Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies 29v + 3v miettii; miesten pervottaminen ja creepyttäminen

28.02.2018 |

Nykyään kun puhutaan paljon poliittisesta korrektiudesta, mikroaggresioista ja syrjinnästä ja sensitivisyydestä, olen miettinyt tätä asiaa.

Tavallisesti tutustumistilanteissa nainen on passiivisempi ja mies vie keskustelua eteenpäin. Jos mies onnistuu viemään keskustelua eteenpäin naiselle mieleisellä tavalla, miestä pidetään kunnollisena ja kiinnostuskin saattaa hiljalleen herätä. Jos taas mies alkaa heti alusta ehdottaa tai kysyä asioita, jotka häntä kiinnostavat, voidaan mieheen kohdistaa epäinhimillistäviä ja jyrkkiä nimityksiä ja antaa ymmärtää, että mies on rikkonut sosiaalisia sääntöjä.

Läheskään aina asia ei tietenkään toimi aivan noin eli nainen voi muulla tavala ilmaista, että ei nyt ole kiinnostunut ja että ei ole kemiaa jne.
Pitäisikö pervottaminen ja creepyttäminen kuitenkin lopettaa vallankäyttönä, arvolatautuneena tai epäsensitiivisenä toimintana ja painottaa viestinnässä neutraaleja sanakäänteitä? Millaisia seurauksia tällä olisi?

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:

Itse osaisin ennustella kahdenlaista seurausta, jos naisia rohkaistaisiin miettimään kielenkäyttöä:

-tietty osa miehistä ja pojista puhuisi entistä useammin avoimesti ja tämä voisi oikeasti ahdistaa ja olla huonoksi joidenkin tyttöjen ja naisten mielenterveydelle

-toisaalta monet herkät ja pojat miehet eivät alkaisi turhaan syyllistää itseään oman sukupuolen ja tunteiden takia; kulttuuri, jossa mikä tahansa naista ärsyttävä on objektiivisesti paha asia luhistuisi ja se olisi tasa-arvon kannalta hyvä. Muistan kun esim.itse olin tietämättömämpi parikymppinen ja juttelin yhden samanikäisen tytön kanssa ja jossain vaiheessa sanoin hyvin hienotunteisesti, että oma kokemattomuus ja kosketuksen puute ahdistaa ja siitä alkoikin oikein kunnon pervottaminen, kun siitä kuulemma tuli jotkut "chatin pervot" tms. mieleen ja tyttö vielä itki puhelimessakin asiaa kuin äitinsä olisi kuollut liikenneonnettomuudessa. Onneksi tuolloinkin olin jollain tavalla sen verran viisas, että ymmärsin vian olevan jossain muualla kuin minussa ja ei mennyt pitkän aikaa, kun tämä tyttö siirtyi seuraavaan ihastukseen ja suhteeseen ja puhui melko avoimesti omista haluistaan ja sänkytouhuista.

Siis minun mielestä tämä kielenkäytön ja verbalisoinnin ymmärtäminen on erityisen arvokasta nuorison keskuudessa, koska silloin ollaan vielä herkempiä ja alttiimpia vaikutteille ja joku pienikin ilmaisu voi vaikuttaa kauaskantoisesti. Vähän aikuisemmassa iässä naisetkin osaavat ottaa hieman rennommin ja miehet ymmärtävät, ettei naisten sanomisia kannata aina ottaa niin vakavasti ja ylipapin ilmoituksena.

Kukaan ei ala itkeä jos mies sanoo oikeasti hienotunteisesti että oma kokemuksen ja kosketuksen puute ahdistaa, tasaveroiselle kumppanille. Nyt rehellisesti, mikä oli tytön ikä? Ja muutenkin, kun olet kuvaillut täällä seikkailujasi yöelämässä, niistä paistaa todella karusti se että tilanteiden tulkintasi brakaa pahasti neurologiasi takia.  Keskustelussa on oikeasti voinut tapahtua ihan muita asioita kuin tulkitset, kun vaan suostuisit ymmärtämään tämän. Sen sijaan kuvittelet olevasi päinvastoin oikea naiskuiskaaja.

Eipä viestistäsi jäänyt paljon jäljelle, kun otettiin pois oikeuttamattomat oletukset ja muut henkilökohtaisuudet.

Mitäpä jos hyväksyisit sen, että tuollaisia tilanteita voi tapahtua miehille ilman omaa syytä ja oppisit siitä samalla jotain? Pitäähän miestenkin hyväksyä kaikenlaista kuten vaikka se, että sama kotimatka pimeällä kadulla voi ahdistaa naista.

Vierailija
62/74 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse osaisin ennustella kahdenlaista seurausta, jos naisia rohkaistaisiin miettimään kielenkäyttöä:

-tietty osa miehistä ja pojista puhuisi entistä useammin avoimesti ja tämä voisi oikeasti ahdistaa ja olla huonoksi joidenkin tyttöjen ja naisten mielenterveydelle

-toisaalta monet herkät ja pojat miehet eivät alkaisi turhaan syyllistää itseään oman sukupuolen ja tunteiden takia; kulttuuri, jossa mikä tahansa naista ärsyttävä on objektiivisesti paha asia luhistuisi ja se olisi tasa-arvon kannalta hyvä. Muistan kun esim.itse olin tietämättömämpi parikymppinen ja juttelin yhden samanikäisen tytön kanssa ja jossain vaiheessa sanoin hyvin hienotunteisesti, että oma kokemattomuus ja kosketuksen puute ahdistaa ja siitä alkoikin oikein kunnon pervottaminen, kun siitä kuulemma tuli jotkut "chatin pervot" tms. mieleen ja tyttö vielä itki puhelimessakin asiaa kuin äitinsä olisi kuollut liikenneonnettomuudessa. Onneksi tuolloinkin olin jollain tavalla sen verran viisas, että ymmärsin vian olevan jossain muualla kuin minussa ja ei mennyt pitkän aikaa, kun tämä tyttö siirtyi seuraavaan ihastukseen ja suhteeseen ja puhui melko avoimesti omista haluistaan ja sänkytouhuista.

Siis minun mielestä tämä kielenkäytön ja verbalisoinnin ymmärtäminen on erityisen arvokasta nuorison keskuudessa, koska silloin ollaan vielä herkempiä ja alttiimpia vaikutteille ja joku pienikin ilmaisu voi vaikuttaa kauaskantoisesti. Vähän aikuisemmassa iässä naisetkin osaavat ottaa hieman rennommin ja miehet ymmärtävät, ettei naisten sanomisia kannata aina ottaa niin vakavasti ja ylipapin ilmoituksena.

Kukaan ei ala itkeä jos mies sanoo oikeasti hienotunteisesti että oma kokemuksen ja kosketuksen puute ahdistaa, tasaveroiselle kumppanille. Nyt rehellisesti, mikä oli tytön ikä? Ja muutenkin, kun olet kuvaillut täällä seikkailujasi yöelämässä, niistä paistaa todella karusti se että tilanteiden tulkintasi brakaa pahasti neurologiasi takia.  Keskustelussa on oikeasti voinut tapahtua ihan muita asioita kuin tulkitset, kun vaan suostuisit ymmärtämään tämän. Sen sijaan kuvittelet olevasi päinvastoin oikea naiskuiskaaja.

