Minkä ikäisenä lapsen tulisi osata valmistaa ruokaa itse?
Vanhin poikani on 21-vuotias ja asuu vielä kotona. Hän ei halua tehdä ruokaa eikä ilmeisesti halua edes yrittää. Vetoaa siihen, ettei tiedä mitä tekisi ja että minä teen aina niin hyvää ruokaa.
Mitähän tästä pitäisi ajatella?
Kommentit (8)
Siis se 21-v on jo aikuinen eikä lapsi. Ja vastaus kysymykseesi, yläasteikäisen lapsen pitäisi osata tehdä yksin ruokaa. Osa varmasti jo aiemmin.
Ei oo pakko, jos mamma passaa. 16-v tyttäreni asuu arjet isänsä kanssa, viikonloppuisin olemme perhe. Kyllä tytöllä on nuudelin keittämistä enemmän yritystä ruuanlaitossa, vaikka isi (61 v)siitä pääosin huolehtiikin
Ap. 7.luokalla on kaikille pakollinen köksankurssi.Sen jälkeen ei ole tekosyitä kokkaamattomuudelle.
Siinä vaiheessa, kun meillä ei ollut enää kesällä hoitajaa (olisinko ollut 4. luokalla), mä aloin tehdä jotain helppoja ruokia, kun isä tuli ruokatunnille. Jotain tyyliin perunaa, voikastiketta ja tomaatti-kurkku-raejuustosalaattia. Yläasteikäisenä tein usein koko perheelle ruokaa monta kertaa viikossa.
Ite oon M20 ja asun kanssa vielä vanhemmilla. En osaa valmistaa mitään ruokaa. Köksän kursseista on aikaa mitä 7 vuotta niin miten sitä enää voi muistaa yhtään mitään? Opettelen valmistamaan ruokaa kun tulee muutto omasta kodista..
Vierailija kirjoitti:
Ite oon M20 ja asun kanssa vielä vanhemmilla. En osaa valmistaa mitään ruokaa. Köksän kursseista on aikaa mitä 7 vuotta niin miten sitä enää voi muistaa yhtään mitään? Opettelen valmistamaan ruokaa kun tulee muutto omasta kodista..
Jösses.
Annat pojalle reseptikirjan käteen ja tuuppaat keittiöön. Tekemällä oppii!