Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihavaksi sanominen haukkumista/arvostelua???

Vierailija
28.02.2018 |

Tuli mieleen eräästä lähipiirin tapauksesta jossa joku oli todella tuohtunut kuinka lapselle ei ole opetettu ettei saa _haukkua_(??) ihmisiä. 4-vuotias lapsi oli sanonut ylipainoisesta naisesta isälleen että "katso kuinka lihava täti".
Jos tilanne olisi toisipäin, että "katso kuinka laiha täti" tai vaikka että "katso kuinka pitkä täti", niin suurin osa taitaisi pitää sitä vain neutraalina toteamuksena. Voi todeta että joku on vaikka ruskeahiuksinen, pitkä, lyhyt, lihava laiha. Ei noissa mun mielestä ole mitään oikeasti pahaa. Toki lapselle voi tuollaisen jälkeen selittää että monet lihavat ihmiset eivät halua kuulla toisten ihmisten suusta olevansa lihavia, koska harvemmin pitävät itse omasta lihavuudestaan ja heille voi tulla siitä paha mieli. En kyllä kuitenkaan missään nimessä lähtisi torumaan lasta enkä myöskään käskisi pyytämään anteeksi, jos kuitenkin käyttää ihan asiallista lihava-sanaa eikä esim halventavanpaa sanaa "läski" .
Jos lapsi sanoisi vaikka jotain miestä "katso kuinka todella pitkä", niin en mä siihenkään reagoisi sen kummemmin. Tuossa "lihava"-tapauksessa varmaan kotona kertoisin jälkikäteen ettei sellaista kannata sanoa niiden ihmisten kuullen, ettei pahoita kenenkään mieltä.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos triggeröidyt siitä että joku kutsuu sinua lihavaksi niin ongelma on sinussa. 

Sitäpaitsi, en ole kertaakaan kuullut kenenkään aikuisen haukkuvan toista lihavaksi. 

Missä tynnyrissä asutte?

Vierailija
62/62 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa on pari lasta kysyneet onko mun vatsassa vauva kun se on niin iso. Molemmille vastasin, että on, söin sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla