme paljon netissä ja hän oli todella mukava ja kiltti ihminen. Hän asui todella pienellä paikkakunnalla ja hänen vanhempansa ja sukunsa olivat todella uskonnollisia. Osa suvusta myös ihan kirkollisissa viroissa. Tämän takia hän sai jatkuvasti huomautuksia kuinka kuuntelee vääränlaista musiikkia ja se oli hirveä asia muille, kun hän oli ottanut lävistyksen. Muutenkin paikkakunnan asenne oli hyvin kielteinen ja siellä ei todellakaan hyväksytty erilaisuutta. Tämä poika oli myös aika yksinäinen ja toivoi vaan, että pääsisi joskus muuttamaan muualle. Hän oli ollut myös kiusattu koulussa.
Hänestä tuli minulle myös todella läheinen ihminen ja auttoi minua vaikeana aikana. Muistan niin tarkkaan hänen äänensä ja hymynsä. Hänellä oli tuolloin poikaystävä, mutta tapasivat tavallaan salaa ja ei ollut puhettakaan, että olisi voinut olla avoin. Uskon, että ihmiset saivat jotenkin asioita selville. Tämä kaikki oli liikaa ja uskon, että hän ei enää jaksanut. Tavallaan muut ihmiset aiheuttivat hänelle paljon pahaa teoillaan ja sanoillaan. Lopulta hän sitten "lähti". Ei mitään ennakko merkkiä, ei jäähyväisiä. Sain tietää asiasta hänen poikaystävänsä kautta. Olimme ajatelleet, että matkustan joskun tapaamaan häntä.
Oli todella kamalaa ajatella, että nuori ihminen päätyy tällaiseen ratkaisuun osittain muiden suvaitsemattomuuden takia. Tietenkin asiat olisivat voineet mennä muutenkin huonosti, mutta uskon ettei hän jaksanut sitä, että oli "häpeäksi" suvulleen. Toivon joka päivä, että hän olisi jaksanut. Hän oli todella ihana, mukava ja kiltti ihminen. Sellainen jonka olisi pitänyt elää hyvä elämä. Pidän vieläkin yhteyttä hänen silloiseen poikaystävään, joka edelleen kaipaa häntä todella paljon. Itselläkin tuli niin surullinen olo, kun taas oli hänen syntymäpäivänsä. Ehkä joskus vielä käyn hänen haudallaan. Toivon, että olisin voinut tehdä jotain, mutta hän oli niin ihana loppuun asti piti aika paljon asioita sisällään. Hän sanoi aina, että ei hätää ja kyllä hän pärjää. En koskaan unohda häntä ja kaipaan todella paljon. Hän oli 18 kuollessaan.
Jatkan vielä
Homous on sairaus. Niin ei tietenkään saa sanoa koska se on erittäin epäkorrektia. Mutta se on fakta. Tieteellisesti tarkasteltuna homoseksuaalisuus on niin suuri poikkeavuus biologisen elämän jatkuvuuden kannalta että sen voi luokitella sairaudeksi. Homoseksuaalisuus poistettiin ICD tautiluokituksesta ainoastaan koska se oli niin poliittisesti epäkorrektia. Ei sen takia että se oli väärässä.
Onko homoudessa jotain väärää? Ei tietenkään. Onko siitä jotain haittaa? Ei, koska se on niin harvinainen poikkeavuus. Mutta jos se olisi huomattavasti yleisempää niin huonosti kävisi ihmiskunnalle. Ei skitsofreniassakaan ole mitään 'väärää' tai epäinhimillistä, se on neurologinen sairaus. Samalla tavalla huonosti kävisi yhteiskunnille jos 30% ihmisisistä olisivat skitsofreenikkoja.
Mikä homouden aiheuttaa? Todennäköisesti emme saa siihen koskaan vastausta, koska sitä ei saa tutkia. Koska poliittinen korrektius. Moni muu aihe jää tutkimatta koska se olisi "eettisesti ja moraalisesti" kyseenalaista tutkimusta.
Homous ei millään tavalla estä lisääntymistä. Jos heterous katoaisi maailmasta, vahinkoraskaudet varmasti vähenisivät, mutta ihmiskunnan häviäminen ei olisi lähelläkään.
Uskotko siis, että homoilla on yhtä voimakas lisääntymisvietti kuin heteroilla? Minä en usko. Tutkimustietoa saa toki heittää pöytään.
Vierailija kirjoitti:
Masennusta sairastava ei kykene käymään töissä, harrastamaan, syömään kunnolla, seurustelemaan muiden kanssa, huolehtimaan hygieniastaan, panostamaan ulkonäköönsä tai muutenkaan huolehtimaan "kulisseista".
Vakavasti masentunut ei välttämättä pysty. Lievemmin masentuneet käyvät yleensä ihan normaalisti töissä ym.
Stereotypiat autisminkirjon henkilöistä yhteiskunnassa. Autisminkirjokin on hyvin laaja ja autisminkirjolaisia on hyvin erilaisia ihmisiä. Se on kyllä totta, että aspergereilla ja muilla autisteilla on vähän vaikeuksia arkielämässä, mutta ei me lopulta olla mitään alieneita sentään olla, vaikka ollaankin erilaisia kuin neurotyypilliset.
T: lapsena aspergerdiagnoosin saanut M28
Se kun sanon työskenteleväni kunnassa, ja sitten - yleensä miehet - olettavat että päivät ovat vain lepäilyä ja paperien pyörittelyä. Moni yllättyisi jos tietäisi millainen työmäärä sosiaalitoimistossa voi olla, mutta hyvähän se on sieltä hyväpalkkaisista yksityisen sektorin töistä huudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että Helsingin pakkanen olisi muka meren läheisyyden vuoksi kylmemmän tuntuista kuin pakkanen Lapissa. Tämä ei vain yksinkertaisesti pidä paikkaansa. Pakkasen purevuus mainitaan säätiedoissa, siitä katsomaan vaan. Viima on viima Lapissakin.