Ylipäänsä tämäkin episodi on taas jollain ihmeellisellä tavalla vinksallaan. Miksi nainen kertoisi sinulle sänkytouhuistaan? Eihän tällaista tapahdu kahden aikuisen seurustelua harkitsevan ihmisen välillä että ruvetaan raportoimaan sänkytouhuista muiden kanssa. Koko juttu kuulostaa siltä että olet ujuttautunut jonkun kypsymättättömän ja aivan liian nuoren tytön uskotuksi isovelihahmoksi jollain konstilla, ja tämä on itkenyt todellisuudessa sitä ettet ollutkaan se luotettava ystävä ja tuki jota tyttö luuli, vaan taas yksi uusi creepy hyväksikäytön yrittäjä. Sitten sait tytön kuitenkin vielä leppymään? Näiden tällaisten takia on hivittäneet puheet siitä että haluat kaikista maailman epäsopivista ammateista epösopivimpaan eli nuoriso-ohjaajaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen 25v+3v pohtii.

Kuukautiset ja kuukautisveri ovat naisille täysin luonnollisia ja jokapäiväinen asia kierron takia. Kuukautisverestä puhuminen uuden tuttavuuden kanssa on kuitenkin leimattu epäsopivaksi joten miesten pitäisi olla sensitiivisempiä ja kuunnella naisten selostuksia kierrosta ja mielellään myös suostua katsomaan mitä siinä siteessä tai tamponissa on.

Vierailija
64/74 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä nämä teoreetikot ovat aina niitä, joilla ei ole mitään käytännön kokemusta teorioimastaan asiasta? Jakautuvatko ihmissuhteet ja seksi teoriaan ja käytäntöön, toiset tekevät ja toiset eivät (ja ne jotka eivät osaa, opettavat)?

Vierailija
65/74 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen 25v+3v pohtii.

Kuukautiset ja kuukautisveri ovat naisille täysin luonnollisia ja jokapäiväinen asia kierron takia. Kuukautisverestä puhuminen uuden tuttavuuden kanssa on kuitenkin leimattu epäsopivaksi joten miesten pitäisi olla sensitiivisempiä ja kuunnella naisten selostuksia kierrosta ja mielellään myös suostua katsomaan mitä siinä siteessä tai tamponissa on.

Minulle kerran kävi niin kun otin ruokapöydässä siteen pois eivät muut enää suostuneet syömään vaan lähtivät itkien paikalta.

Vierailija
66/74 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään kun puhutaan paljon poliittisesta korrektiudesta, mikroaggresioista ja syrjinnästä ja sensitivisyydestä, olen miettinyt tätä asiaa.

Tavallisesti tutustumistilanteissa nainen on passiivisempi ja mies vie keskustelua eteenpäin. Jos mies onnistuu viemään keskustelua eteenpäin naiselle mieleisellä tavalla, miestä pidetään kunnollisena ja kiinnostuskin saattaa hiljalleen herätä. Jos taas mies alkaa heti alusta ehdottaa tai kysyä asioita, jotka häntä kiinnostavat, voidaan mieheen kohdistaa epäinhimillistäviä ja jyrkkiä nimityksiä ja antaa ymmärtää, että mies on rikkonut sosiaalisia sääntöjä.

Läheskään aina asia ei tietenkään toimi aivan noin eli nainen voi muulla tavala ilmaista, että ei nyt ole kiinnostunut ja että ei ole kemiaa jne.

Pitäisikö pervottaminen ja creepyttäminen kuitenkin lopettaa vallankäyttönä, arvolatautuneena tai epäsensitiivisenä toimintana ja painottaa viestinnässä neutraaleja sanakäänteitä? Millaisia seurauksia tällä olisi?

Jos alat ehdottelemaan seksijuttuja naiselle, jota et edes tunne vastoin tämän toiveita, rikot silloin sosiaalisia sääntöjä. Millä oikeudella pyydät naisia kuitenkin noudattamaan niitä sosiaalisia sääntöjä, joita itse haluat rikkoa?

