Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

173 cm kaveri valittaa usein siitä, kun hän on niiiin pitkä! Vaikea muka löytää vaatteita

Vierailija
28.02.2018 |

Ja muutenkin niin on kamalaa kun on ystäviään, kuten minua, niiiin paljon pidempi (5 cm).

...liekö vaan huomionkeräämistä, ei tuon pituinen mun mielestä nyt niiiiiiin pitkä ole, ja luulis vaatteitakin nykyään löytyvän. Ihan normikokoinen kun on noin muuten (ehkä kokoa 40/42).

Vai miten on, kertokaa te, pitkät naiset?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo ole aika keskiverto naisen pituus täällä päin maailmaa?

Vierailija
2/34 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin tuttu, joka on 172 cm ja on niiiiin pitkä että ihan vaikeeta on. Muistaa myös aina mainostaa sitä sekä myös sitä kuinka piiiitkiää lapsia hänellä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 180 cm ystväni ei meinaa löytää tarpeeksi pitkiä lahkeita. Muuten ei ongelmaa, että luulisi löytyvän. Hän ostelee ihan ketjuliikkeistä.

Vierailija
4/34 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaveri joka on 182cm pitkä ja hänen on kyllä oikeasti vaikea löytää esim riittävän pitkiä housuja itselleen. Miesten housut eivät istu naisen lantioon ja vyötäröön. Paidat vielä jotenkin voi onnistua.  Mutta ei 173 mun käsityksen mukaan nyt niin pitkä ole, etteikö vaatteita löytyisi, ainakaan omat, tuon mittaiset ystävät, eivät sellaista valita. Itse oon 162, niin omakohtaista kokemusta ei oikein ole tarjota.

Vierailija
5/34 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu. Itse olen 175 cm, enkä ole mikään erityisen pitkä ja ihan hyvin löytyy vaatteita.

Vierailija
6/34 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti myös mittasuhteista ja muuten koosta. Mutta voisi kuvitella, että hoikalla ja pitkäraajaisella on tuossa mitassa jo ongelmia. Keskimittainen suomaliasnainen taitaa edelleen olla se noin 166-167 cm, ja lukuunottamatta muutamia poikkeuksia (Norja, Hollanti), eurooppalaiset/länsimaiset naiset ovat aika lailla tuota luokkaa eli keskipituudet vaihtelevat siinä 165 cm molemmin puolin.

Eli 173 cm on jo pitkä, kun mietitään, että vaatteet mitoitetaan kuitenkin jotakuinkin keskipituisten mukaan. Ja jos tosiaan on vielä pitkät raajat ja lyhyt selkä, jäävät lahkeet ja hihat helposti lyhyiksi. Juuri itseasiassa tuossa pakkasten kunnolla alettua ja lasketteluhousuni esiin kaivettuani pohdin, miten pitkät ja hoikat ihmiset löytävät tarpeeksi pikiä laskettelu/toppahousuja, kun tällaiselle 164 cm, ei todellakaan pitkäsääriselle S-koon housuissa lahkeet ovat nippanappa riittävän pitkät. Sama kaikissa S/36-koon toppatakeissani - vähänkään pitempikätisellä kyllä ranteet palelisivat. Eli ei kaverisi välttämättä turhasta valita.

Vierailija
7/34 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei luulisi 173 cm:n pituiselle olevan, ainakaan nykypäivänä. Olin aina luokan pisin tai toiseksi pisin ja kasvoin sitten 174 cm:n pituiseksi. Nykyään vähän lyhentynyt... Siihenkin aikaan kun olin nuori, löysin kuitenkin itselleni vielä muotivaatteitakin. Kenkien kanssa oli vähän heikosti: jalka kasvoi heti nelikymppiseksi, ja heti piti ostaa jos kaupassa näki jotkut nuoren naisen kengät. Ja oli siis rahaa, aina ei ollut tietenkään. Nyt saa kenkiä ainakin netistä hyvinkin isojalkaiset, minun viime ostokseni olivat koot 42 ja 41. Valikoima tuosta ylöspäin varmaan pienenee nykyisinkin.

Pituus ei ole haitannut, paksuus sen sijaan haittaa :) 

Uskon kyllä, että yli 180 pituisilla voi ollakin ongelma löytää vaatteita.

Vierailija
8/34 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäjalkaiselle löytyy farkkuja mutta muissa housuissa voi olla vaikea löytää sopivan mittaisia lahkeita. Hihat voi ola lyhyet myös. Miksi et usko jos kerran olette kavereita, olet kai hänen puolellaan?

Vierailija
9/34 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että jollain mallimittaisella 180-senttisellä voi olla vaikeuksia löytää sopivia vaatteita, mutta 173 cm on ihan keskimittainen nykypäivänä, ei pitkä. Esim. jonkun Gina Tricot'n tai vastaavan ketjuliikkeen sivuilla lukee, että "mallistomme on suunniteltu 173 cm pitkälle naiselle".

Vierailija
10/34 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkäjalkaiselle löytyy farkkuja mutta muissa housuissa voi olla vaikea löytää sopivan mittaisia lahkeita. Hihat voi ola lyhyet myös. Miksi et usko jos kerran olette kavereita, olet kai hänen puolellaan?