Mitä kosteampaa ilma on, sitä kylmemmältä se tuntuu. Meren läheisyydessä on ilma kosteaa
Ja näin se on! Opiskeluaikoina Oulun -20 aste tuntui paljon kylmemmältä kuin Rovaniemen -25 (mikä tuntui n. -15)
Niitä on monta asiaa mutta ensin tulee mieleen että esim: asunnoton saa aina sossusta uuden asunnon vuokralle ja köyhä saa sossusta kaikki mitä haluaa..ja kelan tt-tuki tulee automaattisesti joka kuukausi tilille.
niin ja että ulosotosta joutuu vankilaan sekä edunvalvoja alkaa hoitamaan asiat.
Vierailija kirjoitti:
Lapseni on autistinen teini ilman kehitysvammaa. Osa autistisista on kehitysvammaisia, mutta eivät kuitenkaan läheskään kaikki kuten minun lapseni ja esimerkiksi hänen tiedoissaan lukee selvästi, että testien mukaan hän on päinvastoin keskitason yläpuolella älyltään. Kuitenkin todella monet ihan ammatti-ihmisetkin tuntuvat ajattelevat, että autismi on kehitysvamma ja saattavat lapseni kuullen kysyä, että onko hän kehitysvammainen, ymmärtääkö hän puhetta, osaako hän tehdä mitään itse ja osaako hän esimerkiksi lukea ja kirjoittaa. Lapseni kun ymmärtää nämä kysymykset aivan hyvin ja hän on aina jälkeenpäin surullinen kun ihmiset antavat ymmärtää, että hän on pikkulapsen tasolla älyltään, ei osaa itse puhua, ei ymmärrä mitään ja on muka täysin autettavissa kaikissa asioissa.
Musta tuntuu vielä näin aikuisenakin, että jotkut ajattelee musta näin, vaikka oon oppinut aika hyvin elämään itsenäistä elämää näin yksinasuvana yliopisto-opiskelijana. Mulla on siis kotona käynyt ohjaushenkilöitä eri tahoilta ja vietin kesän 2019 Autismisäätiön asumisyksikössä asumisharjoittelussa Vantaalla 2 kuukautta. Siellä oli ihan kivoja ihmisiä ja ne ohjaajatkin oli ihan ok, mutta välillä mua ahdisti suoraan sanottuna kyllä, kun jotkut niistä ohjaajista ramppasivat mun luona ehkä turhankin tiheesti päivän aikana. Pidin kyllä itseäni ko. paikassa yhtenä edistyneemmistä asukkaista kun pääsin näkemään niitä muita siellä. Juu mulla oli jos sitä ennen takana muutama vuosi itsenäistä elämistä omillani ja ennen pääkaupunkiseutua asuin ja opiskelin 2 vuotta Jyväskylässä aika lähellä mun vanhinta isosiskoa ja hänen nykyistä avomiestä, niin opin jo siellä hyvin hoitamaan kotitöitä ja muita juoksevia asioita vähän isosiskonikin tuella, niin olin jo valmiiksi oppinut hyvin kodihoidollisia asioita. Ennen yliopisto-opintojakin asuin vuoden verran yksin lähellä mun äidin puolen mummoa kissan kanssa ja sieltä lähti jo kotitöiden oppiminen yksin asuessa. Kunhan tästä vielä oman sosiaalisen elämän muodostusta saisi aloittamaan ilman omien sukulaisten ja perheenjäsenten vaikutusta, niin olisin hyvin tyytyväinen elämääni.
T: aspergerdiagnoosin lapsena saanut M28
Se ärsyttää myös että monet luulee että minut saa ilmaiseksi tekemään töitä. Varsinkin työkkärissä ne luulee että menisin palkattomiin töihin koska olen työtön. En tosiaan mene. Haluan arvostusta ja palkkaa kuten kaikki muut.
Se, että tahdonvastaiseen hoitoon voi joutua vain ollessaan vaaraksi itselleen tai muille. Tahdonvastaiseen joutumisesta on kolme kohtaa, joiden täytyy täyttyä.
Esimerkki:
1. Jotain, en muista mitä
2. A) On vaaraksi itselleen B) Muille tai C) On todettu mielisairaus
3. Jotain, en muista mitä
Kohtien 1. ja 3. täytyy täyttyä, sekä
kohdasta 2. vähintään yksi kohta. Näin ollen voit joutua tahdonvastaiseen, vaikka et olisi vaaraksi kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Ja se kun puhutaan "nosta syyte sitä vastaan", argh!
-aloittaja
En ymmärrä? Syytteen voi nostaa itse, jos syyttäjä ei nosta ja käyttää toissijasta syyteoikeuttaan, tai jos rikos on asianomaisrikos.
"Ihminen tarvitsee suolaa!"
Joo. Tarvitsee. 1,5 g suolaa sisältävä määrä natriumia vuorokaudessa riittää . Vain muutama hassu prosentti naisista pääsee alle suosituksen, miehistä juuri ei kukaan. Miehille maksimisuositus on 5g. Miehet saavat suolaa keskimäärin noin 10g vuorokaudessa.
Ei järkevä ihminen ota D-vitamiiniakaan 10000 mikrogrammaa vurokaudessa, vaikka ihminen tarvitsee D-vitamiinia.