Peräänkuulutat naisilta sensitiivistä toimintaa ja neutraaleja sanakäänteitä, vaikka itse haluat kohdella heitä epäsensitiivisesti. Vai todellako mielestäsi seksuaaliset ehdottelut heti ensitapaamisella olisi jotenkin neutraalia, sensitiivistä taikka naista kunnioittavaa käytöstä? No, eivät ne ole, joten mikäli haluat tulla kohdelluksi sensitiivisesti ja ilman että sinua epäinhimillistetään, sinun täytyy itse käyttäytyä samoin.

Kohtele toista, kuten haluat itseäsi kohdeltavan. Jollet tähän kykene, vaan haluat pervoja seksiehdotuksia esittää, ja näin epäinhimillistää naista, jonka niitä pitää kuunnella, älä oleta hänen kohtelevan sinua yhtään hienotunteisemmin kuin itse häntä kohtelet. Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.

Suorasukainen seksistä puhuminen lienee kuitenkin hieman eri asia kuin henkilökohtainen solvaaminen.

Jos kyseessä olisikin suorasukainen seksistä puhuminen ilman että mennään henkilökohtaisuuksiin. Siis voithan sä sanoa että hei, mä haluaisin nyt hetken puhua ihan suoraan seksistä ja siitä, mistä mä tykkään. Jos se on sulle okei? (Kyllä mä ainakin pohjustaisin tuolla kysymyksellä, se olisi fiksua) Ja sitten kertoo mistä ITSE pitää, ei vaadi tai painosta toista millään tavalla tai ota kantaa siihen, mistä toisen pitäisi tykätä. En vaan ole ikinä kuullutkaan tällaisesta tilanteesta. Koska tuskin kukaan haluaa siellä ensitreffeillä puhua oikeasti neutraalisti suoraan seksistä, vaan nimenomaan vaikuttaa toiseen tavalla, joka osoittaa epäkunnioitusta toisen itsemääräämisoikeutta kohtaan.

Vierailija
67/74 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan kysyä aloittajalta uudelleen: Onko sinulle tärkeämpää matka naisen sydämeen ja pöksyihin vai sinne pääseminen?

Eikö jokainen järkevä ihminen yritä tehdä valintoja, joilla pääsee eteenpäin? Määritteleväthän miehetkin omalta kohdaltaan, mikä heitä naisen käytöksessä viehättää ja mikä ei. 

Vierailija
68/74 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen 25v+3v pohtii.

Minulle kerran kävi niin kun otin ruokapöydässä siteen pois eivät muut enää suostuneet syömään vaan lähtivät itkien paikalta.

Höh. Kyllä niiden olisi pitänyt ymmärtää, että sä toimit siinä vaistojesi mukaan ja niin kuin susta parhaalta tuntui. Olipa sulla epäsensitiivistä ruokaseuraa!

Vierailija
69/74 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo toki. Nainen vois kans kysyä, että minkä kokoinen heppi löytyy miehen housuista, kuin nopeesti tulee ja montako kertaa jaksaa peräkkäin. Sitten voiskin siirtyä kysymään että haluaako mies lapsia ja montako, haluaako koiran ja mites on omakotitalon kans? Miksipä ei, molemmat vois kysellä mikä nyt sattuu kiinnostamaan just silloin. 

Totta vitussa. Miksi pitäisi käyttää 2kk moisten asioiden oppimiseen.

Toinen ei halua lapsia ja toinen haluaa. Pitääkö elää suhteessa 10 vuotta ennenkuin tuollainen ylitsepääsemätön ongelma tulee eteen.

Oma vaimo haluasi aluksi lapsia, joskus.

8 vuoden yhdessä elon jälkeen tilenne oli lapseton ja oli pakko sanoa, että haluan lapsia eikä tässä nuorruta joten jollet vielläkään ole valmis niin mun tarvii alkaa ettimään naista, jota voin rakastaa ja joka haluaa lapsia.

Meillä on kolme lasta.

Miksi tärkeitä henkilökohtaisuuksia ei voi selvittää nopeasti. Jos uutta suhdetta etsisin en haluaisi tuhlata aikaani naiseen jolle seksi ei ole tärkeää. Mulle on. Paneminen ekoilla treffeillä ei ole mikään tärkeä asia, mutta tieto että toinen haluaa aktiivisesti on tärkeää.

Meillä käytännössä ollut seksiä joka päivä.

Vierailija
70/74 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen 25v+3v pohtii.

No höh. Ihme juttu. Verisen siteen esittelyhän on niin sensitiivistä ja neutraalia käytöstä kanssaruokailijoita kohtaan. Miten ne sinuun noin epäinhimillistäen suhtautuivat?!

Vierailija
71/74 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäänhän ei estä miestä vaikka menemästä torille ja pyllistämään, kun tuota tekee pari miljoonaa vuotta niin joskus sattuma osuu kohdalle ja pyllistys vetoaa johonkin naiseen. Vikaan mennään siinä kohtaa kun ruvetaan suuttumaan kaikille niille ihmisille jotka mieluimmin olisivat näkemättä kyseisen soidinmenon.

Vierailija
72/74 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyrkkisääntöhän on se, että jos haluaa seksiä niin ei saa puhua seksistä. Luulisi, että ainakin aikuisena miehenä jo tietäisi tämän.

M41

Vierailija
73/74 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei vaan mene kaaliin, että kun mies kuitenkin tietää, että naiset pääasiassa eivät tykkää "hei sun tissien välin ois kiva nylkyttää" -jutuista, niin miksi niitä pitää väkisin heitellä puolituntemattomille k*rpäkuvien kanssa?

Feel the room. Miksei vain voi olla mukava?

Hyvä kysymys. Toisaalta tästä ketjusta käy aika hyvin ilmi ainakin aloittajan ajatusmaailma. Ilmeisesti miehen seksuaalisuus on hänen mielestään sellainen pyhä lehmä, että sen minkäänlainen kontrollointi on vähintäänkin loukkaus miehisyyttä vastaan. Ilmeisesti miehillä pitäisi olla oikeus ilmaista seksuaalisuuttaan kanssaihmisten tunteista välittämättä, just sillä tavalla kuin mies sattuu haluamaan ja juuri sellaisessa tilanteessa kuin miehelle sattuu mieleen juolahtamaan. Jos miestä vaatii edes noudattamaan yleisiä sosiaalisia normeja ja tilannetajua, on kyse suunnilleen miehen pyhän seksuaalisuuden, demonisoinnista ja epäinhimillistämisestä. Ja sitten alkaa kitinä, että naiset haluavat määritellä mitkä ovat oikeita ja mitkä vääriä seksuaalisia tarpeita ja toiveita, vaikka ainoa mitä pyydetään, on se, että voisitko pliis kunnioittaa myös kanssaihmisiäsi kun seksuaalisuuttasi ilmaiset.

Kaiken huippu on nyt tämä ihmeellinen valitus siitä, että naiset eivät tykkää peniskuvista. Ikäänkuin sekin olisi naisten syy, että ihan ilman aihetta pyrkivät rajoittamaan miesten luonnollista ja oikeutettua tarvetta esitellä sukuelimiään pyytämättä. Olisi mielenkiintoista tietää, että mikä siitä miehen seksuaalisuudesta tekee aloittajan mukaan niin paljon naisen toiveita arvokkaampaa, että hänellä pitäisi olla jopa oikeus pakottaa toinen ihminen katselemaan kuvia kikkelistään?

Vierailija
74/74 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään järkeä lähettää naiselle peniksen kuvaa. Vaikka penis olisi kuinka upea, nainen ei voi ilman tapaamista tietää, haluaako hän tutustua pelikseen ja sen omistajaan. Nainen tietää vasta tapaamisen ja tutustumisen perusteella, haluaako hän kyseistä miestä seksuaalisesti. Kun himo on syttynyt, myös penis saa minulta paljon huomiota.