Se, että olemme kavereita, ei tarkoita ettäkö uskoisin purematta kaiken mitä minulle sanoo.

Ap

Vierailija
11/34 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 173 cm (koko 38) enkä koe itseäni erityisen pitkäksi. Vaatteita löytyy hyvin mutta usein hihat on liian lyhyet. Kenkäkoko 40 eikä siinäkään ongelmaa.

Vierailija
12/34 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät tai pitkähköt tai pitkiksi itseään luulevat tykkäävät mainostaa asiaa, se on ihan jokapäiväistä. Outoa kyllä, ihmiset tykkäävät mainostaa myös puolisoidensa pituutta ja järjestään esim. kuvitellaan, että "se mun 185 cm mies on kyllä sentään MIEHEN mitoissa". Vaikka oikeasti se on ihan tavallinen pätkä.

Vierailija
13/34 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 180cm ja mulle löytyy vaatteita helpostikkin, jopa housut sopivan mittaiset kun ottaa oikean koon. Lähinnä naurattaa noi alle 175cm valitukset siitä kuinka PITKÄ on.. laita korkkarit jalkaan niin tiiät.

Vierailija
14/34 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Turussa on valtavasti 15 -25v naisia jotka on  1.80 -190 . Jostainhan nekin löytää.

Vierailija
15/34 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että jollain mallimittaisella 180-senttisellä voi olla vaikeuksia löytää sopivia vaatteita, mutta 173 cm on ihan keskimittainen nykypäivänä, ei pitkä. Esim. jonkun Gina Tricot'n tai vastaavan ketjuliikkeen sivuilla lukee, että "mallistomme on suunniteltu 173 cm pitkälle naiselle".

Silti sieltä ei saa istuvia housuja alipainon rajoilla oleva nainen eli jos on oikeasti laiha ja pitkä ei saa istuvia housuja monestakaan paikasta.

Vierailija
16/34 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 173cm ja todella hoikka, useimmat housut ovat lahkeista liian lyhyitä, haalarit/jumpsuitit hilautuu persvakoon ja kokouimapuvut ovat liian lyhyitä. Tässä muutama ongelma mutta valitsen olla ostamatta näitä vaatteita ja varmasti itse kullakin on ongelmia sopivien vaatteiden ostamisessa.

Vierailija
17/34 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse 174cm ja hoikka, ja kyllä on väliin vaikea löytää sopivia vaatteita! Hihat ja lahkeet S-koossa yleensä aina liian lyhyet. Ulkovaatteet vaikea löytää istuvina. Että kyllä se ihan mahdollista on, että tuon mittaiselle kaikki ei passaa. Nykyään onneksi saa netin kautta helpommin kun tietää ne itselle sopivat merkit.

Vierailija
18/34 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 174 cm ja oon vähä hassun mallinen lyhyehköt jalat ja pitkä selkä. Housuja kyllä löytyy, mutta paidat... kaikki on vaan oikeesti ihan napapaitamittaa. Lisäks mekoissa vyötärölinja asettuu hassusti.

Ongelma ei ole siinä etteikö vaate mene päälle, vaan se, että ne näyttää kamalalta/ei istu.

Eiköhän tähän ongelmaan törmää jokainen vähänkään standardista poikkeava: oli se pituus/rintavuus/lantevuus/pötkylämäisyys/leveät hartiat/iso peppu/pieni peppu jne.

Vierailija
19/34 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippunee ihan kropan mittasuhteista. Pitkäjalkaisella voi olla ongelmia vaikka olisi "vain" 170-senttinen, tai 172 kuten itse olen. Pitkäjalkaisena mutta pieniperseisenä kun ei tahdo löytyä istuvia housuja sitten millään :D pienemmät koot on liian lyhyitä ja isommat taas jättää aina "pussin" takapuolen alle kun ei ole tarpeeksi iso takalisto täyttämään niitä housuja.

Sitten taas joku pitkäselkäinen pätkä ei välttämättä löydä hyviä paitoja, pieni koko saattaa olla muuten sopiva mutta napa vilkkuu, jne. Esimerkkejä riittää. Joidenkin standardien mukaan nuo kledjut tehdään, ja harva sopii niihin kaikkiin millään.

Vierailija
20/34 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon 174 cm ja oon vähä hassun mallinen lyhyehköt jalat ja pitkä selkä. Housuja kyllä löytyy, mutta paidat... kaikki on vaan oikeesti ihan napapaitamittaa. Lisäks mekoissa vyötärölinja asettuu hassusti.

Ongelma ei ole siinä etteikö vaate mene päälle, vaan se, että ne näyttää kamalalta/ei istu.

Eiköhän tähän ongelmaan törmää jokainen vähänkään standardista poikkeava: oli se pituus/rintavuus/lantevuus/pötkylämäisyys/leveät hartiat/iso peppu/pieni peppu jne.

Ja suurin kauhu: uimapuvut. Kun tolle haara-hartiavälille alkaa tulla mittaa ni saa päättää vetääkö uikkarit persvakoon vai pelkääkö että rinnat pullahtaa pihalle. Onneks (etenki britti) nettikaupoissa on myö tall-mallistot. Vaikka en nyt muuten ole tall-malliston kokonaispituusmitassa.