Mikä ihmisten yleinen väärinkäsitys ärsyttää?
Mua esimerkiksi se kun niin pirun tietäväisinä muka puhutaan botoxilla täytetyistä huulista.
Kommentit (2598)
Se että kielet ja kansallisuudet kirjoitetaan isolla alkukirjaimella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se,että yksityiseltä lääkäriasemalta saa laadukkaampaa hoitoa kuin julkiselta.
No ei taatusti saa.
T. yksityisellä työskentelevä
Kyllä saa, koska julkiselta ei hoitoa saa usein ollenkaan. Mun gynekologikäynnit ja lapseni hampaiden oikominen jne.
Kysymys olikin laadusta, ei esim. 10 min lääkärikäynnistä. Hoidon laatuun kuuluu paljon muutakin, mm.hygienia, laitekanta, jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että eläin on ihmistä arvottomampi.
Voisitko vielä avata tätä lisää? Tarkoitatko, että eläimen elämä on yhtä arvokas ja tärkeä kuin ihmisen? Miten se arvokkuus määritellään?
Itse en osaa ajatella, että esimerkiksi ketun elämä olisi yhtä arvokas kuin minun. Mutta miten se määritellän. Ajoin viikko sitten ketun yli ja se kuoli. Heitin raadon pois tienlaidasta metsään. Kukaan ei esimerkiksi kaipaa sitä kettua. (Uroskettu, niin ei sillä ole poikasiakaan kasvatettavana.)
Aika huono perustelu vaikeaan kysymykseen. Jos kukaan ei jää kaipaamaan ihmistä, onko elämä yhtä arvoton? Mitä lisäarvoa kaipaus tuo? Kaipaavatko eläimet? Vai tekeekö elämän arvokkuuden joku funktio? Esim. emokettu arvokkaampi poikasten takia, vanhemmat arvokkaampia kuin sinkut, työssäkäyvä arvokkaampi kuin työtön, tuotantoeläin arvokkaampi villiä jne.?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että eläin on ihmistä arvottomampi.
Voisitko vielä avata tätä lisää? Tarkoitatko, että eläimen elämä on yhtä arvokas ja tärkeä kuin ihmisen? Miten se arvokkuus määritellään?
Itse en osaa ajatella, että esimerkiksi ketun elämä olisi yhtä arvokas kuin minun. Mutta miten se määritellän. Ajoin viikko sitten ketun yli ja se kuoli. Heitin raadon pois tienlaidasta metsään. Kukaan ei esimerkiksi kaipaa sitä kettua. (Uroskettu, niin ei sillä ole poikasiakaan kasvatettavana.)
Aika huono perustelu vaikeaan kysymykseen. Jos kukaan ei jää kaipaamaan ihmistä, onko elämä yhtä arvoton? Mitä lisäarvoa kaipaus tuo? Kaipaavatko eläimet? Vai tekeekö elämän arvokkuuden joku funktio? Esim. emokettu arvokkaampi poikasten takia, vanhemmat arvokkaampia kuin sinkut, työssäkäyvä arvokkaampi kuin työtön, tuotantoeläin arvokkaampi villiä jne.?
No sitähän minä itsekin mietin, että miten se arvokkuus määritellään. Tuo kettu oli vain esimerkki ihmisen ja eläimen eroavaisuudesta ja tarkoitin sillä lähinnä sitä tietoisuutta.
ymmärtää = hyväksyä
syy = oikeutus
Vierailija kirjoitti:
Ilkeästi puhuvat ihmiset sanovat vaan olevansa suorapuheisia. Tosi asiassa he laukovat ilkeuksiä ja eivät ikinä kehu ketään.
Jep. Kunnolliset suorapuheiset ihmiset eivät joudu selittelemään itseään, koska heitä ei motivoi muiden loukkaaminen vaan yleinen reaaliteeteissa pysyminen, he eivät myöskään tyrkytä mielipiteitään sinne missä niitä ei toivota. Heillä on tilannetajua ja kunnioitusta muita ihmisiä kohtaan. Tällaiset ihmiset ovat kunnioitettuja ja luotettuja. Jos heiltä kysyy mielipidettä, tietää että kuulee hyvät ja huonot puolet sellaisina kuin ne ovat, koska tietää että ko. ihmisen rehellisyys perustuu pohjimmiltaan kunnioitukseen eikä provosoimiseen.
Se kun mekkoa sanotaan hameeksi ja hametta mekoksi.
Vierailija kirjoitti:
Se kun mekkoa sanotaan hameeksi ja hametta mekoksi.
Tämä. Ja se kun joidenkin mielestä on olemassa asuste nimeltä puolihame. Ei, sellaista ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Että me sairaanhoitajat olemmekin jotain palvelijoita tai orjia.
Meidän tehtävä on mitata sinun verensokeri, hakea sulle huoneen toisessa päässä olevasta hanasta vettä, tarkkailla, milloin lasisi on tyhjä ja tulla automaattisesti täyttämään se, tulla käyttämään sua suihkussa ja pyyhkiä sinun perse ja lopuksi vielä soittaa sulle taksi pois täyshoitolasta.
Siis vaikka sulla kädet, jalat ja pää toimii ja kotona kykenet tekemään em. mainitut asiat itse.
Toki autan noissa asioissa silloin, kun et oikeasti kykene itse, mutta silloinkin tehtäväni on kannustaa omatoimisuuteen voimavarojesi mukaan.
Joka kerta särähtää korvaan, kun joku kehuu, kuinka kiva on kun on niin hyvä palvelu ja saa olla passattavana. Säästäisin ne resurssit oikeasti niitä potilaita varten, jotka apua tarvitsee. En juoksisi täyttämässä sun vesilasia vaan siksi, ettet nyt jaksa kävellä hanalle.
Se on sun TYÖ-TÄ. Vaihda alaa, jos ei maistu
Se, kun jokin "kuullostaa". Argh! "Kuullostaa hyvältä." Se on kuulostaa, yhdellä ällällä. Tästä näin vielä hirveämmän väännöksen yksi päivä: "Sinun asiat ei kuullu hänelle" (merkityksessä "ei kuulu").
"Wow, malli näytti paljon säärtä - katso kuvat! -tyyppiset otsikot ärsyttää. Säärihän loppuu polveen, jonka jälkeen näkyy jo reisi?
Kaikki pitit ja bullrotuiset ovat murhanhimoisia tappajia. Tai taostelukoiria.
Ja niitä on vain tietynlaisilla ihmisillä.
(Mulle se on koira, perheenjäsen ja kaveri)
Vierailija kirjoitti:
Se, kun jokin "kuullostaa". Argh! "Kuullostaa hyvältä." Se on kuulostaa, yhdellä ällällä. Tästä näin vielä hirveämmän väännöksen yksi päivä: "Sinun asiat ei kuullu hänelle" (merkityksessä "ei kuulu").
Niimpä
Että pumpulipuikon voi työntää korvaan.ei voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää ne imettävät äidit jotka alkavat yhden kaljan jälkeen pumppaamaan maitoa pois xD
Tosiaan se, että alkoholi vaikuttaisi jotenkin imetykseen.
Eihän se imetykseen vaikuta, mutta onhan siinä maidossa alkoholia. Vähän, mutta on kuitenkin.
Saman verran kuin d-vitamiinitipoissa joita pitää antaa päivittäin :'D Imettää saat vaikka kännissä, vauva ei sitä alkoholia maidon mukana saa.et vain ole turvallinen käsittelemään vauvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää ne imettävät äidit jotka alkavat yhden kaljan jälkeen pumppaamaan maitoa pois xD
Tosiaan se, että alkoholi vaikuttaisi jotenkin imetykseen.
Eihän se imetykseen vaikuta, mutta onhan siinä maidossa alkoholia. Vähän, mutta on kuitenkin.
Saman verran kuin d-vitamiinitipoissa joita pitää antaa päivittäin :'D Imettää saat vaikka kännissä, vauva ei sitä alkoholia maidon mukana saa.et vain ole turvallinen käsittelemään vauvaa.
Saa vauva senkin pienen alkoholimäärän. Vauva syö huomattavasti enemmän kuin pari tippaa. Toisaalta kaikissa d- tiloissa ei ole alkoholia. Siitähän nyt ei ollut kyse voiko imettää tai onko siitä määrästä alkoholia mitään haittaa.
Se, että ihmiset luulevat, että kun on aikuinen, pitää lopettaa pelleily. Väärin. Pelleily pitää mielen virkeänä.
Muistakaa pelleillä työpaikallakin, JOS se on mahdollista. Ihminen tarvitsee päivittäisen pelleilyannoksensa.
Ettei "ennen ollut mitään tukia". Kunta maksoi äitini sisarpuolen elatusmaksut 1940-luvulla ja isoisä meni kunnan arkussa hautaan 1962.
Jo Rettigin suku piti säätiötä kurjuudessa eläville naisille. Sitä ennen oli köyhäinhuolto jne.
Rumat ihmiset ovat tyhmiä. Kauniit ihmiset ovat rikkaita. Lyhyet ihmiset ovat muutenkin lapsenomaisia. Laihat ihmiset lihoisivat kyllä normaaleihin mittoihin, kun vain söisivät enemmän. Usein sairaana oleva vain teeskentelee.
Suorapuheisuuteen ja rehellisyyteen vetoamalla voi perustella lähes mitä tuubaa mitä suustaan päästää. Kritiikkiä voi antaa myös rakentavasti ja asiallisesti, mutta kaikkien taito ei siihen riitä.