Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä ovat hyviä syitä eristää joku ihminen porukan ulkopuolelle?

Vierailija
28.02.2018 |

Mitä tämän eristetyksi joutuneen ihmisen pitäisi tehdä, että toiset ottaisivat jälleen hänet seuraansa?

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että joukon queen bee riitaantuu tämän henkilön kansss.

Vierailija
2/74 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energiasyöppö, passiivisagressiivinen, kova juoruilija, narsisti jne. Onhan näitä, joiden seuraa kannattaa välttää.

Yksi työkaveri rakastaa omaa ääntään niin paljon, ettei kukaan muu saa suunvuoroa. Lisäksi se arvostelee muiden tekemisiä ja on itse herkkänahkainen. Kaikki työkaverit ovat tekemisissä vain pakollisen verran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä riittää kirjoitti:

Energiasyöppö, passiivisagressiivinen, kova juoruilija, narsisti jne. Onhan näitä, joiden seuraa kannattaa välttää.

Yksi työkaveri rakastaa omaa ääntään niin paljon, ettei kukaan muu saa suunvuoroa. Lisäksi se arvostelee muiden tekemisiä ja on itse herkkänahkainen. Kaikki työkaverit ovat tekemisissä vain pakollisen verran.

Voiko olla ärsyttävämpää ilmaisua kuin ”energiasyöppö”. Nykyään ei tarvitse olla kuin ihminen, niin on jo energiasyöppö jollekulle.

Vierailija
4/74 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä riittää kirjoitti:

Voiko olla ärsyttävämpää ilmaisua kuin ”energiasyöppö”. Nykyään ei tarvitse olla kuin ihminen, niin on jo energiasyöppö jollekulle.

Minusta taas energiasyöppö on erittäin hyvä ilmaisu. Se on kuvaavampi kuin "rasittava ihminen". 

Vierailija
5/74 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä riittää kirjoitti:

Harva tulee toimeen kaikkien kanssa, mutta kun jostain ihmisestä kukaan ei pidä. Onko vika silloin todellakin kaikissa muissa ihmisissä? Etenkään kun ihminen itse ei ymmärrä muuttaa omaa käytöstään, vaikka moni on siitä hienovaraisesti vihjaillut.

Vierailija
6/74 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro vähän asetelmista tarkemmin, siitähän voi olla vaikka minkälaisia...

Vierailija
7/74 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko toisilla ihmisillä velvollisuus kertoa eristetyksi joutuneelle, että miksi hänet on eristetty ja mitä hänen tulisi tehdä, että hänet taas hyväksyttäisiin mukaan porukkaan?

Vierailija
8/74 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää johonkin muuhun yhteisöön vittuilemaan. Johonkin kehittyneempään. T: keskustelun keskipiste!

Vierailija
9/74 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko toisilla ihmisillä velvollisuus kertoa eristetyksi joutuneelle, että miksi hänet on eristetty ja mitä hänen tulisi tehdä, että hänet taas hyväksyttäisiin mukaan porukkaan?

Riippuu tilanteesta. Jos on kyse työporukasta, jossa yhden kanssa kukaan ei suostu tekemään töitä, tietenkin asia pitää selvittää. 

Vierailija
10/74 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikista ei tarvitse pitää mutta kaikkien kanssa pitää tulla toimeen on mottoni. Eristäminen aiheuttaa kärsimystä ja on kiusaamista, koska ihminen on sosiaalinen eläin. Puhukaa mieluummin asiasta kyseiselle henkilölle, älkää eristäkö.

Vierailija
11/74 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, ettei ole Facebookissa ja se, ettei omista älypuhelinta. En ole päässyt työpaikallani "piireihin" kun en omista kumpaakaan...

Vierailija
12/74 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen kokee tulleensa eristetyksi joukosta, häntä tuskin kiinnostaa edes tavoitella takaisin asemaansa joukon jäsenenä. Itselleni kävi näin kerran ja kylmän viileästi hylkäsin koko ryhmän. Ei minua kiinnosta tällaiset ihmissuhdepelit. Löydän kyllä itselleni seuraa sitten jostain muualta, jos vanhoja kavereita ei kiinnosta käyttäytyä kuten aikuiset ihmiset.

