Listataan tänne syitä rakastaa Tamperetta
Kommentit (177)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arboretum, Kaupin ulkoilumaastot, Tammerkoski. Järvet, Pynsä, eriyisesti näkötorni ja munkkikahvila, Rosendahlin ranta, Sorsapuisto, yliopistot, ihmiset. Helmi mesta, rakkain kaupunki ja silleen.
Se munkkikahvila on niin yliarvostettu. Ajakaa vaikka Vehoniemen automuseoon Pälkäneelle munkille.
Eikä ole. Kaveri on siellä töissä ja olen syönyt jo monta vuotta hänen tuomia ylijäämämunkkeja ja yhä ne vaan on parasta. Ja mä pääsen lenkkeillen Pynsälle (kuka nyt ei hiilaritankkausta kesken lenkin tarttis :D), miksi ihmeessä menisin Kangasalle munkille?
En tiedä onko tätä jo mainittu ketjussa, mutta itseeni teki vaikutuksen vanha tulitikkutehdas. Autio, kauniin karu ja rosoinen, vähän pelottavakin, täynnä graffiteja. Täydellinen valokuvauskohde. Olin Tampereella vain läpikulkumatkalla.
Kissakahvila, Pyynikki, Hämeenkadun puissa roikkuvat joulupallot joulusesonkina, joulutori (paljon parempi kuin Helsingin joulutori), laadukkaat teatterit, keikkapaikat ja ennen kaikkea ihanan kiehtova vakoilumuseo♡ t.helsinkiläinen
Rakastan Tampereessa oikeastaan kaikkea muuta paitsi murretta ja jääkiekkohulluutta. Niistä pieni miinus.
Nyt on käyty, ihana paikka on :)
Harmi vaan että tuo kylmyys rajoitti menoa kun pieniä lapsia mukana. Tullaan kyllä uudestaan, katoin jo hotellia toukokuulle jos sitten tarkenis paremmin.
Nimim. Se joka aikasemmin kysy tekemistä lapsiperheelle :)
Vierailija kirjoitti:
Tampere on Suomen juntti- ja huumepääkaupunki. Ihmiset ovat ahdasmielisiä ja hitaita juntteja, joista useat äänestävät persuja ja käyttävät ulkomaalaisista n-sanaa. Koulutetut muuttavat pk-seudulle.
Ai, minä kun luulin, että Tampereella on kolme erinomaisen suosittua korkeakoulua...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha kaupunki
Missä Tampereella on vanha kaupunki?
Ihmettelen minäkin, paljasjalkaisena tamperelaisena vuosimallia -70.
Vai tarkoittiko tuo että kaupunki on vanha? Puuttuu kyllä sellainen on vanhan kaupungin tunnelma ja ilmapiiri täysin.
T: Turkufani
Vierailija kirjoitti:
Nyt on käyty, ihana paikka on :)
Harmi vaan että tuo kylmyys rajoitti menoa kun pieniä lapsia mukana. Tullaan kyllä uudestaan, katoin jo hotellia toukokuulle jos sitten tarkenis paremmin.
Nimim. Se joka aikasemmin kysy tekemistä lapsiperheelle :)
Tervetuloa toistekin!
Terv. Se ihan tavallinen tamperelainen yhteiskuntatieteilijätäti, joka hymyilee vastaantulijoille ja on aina valmis neuvomaan turisteja.
Vierailija kirjoitti:
Sorsapuisto kesällä, kun Tampere filharmonia pitää puistokonsertin.
Sorsapuisto talvella, kun siellä on muumitapahtuma.
Sorsapuisto syksyllä, kun uudet yliopisto-opiskelijat leikkivät siellä tutustumisleikkejään.
Sorsapuisto keväällä, kun kaikki lähtevät sinne piknikille ensimmäisinä lämpiminä päivinä.
Sorsapuisto kesäsunnuntaisin, kun siellä on myyjille ilmainen puistokirppis.
Sorsapuisto Tracon-tapahtuman aikaan, kun se on täynnä nuoria hienoissa, taiten tehdyissä asuissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä skybar ja missä?
Uudehkon tornihotellin 25. kerroksessa oleva kahvila. Kiva paikka ja upeat näköalat. Lähellä rautatieasemaa, näkyy lähes joka paikkaan keskustassa, hemmetin korkea, mustanpuhuva rakennus.
Tämäkin paikka on vaan pilattu sillä, että ensinnäkin Ääääs-kuppila. Toiseksi ihmisiä yleensä julmetusti, ja porukka on aika juntin sorttista. Osa melko humalassa. Ois voinut tehdä paikasta hienon cocktailpaikan. Mutta tää nyt on varsin tamperelaista suosia just sellasta junttimeininkiä. Oon aina inhonnut täällä sellasta sisäsuomalaista perähikiätunnelmaa.
"Oon aina inhonnut täällä sellasta sisäsuomalaista perähikiätunnelmaa."
Tämä pitää mullakin paikkansa, en pidä sisäsuomalaisesta tunnelmasta, enkä Treelta olekaan kotoisin, vaan länsirannikolta. Meri vaan tuo aina jotain kansainvälistä tunnelmaa, joka pysyy kaupungissa. Tuohan se ensinäkin idean, että sitä pitkin pääsee kaikkialle ja se yhdistää kaikki paikat. JOku Kuopio olisi vieläkin pahempi tunnelma-asiassa, sillä siellä ajattelisi, että on tosi kaukana muusta Euroopasta.
Joo, vaikka oon paljasjalkainen tamperelainen, niin tätä ahdasta sisäsuomalaistunnelmaa en kokenut esim. opiskellessani Vaasassa. Täällähän kukaan ei puhu ruotsia eikä pahemmin enkkuakaan. Helsinkiin kun menee, niin tulee suorastaan ulkomaaolo - positiivisessa mielessä. Oon opiskellut myös Jyväskylässä, ja se on myöskin aika tylsä, keskikokoinen sisäsuomalaiskaupunki, mutta opiskeluelämä kukoistaa ja keskusta on mukava.
Vierailija kirjoitti:
Huhujen mukaan Tampere on kovien huumeiden ja anabolisten steroidien ykköspaikka Suomessa. Miksi kukaan ei puutu asiaan?
Siksi, koska Tampereen mielestä on tärkeämpää kehittää infraa ja rakentaa jotain hemmetin areenoita, kansia, ratikoita ja torneja. Mitäpä siitä avoimesta huumekaupasta Keskustorilla ja aseman vieressä. Narkkien katkopaikkakin piti muuttaa toisaalle, koska omg, ne mokomat narkit liikkuivat hienojen asuntojen ympärillä, niin johan asuntojen arvo oli vaarassa laskea. Muutaman vuoden päästä voidaan sitten todeta, että saatiinpa (vanhanaikainen) ratikka ja pelit ja vehkeet, mutta huumeongelma ja nuorten mielenterveysongelmat levisivät käsiin. Tervetuloa Tampereelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tampere on Suomen juntti- ja huumepääkaupunki. Ihmiset ovat ahdasmielisiä ja hitaita juntteja, joista useat äänestävät persuja ja käyttävät ulkomaalaisista n-sanaa. Koulutetut muuttavat pk-seudulle.
Ai, minä kun luulin, että Tampereella on kolme erinomaisen suosittua korkeakoulua...
Mut ne koulutetut eivät jää Tampereella, koska tää on työttömyysrysä jossa tohtoreilla nauretaan koska kukaan ei tajua niitä. Ja lisää jengiä tulee koko ajan jostain Joensuusta.
Paljon teknobileitä ja paljon hyvää piriä ja mämmiä liikkeellä.
Raimo Helminen ja tietysti Ilves
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arboretum, Kaupin ulkoilumaastot, Tammerkoski. Järvet, Pynsä, eriyisesti näkötorni ja munkkikahvila, Rosendahlin ranta, Sorsapuisto, yliopistot, ihmiset. Helmi mesta, rakkain kaupunki ja silleen.
Se munkkikahvila on niin yliarvostettu. Ajakaa vaikka Vehoniemen automuseoon Pälkäneelle munkille.
Eikä ole. Kaveri on siellä töissä ja olen syönyt jo monta vuotta hänen tuomia ylijäämämunkkeja ja yhä ne vaan on parasta. Ja mä pääsen lenkkeillen Pynsälle (kuka nyt ei hiilaritankkausta kesken lenkin tarttis :D), miksi ihmeessä menisin Kangasalle munkille?
No kesällä voit ajella. Paremmat munkit, kauniit maisemat, ei jonoa. Kiva uimaranta vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai Kangasalle?
Lasten Kulttuurikeskus Rulla <3
Nää on nyt jotain yksittäistapauksia, omalle kohdalle ei ole sattunut muuta kuin että liikenneasioissa on aikamoista kahtiajakoa, on hulluja kuskeja jotka ei pysähdy suojatien etten koskaan, mutta on myös kaikkialle käveleviä/pyöräileviä yksityisautoiluvihaajia. Mielestäni siis kumpikaan asenne ei ole autuaaksitekevä.
Junttiusväitteet tullee oman pääsi sisältä, tai sitten vain ystäväpiirisi nyt on sellaista. Kaksi yliopistoa, kolme korkeakoulua, vilkas kulttuurielämä ja btw viime eduskuntavaalien äänestysjakauma: http://www.vaalikone.fi/eduskunta2015/tulos/07/837
Huomattavasti vähemmän äänestetty esimerkiksi niitä persuja kuin muualla Pirkanmaalla.