Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

173 cm kaveri valittaa usein siitä, kun hän on niiiin pitkä! Vaikea muka löytää vaatteita

Vierailija
28.02.2018 |

Ja muutenkin niin on kamalaa kun on ystäviään, kuten minua, niiiin paljon pidempi (5 cm).

...liekö vaan huomionkeräämistä, ei tuon pituinen mun mielestä nyt niiiiiiin pitkä ole, ja luulis vaatteitakin nykyään löytyvän. Ihan normikokoinen kun on noin muuten (ehkä kokoa 40/42).

Vai miten on, kertokaa te, pitkät naiset?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon vähän päälle 170cm, mulla on pitkät hoikat jalat ja siis välillä on hankala löytää sopivia housuja. Yleensä puntit on lyhyet tai sitten housut on löysät. Ei kuitenkaan niin vakava että siitä jaksaisin valittaa.. pahin ongelma on saappaat.. ne on aina löysät pohkeista ja pohjetila mitoitettu lyhyemmälle eikä ole oikeassa kohdassa mun pohkeen kanssa.

Vierailija
22/34 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri tuon 173 ja S- kokoa, hyvin löytyy vaatteita. Tilaan useimmiten netistä koska oman paikkakunnan valikoimat ovat varsin vaatimattomat ja aina on tullut sopivia, käyttämissäni farkuissa on valinnainen lahkeiden pituus. Jos tarvitsen jotain harvemmin käytettävää vaatetta menen johonkin tasokkaaseen vaatekauppaan ja sovitan niin pitkään kunnes löytyy juuri se sopivin..useimmiten hinta vähän huimaa mutta esim. laadukas musta jakkupuku on vaatekaapin perusvaruste moneen tilanteeseen ja sen on istuttava moitteettomasti. Hinta on silloin toisarvoinen asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, olen 176cm. Mun on vaikeaa löytää niitä vaatteita sen takia, että raajat ovat pitkät. Housut ovat aina liian lyhyitä lahkeista ja paidoista puolestaan hihat. Joskus ostankin miesten huppareita, kun niissä on pitemmät hihat.

Vierailija
24/34 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon 174 cm ja oon vähä hassun mallinen lyhyehköt jalat ja pitkä selkä. Housuja kyllä löytyy, mutta paidat... kaikki on vaan oikeesti ihan napapaitamittaa. Lisäks mekoissa vyötärölinja asettuu hassusti.

Ongelma ei ole siinä etteikö vaate mene päälle, vaan se, että ne näyttää kamalalta/ei istu.

Eiköhän tähän ongelmaan törmää jokainen vähänkään standardista poikkeava: oli se pituus/rintavuus/lantevuus/pötkylämäisyys/leveät hartiat/iso peppu/pieni peppu jne.

Ja suurin kauhu: uimapuvut. Kun tolle haara-hartiavälille alkaa tulla mittaa ni saa päättää vetääkö uikkarit persvakoon vai pelkääkö että rinnat pullahtaa pihalle. Onneks (etenki britti) nettikaupoissa on myö tall-mallistot. Vaikka en nyt muuten ole tall-malliston kokonaispituusmitassa.

Täällä yks 178cm joka metsästänyt nyt tovin kokouikkaria, että pääsis lapsen kanssa uimahalliin 🤦‍♀️ Ainoa vaihtoehto tuntuu olevan ostaa joku kolme kokoa liian iso jotta venyis ylös asti.

Vierailija
25/34 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse 173-senttisenä löydän varsin hyvin vaatteita ja kuulen jopa 160cm pitkien ihmisten puhetta kohtuullisen hyvin. Housun lahkeitakin olen saanut jopa kääntää, vaikken mikään pullukka olekaan. Toisilla vaan huipulla tulee kovempaa.

Vierailija
26/34 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuminrakenteesta on pitkilläkin tosi paljon kiinni. Itse olen 175 cm persjalkainen ja housuja kyllä löytyy, mutta yläosien ja lyhyempien mekkojen kanssa on vaikeaa ja esim. kokouikkari on ihan mahdoton ajatus, ellei sitten ole jotain pitkäselkäisten erikoismallistoa. En tee pituudestani yleisesti numeroa eikä kukaan muukaan (mielestäni olen pitkä mutta en mitenkään poikkeuksellisen pitkä), mutta tavallaan ymmärrän ystävääsi. Itse olin koulussa aina päätä pidempi muita ja parhaat kaverini olivat vielä tosi lyhyitä, kyllä siinä usein tuli vähän friikki ja ulkopuolinen olo. Pituudesta on jäänyt kolhuja itseluottamukseen, vaikka en edes niin pitkä olekaan. Voi olla epävarmuutta taustalla kaverillasikin. Väitän myös, että aika lailla kaikki pitkät naiset ovat joskus saaneet kuulla sitä kuinka naisen pitää olla pieni ja siro. Joidenkin kohdalla kommentit jättävät jälkensä.

Vierailija
27/34 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 170cm. Olen myöskin rintava ja pitkä raajainen. Minulle liikkuvuus on tärkeää ja monet vaatteet kiristää yläkehosta. Haluaisin pukeutua naisellisemmin mutta miesten vaatteista löydän sen liikkuvuuden jota kaipaan. En ole käyttänyt tätä suomalaisten naisten trikootyyliä, mutta nyt 30v aattelin kokeilla. Pidän itse svenskatyylistä joten sinne päinkin voisin koittaa pyrkiä.

Vierailija
28/34 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kropan mallista. Mun 13v tytär on tuon pituinen ja esim housujen kanssa on ongelmia. Kun olis vyötäröstä kokoa s mutta lahkeen mitassa pitäis olla l.

Vierailija
29/34 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuossa valituksessa hitusen perääkin. Mekot tuppaavat esimerkiksi olemaan todella lyhyitä ja ajoittain leikkaus väärässä paikassa, jos HM:n kaltaisista kaupoista sellaista etsii. Toinen asia on sukkahousut: tarpeeksi pitkiä löytyy kohtuullisen hyvin normaalimerkeiltä, jos ottaa kokoa xl, mutta kun ajoittain erehtyy ostamaan vaikkapa Lidlin vastaavat, niin ne jäävät puolireiteen. Olen siis 174 cm ja käytän normaalisti kokoa s.

Vierailija
30/34 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 173cm. Takeissa hihat ovat yleensä liian lyhyitä ja hartiat kapeita koossa S. Matalavyötäröisiä housuja en ole ikinä voinut käyttää, eivät istu lantion alueelta. Muuten kyllä löytyy ihan hyvin sopivia vaatteita.

Vierailija
31/34 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse noin 180cm ja joskus on kyllä vaikeampi löytää vaatteita, mutta olen kyllä oppinut esim takkimerkit mitä edes kannattaa kokeilla päälle ettei hihat ole lyhyet.

Farkkuja löytyy helposti kun valitsee mallin missä myös pituus on valittavissa. Ja esim sukkahousut jne pitää ostaa sinä m-xl kokona vaikka onkin hoikka, koska niissä nyt ei pituus muuten riitä ja kokotaulukonkin mukaan pitkälle ja silti hoikalle menee ne isommat.

Kyllä sitä vuosien saatossa oppinut merkit ja/tai kaupat mihin mennä ja mitä etsiä. Ja se ettei tuijota liikaa kokolappua niinkuin jotkut. Itsellä vaatteet on xs-m suurin osa ja sitten pari isompaakin. Jotkut vaatteet jää silti kauppaan, mutta niin käy kyllä muillekkin kuin pitkille koska kaikki mallit nyt ei toimi kaikilla kehotyypeillä kun on pitkää jalkaa tai pitkää selkää jne.

Vierailija
32/34 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettikaupat jotka ilmoittavat housujen lahkeen sisäpituuden ansaitsevat ERITYISKIITOKSEN.😊

Vierailija
33/34 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös 173cm pitkä nainen.

Minulle on koko iän hoettu sitä miten pitkä olen niin väkisinkin siihen omaan pituuteen on suhtautunut sillä asenteella, että olen erityisen pitkä, vaikka tosiasiassa olen normipituinen.

Muistan kun teininä halusin olla kuin kaverini yhtä lyhyt, jotta olisin ollut söpömpi ja sirompi omassa ajatusmaailmassani. Minulle pituuteni oli epävarmuustekijä, jonka kanssa en osannut olla sinut. Nykyään olen tyytyväinen pituuteeni ja ajattelen joskus, että olisin voinut kasvaa vaikka vielä vähän pidemmäksi. :D

N21

Vierailija
34/34 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita istuvuusongelmia voi olla ihan pituudesta huolimattakin. Kaverisi kokemus voi olla tosi, mutta ehkä hän voisi löytää sopivia vaatteita, jos saa tietoonsa mistä sellaisia juuri hänelle löytyy.

Itse olen 172 cm, leveäharteinen, pitkäselkäinen. Housuissa pituutta kyllä riittää, mutta vyötäröstä sopiva voikin sitten lantiosta löysä, kun ei oikein muotoja ole. Topeista mahtuu vaikka XS, kun niin pieni rintamus,mutta hihallisissa paidoissa koko saisi olla jo vähintään L, ettei tunnu tiukalta.

Oikean kokoisia/mallisia rintsikoita ei ole tullut vielä vastaan, kaikki jättää rintaa reunoille.

Sukat saan aina ostaa miesten puolelta, ja nekään ei tunnu kivalta nilkoissa.

Kengissä on vaikea löytää mallia, joka ei korosta jalkojen isoutta. Jalkani ovat leveät, näyttävät tyhmiltä jossain perus Cittarin ballerinoissa tms., vaikka koko olisi "oikea".