En ala selittelyjä vaatimaan, jos eivät itse niitä kerro.

Vierailija
13/74 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä kirjoitti:

Harva tulee toimeen kaikkien kanssa, mutta kun jostain ihmisestä kukaan ei pidä. Onko vika silloin todellakin kaikissa muissa ihmisissä? Etenkään kun ihminen itse ei ymmärrä muuttaa omaa käytöstään, vaikka moni on siitä hienovaraisesti vihjaillut.

Entä jos puhuisi suoraan? Ystävällisesti ja kannustavasti. Tiedän tosin vain yhden onnistuneen tapauksen, mutta siinä työpaikan räyhähenki muutti käytöstään, kun joku rohkea viimein jutteli hänen kanssaan kahden kesken, huutamatta ja haukkumatta. 

Vierailija
14/74 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, ettei ole Facebookissa ja se, ettei omista älypuhelinta. En ole päässyt työpaikallani "piireihin" kun en omista kumpaakaan...

Jos olisit halunnut, olisit ostanut älypuhelimen ja liittynyt Faceen.

Vierailija
15/74 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan näitä kirjoitti:

Entä jos puhuisi suoraan? Ystävällisesti ja kannustavasti. Tiedän tosin vain yhden onnistuneen tapauksen, mutta siinä työpaikan räyhähenki muutti käytöstään, kun joku rohkea viimein jutteli hänen kanssaan kahden kesken, huutamatta ja haukkumatta. 

Monta kertaa on yritetty. Etenkin kun hän suututtaa asiakkaitakin, jotka sitten valittavat pomollemme. Olemme yrttäneet sanoa, että kuuntelisi enemmän ja neuvoisi vähemmän. Neuvo on tietysti loukannut ja ollut vain yhden ihmisen mielipide. Kun työkaveri on todennut saman, on meillä salaliitto häntä vastaan. Malka vain ei löydy omasta silmästä.

Vierailija
16/74 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan puhua vain teini-ikäisen itseni puolesta, mutta silloin eristimme yhtä tyttöä kaveriporukastamme. Hän oli porukkamme mielestä nolo ja lapsellinen, olimme 14-vuotiaita ja paine kuulua porukkaan oli iso. Pelkäsimme, että meitä pidetään friikkeinä, jos hengailisimme tuon yhden tytön kanssa. Hän haisi pahalta, ei peseytynyt selvästikään usein ja hänen juttunsa olivat omituisia.

Olen myöhemmällä iällä pyytänyt anteeksi ja saanut anteeksi myös. Kadun tuota käytöstä nuoruudessani, mutta pelkäsin oman takamukseni puolesta, niin kuin varmasti moni meistä.

Vierailija
17/74 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumuassa liian outo käytös tai poikkeava ulkonäkö/pukeutuminen on aika yleisiä syitä. Monet myös eristää sellaisia ihmisiä jotka kokevat liian ärsyttäviksi esim liian iloinen, liian puhelia ja liian aktiivinen ihminen.

Vierailija
18/74 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eristäminen on henkisesti keskenkasvuisten (nais-)ihmisten hommaa.

Vierailija
19/74 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ikävä ihminen saa palautetta tässä muodossa, eristämisessä. Se on luonnonvalintaa. Jos tätä tapahtuu jatkuvasti, kannattaa jo miettiä, miten oikein käyttäytyy ja kohtelee muita.

Vierailija
20/74 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni syy on ollut kaikissa porukoissa se etten lähde juoruiluun mukaan. Jotkut eivät voi tajuta ettei minua kiinnosta olla ilkeämielinen selkäänpuukottaja eikä muiden asiat kiinnosta negatiivisessa mielessä niin paljon että jaksaisin käyttää aikaa niiden pohtimiseen. Valitettavasti näin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan