Siis nyt oikeesti! Nimikiista miehen kanssa, mitä mieltä?
Siis onko teidän mielestä Natal tytön vai pojan nimi? Kaikkien käsitysteni mukaan pojan. Natalia on tytön. Kuten Daniel ja Daniela. Haluaisin antaa pojalle nimeksi Natal koska meillä ennestään lapsia useampi ( ei yhteisiä kuin tämä yksi) ja on todella hankala löytää sopivaa nimeä mikä rimaa näihin muihin. Mies väittää et tuo On naisten nimi vaikka tykkää siitä muuten.
Kommentit (14)
Natalia siitä vääntyy. Koulussa viimeistään
Mikä ihmeen Natal? Ja ei voi antaa sellaista nimeä, jota toinen vanhempi ei kelpuuta. Ja kyllä se maistraatti torppaa nimenne, jos katsoo sen kuuluvan toiselle sukupuolelle kuin mitä lapsenne edustaa.
Miehesi on oikeassa. Yrittäkää keksiä yhdessä joku muu nimi.
Antakaa se vasta toiseksi nimeksi. Pistäkää lapsen ensimmäiseksi nimeksi Neo.
Natal on poika ja Noel on saman nimen tavallisempi asu.
Itse en antaisi nimeä, joka aika äkkiä on lempinimenä Napal(mi).
Natal on ensisijaisesti pojan nimi.
http://www.thinkbabynames.com/meaning/1/Natal
Toisaalta Suomessa nimeä on annettu suunnilleen yhtä paljon pojille ja tytöille, kertoo Väestörekisterikeskus. (Annettu tosin hyvin harvoin kummallekaan sukupuolelle. Harvinainen nimi Suomessa.).
Mutta ette tietenkään anna lapselle nimeä, jota toinen vanhemmista kategorisesti vastustaa. Nimiä on valittavana tuhansittain, ja joukosta varmasti löytyy molempia vanhempia miellyttävä vaihtoehto.
Juu kivoja erikoisempia nimiä on niin vähän jotka sointuu. Tuo Daniel oli yksi vairoehto. Meidän kaikkien lapsien nimissä on L A E kirjaimia jne. Siis tuollaisia pehmeitä nimiä jos voi sanoa. Mun mielestä. Niitä on kovin vähän en halu mitää Lenniä tai perus lucaa kuitenkaan mutten mitään väkisin väännettyä.
Gabriel? Onko liian kova? Mun mielestä r-kirjaimesta huolimatta aika pehmeä.
Nataniel olisi ehkä selkeämmin poika kuin Natal.
Itseasiassa tuo Gabriel on ollut yksi vaihtoehto tykkään hirveesti😊, Ainoa mikä pistää luettiin kaks kertaa niin mun pojan nimi on Mikael😆 jotenkin se tuntuu niin läpältä.
Miten ois Nathaniel? Vai meneekö jo ihan liian erikoiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Natal on ensisijaisesti pojan nimi.
http://www.thinkbabynames.com/meaning/1/Natal
Toisaalta Suomessa nimeä on annettu suunnilleen yhtä paljon pojille ja tytöille, kertoo Väestörekisterikeskus. (Annettu tosin hyvin harvoin kummallekaan sukupuolelle. Harvinainen nimi Suomessa.).
Mutta ette tietenkään anna lapselle nimeä, jota toinen vanhemmista kategorisesti vastustaa. Nimiä on valittavana tuhansittain, ja joukosta varmasti löytyy molempia vanhempia miellyttävä vaihtoehto.
Olet väärässä. Jos nimeä annetaan alle 5 kpl/laskentakausi, niin se merkitään sekä tytön että pojan nimeksi. Voit tarkistaa tämän vaikka kokeilemalla nimeä Nira tai Vilke/Pilke. Niissä kaikissa on "alle 5" sekä tyttöjen että poikien nimissä samana ajanjaksona.
Olisiko Eliel jo liian tavallinen?
Vierailija kirjoitti:
Olisiko Eliel jo liian tavallinen?
Pöh, päinvastoin. Erikoisuushakuinen ja teennäinen.
Ei ole mielipideasia.
Toisaalta, jos mies ei halua tuota nimeä, ette tietenkään sitä anna.