Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lisää huijaushyväntekeväisyyttä Hesarille esille nostettavaksi

Vierailija
28.02.2018 |

En varmastikaan ole ainoa pienyrittäjä, joka on törmännyt siihen, että puhelin soi vähintään kerran kuukaudessa ja rahaa kerätään palomiehille, poliiseille, sotaveteraaneille tms.

Minulle soitti pari viikkoa sitten vanhempi herrasmies, joka esitteli sotaveteraanien varainkeruukampanjaa Suomi 100 veteraanikalenteria myyden. Hän ei todennäköisesti maininnut edustamaansa yhdistystä/yritystä nimeltä enkä minä idiootti sitä tajunnut puhelussa kysyä. Sain laskun ostamastani kalenterista. Laskun lähetti Focus Print Oy. Eli ihan vaan joku osakeyhtiö painattaa veteraanikalentereja ja niistä joko päätyy joku euro veteraaneille tai ei. Yrityksen virallinen toimiala on Muu painaminen. Yhtiöllä ei nouse omia verkkosivuja goolgehaulla ainakaan ylimpiin osumiin. Idiootti. Minä.

Aiemmin olen kuvitellut tukevani palomiehiä. Siinä hommassa tajusin kuitenkin tämän kuvion jo aiemmin. Laskun lähetti Palo Media Oy, joka painaa lehden. Missään ei ole selko siitä 1. kuka julkaistua lehteä lukee (mihin olen mainoksen ostanut) 2. kuinka mainosrahat siirtyvät osakeyhtilötä palomiesten virkistystoimintaan.
Tämän lisäksi kyseinen firma on lähettänyt kaksi kertaa laskun, vaikka olen puhelimessa sanonut, etten osallistu. Kun reklamoin, he sanoivat etteivät nauhoita puheluita mutta eivät myöskään lähettele laskuja, ellei jotain ole sovittu.

Yrittäjällä ei ole edes kuluttajansuojaa puolellaan, koska on kyse kahden firman välisestä sopimuksesta ja voi syyttää vain omaa typeryyttään.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla